EKKJ`s venner

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Kjøp heller nettfiltre fra PS Audio. de er meget gode og gir deg heller mer dynamikk da utstyret jobber mer optimalt. Det blir raskere respons og merkbart raskere respons/dynamikk!

Men skikketrafo har aldri fungert hos meg. har hatt 3 stykker 3600W ca.

McLaren
 

rørlig

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Innlegg
957
Antall liker
77
Torget vurderinger
1
Litt på siden av tråden dette kanskje, men; skilletrafoen er egentlig bare med på "kjøpet" innbygget i denne lader/invertergreia jeg syns jeg trenger pga. ustabil strømtilgang. Har hørt at rør ikke er glade for av og på og av og på.Skal allikevel sjekke om jeg kan høre forskjell koblet direkte til 16A kurs.
 

rørlig

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Innlegg
957
Antall liker
77
Torget vurderinger
1
[/quote]


Oppgradering av linje er selvfølgelig riktig vei å gå, men skilletrafo osv er unødvendige dynamikkbremsere ???



Mvh. RS
[/quote]

Man blir ihvertfall ikke dummere av å spørre. Har nå prøvd litt med og uten inverter med skilletrafo, også ren batteridrift via inverter.
Det er best uten dikkedarier. Rett i 16 A sikring,egen kurs er bassen mer kontant, lydbildet mindre ullent. :)
 

Mindstream

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.07.2007
Innlegg
266
Antall liker
1
Kjører 2.5 mm EKKJ rett fra forsterker tll element, har prøvd med 6mm, ,men det ble litt i heftigste laget.

Synes de er helt super, de har jo en veldig god kvalitet for prisen.
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
bwd skrev:
Kjører 2.5 mm EKKJ rett fra forsterker tll element, har prøvd med 6mm, ,men det ble litt i heftigste laget.

Synes de er helt super, de har jo en veldig god kvalitet for prisen.

For heftig? ;D

Du skulle løa dem sitte så ville du venne deg til dynamikken ;)


Mvh. RS
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
Interressant tråd :)

Hva er de lydmessige forskjellene mellom 6kvadrat massiv og lisse?

Hvor mange 6 kvadrat skal inn på høyre og venstre HT-terminal?f.eks 4x6kvadrat der man kobler sammen 2 og 2 så det blir 12kvadrat på en måte?

Taper man noe på visse frekvenser her?Mer bass og mindre diskant f.eks?

Balanse er jo viktig selv om man vil ha kontrolert og dyp bass mener jeg.Vil jo ikke miste oppløsning og krisphet oppover i frevens bare for å få kontrollert og dyp bass.

Kan man kombinere?F.eks bi-wire med 6 kvadrat til bassen og så bruke en litt tynnere på mellomtone/diskant?Er det noe å vinne på det?

Ble mange SPM dette men synes det er veldig interressant. ;)
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
BanjoArrne skrev:
Interressant tråd :)

Hva er de lydmessige forskjellene mellom 6kvadrat massiv og lisse?

Hvor mange 6 kvadrat skal inn på høyre og venstre HT-terminal?f.eks 4x6kvadrat der man kobler sammen 2 og 2 så det blir 12kvadrat på en måte?

Taper man noe på visse frekvenser her?Mer bass og mindre diskant f.eks?

Balanse er jo viktig selv om man vil ha kontrolert og dyp bass mener jeg.Vil jo ikke miste oppløsning og krisphet oppover i frevens bare for å få kontrollert og dyp bass.

Kan man kombinere?F.eks bi-wire med 6 kvadrat til bassen og så bruke en litt tynnere på mellomtone/diskant?Er det noe å vinne på det?

Ble mange SPM dette men synes det er veldig interressant. ;)

Massiv kontra flerleder? Anleggets strømbaner er som vårt blodsystem; flerledere er som blodpropp & åreknuter.

Optimale strømbaner medfører kun renere lyd over hele linja. Mindre fnidder og mer ro.

Du reduserer riktignok motstanden (R) ved å kjøre flere paralelle f.ex 6kv, men igjen: en tykk leder gir bedre resultat enn flere tynnere. Altså vil en 10kv gi mer kraft til bassen enn flere 6kv.

- du skulle prøve dette før du søker videre etter stram definert bass ;)


Mvh. RS
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
Tjukke saker dette...må da være j.... stivt?

4x6kvadrat yttermål 17.3 mm,hver leder 2,8mm......4x10kvadrat yttermål 19,9,hver leder 3,6mm...:eek:

Holder det med 6 kvadrat til meg eller bør jeg gå for 10 kvadrat med en gang?
 
Topp Bunn