Ekstern harddisk

U

utgatt60135

Gjest
Noen som har tips til en stille ekstern harddisk på 2TB helst uten blinkende lys? Skal kables, brukes til musikkavspilling og sansynligvis stå på gulvet på soverommet.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.738
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg bruker en Western Digital på 2TB. Elements eller noe slikt. Har ikke hatt noen problemer med den. Den blinker visst kun ved oppdatering og slikt. Ellers lyser den stort sett konstant blått. Vet ikke om det er en fordel eller ulempe hos deg :D.
Jeg har aldri hørt en lyd fra den, men så står den ved pc-en så eventuell støy har vel ikke vært så lett å høre.

Edit: Jeg ser nå at "Jeg har aldri hørt en lyd fra den" kanskje ikke var det mest velvalgte uttrykket i denne sammenheng :-[.
Det minner meg om ishockeyspilleren som hadde fått en smell og sa "They checked my head carefully, and found nothing" ;D

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
16.394
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Har du link til den, Steinar?
Tenker på noe ala det samme som Lyngen.
I første omgang kan jeg jo ha den stående ved SBen og koblet opp med USB, men aller helst slik at den kan være trådløs eller kablet opp mot router slik at ungene også kan spille fra den.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.255
Jeg har som Steinar en 2TB WD, dog i Studio-versjon i aluminium spesialdesignet for Mac. Må legge øret helt inntil om jeg skal høre den, og det er jo sjelden en aktuell fritidssyssel. WD har litt forskjellige versjoner av sine eksterne harddisker i MyBook-serien, litt avhengig av hvilke tilkoblingsmuligheter som er viktig (MAC/PC, USB2/3, FW400/800 Giga ethernet etc) se KOMPLETT.no

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.738
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
RoDa skrev:
Har du link til den, Steinar?
Tenker på noe ala det samme som Lyngen.
I første omgang kan jeg jo ha den stående ved SBen og koblet opp med USB, men aller helst slik at den kan være trådløs eller kablet opp mot router slik at ungene også kan spille fra den.
Jeg er ikke helt sikker, men det kan være denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=590188

Jeg husker heller ikke hvor jeg kjøpte den, så det er mulig den er rimeligere et annet sted. Jeg mener i sin tid jeg ga mer enn de 695 kronene Komplett skal ha. Men lagringsplass blir jo stadig billigere, så...

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Gå for Western Digital Green Power om den skal være mest mulig stille. Kabinett kan du eventuelt kjøpe separat. Kan finne noen linker i morgen, eh i dag.

U

utgatt60135

Gjest
Geir Kristiansen skrev:
Kjøp nå en ekstern disk som har USB 3.0 tilkobling.
Er den raskere? Men har min Imac USB 3.0? Eller er det for fremtidige muligheter?

Topp Bunn