Eksplosjon på bruktbørsen

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Artig å se at det har eksplodert på brukten. I skrivende stund 850 amper til salgs, med denne relativt raske oppgangen så bikker vi 1000 snart.
Det er jeg sikker på.
De siste årene har det lagt på +/- 220 amper. Kan ikke huske å sett så mye til salgs som nu.
Kjøper ikke folk, er det flere som har oppdaget sentralen, ligger annonsene lenger, eller har det eksplodert i nye annonser?
Indikerer dette gode eller dårligere tider?

Noen som har synspunkter?

( Prøvde å se om noen har lagt merke til dette og startet en tråd før meg, men fant ingen )
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Stemmer ikke det antallet. Trykk på forsterkere så du kommer til siden. Akkuratt når jeg skriver dette så står det 233 amps til salgs. Se på blå linjen.
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Så disse tallene er bare piss?
Burde jo skjønne at datahelvete lura meg......
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.085
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Så disse tallene er bare piss?
Burde jo skjønne at datahelvete lura meg......
Klikker du på den blå linjen som det står (844) på, får du ny info på den øverste blå linjen: HFS Torget 233 treff - og det er det tallet som stemmer. Det er bare å telle seg gjennom 7 sider à 30 annonser pluss 23 annonser på den åttende og siste siden - det har jeg gjort for sikkerhets skyld - så ser man at det stemmer.

Men hvorfor det står 844 ett sted og 233 et annet sted - ja, det får noen andre ta seg av.
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Yes, ser dette jeg også nu.
Da har jeg blitt lurt.
Greit å få det oppklart....
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.398
Antall liker
20.830
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Oversriften på denne tråden er sterkt misvisende. Klikkgeneratorhelvetet sprer stadig om seg.

;)
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Yes, ser dette jeg også nu.
Da har jeg blitt lurt.
Greit å få det oppklart....
Så da er spørsmålene mine meningsløs.
Det er slik det bestandig har vært.
Men, muligens er mere buggy programvare eller et eller annet. For disse tallene på forsiden har stemt før !
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Tja, bortsett fra at jeg klarte å stave feil i farten og IKKE får det foranderet i ettertid....
Hvordan er den misvisende?
850 enheter kontra 220 er jo ei formidabel økning, er det ikke?
Jeg kunne jo ikke vite at tallet på forsiden var feil, eller hva mener du?
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Ser ut som børsen er noe "ustabil"
På forsiden viser "høytalere" 766 treff. Klikker jeg meg inn på høytalere får jeg av og til 1080 treff og av og til 231 treff.
Når jeg får 1080 treff så er det mye annet en høytalere som er med, vinylplater, kamera og alt mulig.
Skjønner ikke dette, er det noe jeg gjør feil?
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.804
Antall liker
563
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Uansett tall, det virker ganske tregt. Har kun hatt ÉN henvendelse på min Ear 890.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Det er tydeligvis telleren på forsiden som har en feil, men det skal jeg rette på.

Mvh
Høvdingen
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.473
Antall liker
7.401
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Det er jo en eksplosjon av annonser på HFS fra danske og svenske brukt butikker som annonserer under private, klart mengden annonser går oppover når "en" aktør har 6-10 annonser liggende ute.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.063
Antall liker
3.738
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Basert på min subjektive oppfatning virker det som at annonser som ligger ute nå får flere visninger på kortere tid enn tidligere. Jeg trodde at våren muligens ikke var den store tiden å selge utstyr på, men det kan jo virke som at det er mange som leter. Jeg har hittil fått mer og bedre respons så langt fra sentralen enn fra finn for eksempel.

Anders
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Støttemedlemmer har lengre varighet på annonser enn andre brukere, og det er også en årsak til at antall annonser har økt litt.

Jeg har fikset tellerne på forsiden, men det vil forekomme at tellerne på forsiden viser 1-10 antall annonser feil. Dette blir justert automatisk noen ganger om dagen, men innimellom kan det f.eks. stå 225 annonser på forsiden, mens det reelle tallet kan være et sted mellom 220-235. Dette vil uansett være såpass nære at jeg ikke ser noen hensikt i å foreta automatisk opptelling oftere.

Mvh
Høvdingen
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.473
Antall liker
7.401
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Et spørsmål: Bruktbutikker...... burde ikke de anses som branche aktør og ikke privatperson ?....... eller er brukt liksom brukt og ferdig med det uansett hvem som selger det ? Burde det kanskje være et krav om at en bruktbutikk identifiserer seg som butikk og ikke fremstår som en privatperson ? Mulig hva jeg spør om er av liten betydning, men det slo meg at det jo allerede er et skille mellom private og butikker her.
 
M

Medlem 1792

Gjest
Håper det ikke er noen som har blitt skadet av denne eksplosjon på bruktbørsen da ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

Morty

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
529
Antall liker
88
Torget vurderinger
7
Et spørsmål: Bruktbutikker...... burde ikke de anses som branche aktør og ikke privatperson ?....... eller er brukt liksom brukt og ferdig med det uansett hvem som selger det ? Burde det kanskje være et krav om at en bruktbutikk identifiserer seg som butikk og ikke fremstår som en privatperson ? Mulig hva jeg spør om er av liten betydning, men det slo meg at det jo allerede er et skille mellom private og butikker her.
Videre legges det kontinuerlig ut helt nye produkter for salg.
Fra bransje aktører.

Ta en titt på "platespillere og RIIA" for eksempel.
Her legges det ut helt nye Drivverk med mer, for salg. Synes ikke bransjeaktører skulle få bruke Torget som annonse-plass.
Eller man kunne eventuelt gi brukerne en filtermulighet for å luke ut nye "kommersielle" produkter - for de som ønsker det.
Slik det gjøres på FINN.
 
I

Intrepid-AV

Gjest
Synes ikke bransjeaktører skulle få bruke Torget som annonse-plass.
Eller man kunne eventuelt gi brukerne en filtermulighet for å luke ut nye "kommersielle" produkter - for de som ønsker det.
Slik det gjøres på FINN.
Det er jeg HELT enig i, i hvert fall så lenge det ikke er nedsatt pris eller noe annet som gjør at det skiller seg ut fra den "vanlige" produktkatalogen. Noen bransjeaktører ser ut til å legge ut alle sine produkter på HFS innimellom, og det gjør at de reelle tilbudene lett blir borte i mengden. Har tatt opp dette før med Høvdingen, så håper det skjer noe snart.

I utg.punktet synes jeg det hadde vært greit om branseaktører kun fikk legge ut brukte/demobrukte produkter på Torget på HFS.

Det samme gjelder litt for "Bransjenyheter". Burde vært en oppstramming av kjøreregler for hva det skal benyttes til, evt med godkjenning av administratorer før det blir endelig publisert.
 

RoyVidar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2012
Innlegg
308
Antall liker
54
Sted
Sandefjord
Det er en kjekk og grei avgrensing i høyre del av skjermbildet når du går på "Vis alle annonser" også.
 
Topp Bunn