Diverse ekstra portabel skjerm til corona hjemmekontor

S

svk

Gjest
Hei!

har kjørt hjemmekontor noen dager nå.
men savner en ekstra skjerm.
etter et raskt søk på nett, så dukker det opp mange som ser fornuftige ut.
men alle har jo bare usb c tilkobling.

skulle hatt en som virker med mini DP.

noen tips\anbefalinger?

om ting ikke roer seg så tror jeg at jeg må handle inn noe. var vel ny staus på torsdag

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
15.161
Du får overgangskabel regner jeg med. Jeg bruker DP -> HDMI på mitt hjemmekontor.

Vebbis

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2008
Antall liker
433
Torget vurderinger
1
Hei!

noen tips\anbefalinger?

om ting ikke roer seg så tror jeg at jeg må handle inn noe. var vel ny staus på torsdag
Har du ikke USB i det hele tatt på maskinen din? Jeg har en bærbar skjerm koblet til USB 2 med overgang fra C. Den bærbare skjermen får både bilde og strøm gjennom USB kabelen, det er altså bare en kabel som kobles til.

Kjenner ikke DP så godt, men kan den også frakte strøm?

S

svk

Gjest
Jeg har jo vanlig usb. Tror ikke dp gir strøm.
Men om jeg kan bruke disse som har usb c med overgang så er jo det bra.

Var i kontakt med kundeservicen til komplett.no
Sa jeg var på jakt etter portabel skjerm. Men ikke hadde usb c på maskina.
Da kunne de dessverre ikke hjelpe meg

Sist redigert av en moderator:
C

Cyber

Gjest
Hei!

noen tips\anbefalinger?

Kjøpte nylig en Dell på jobben, er både DP, mDP og HDMI på den så jeg tror de fleste har valgfrihet?

F.eks. https://www.dell.com/no-no/work/sho...m-u2415/apd/210-aeve/skjermer-og-skjermutstyr

Sist redigert av en moderator:

Vebbis

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2008
Antall liker
433
Torget vurderinger
1

Jeg har denne og bruker den med overgang til USB 2. Fulgte med overgang i esken. Merkelig svar fra komplett. https://www.elkjop.no/product/data/pc-skjerm/ASUMB16/asus-zenscreen-mb16ac-15-6-barbar-skjerm-gra

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
558
Torget vurderinger
1
Det er fordi akkurat denne skjermen støtter USB A (det du kaller for USB 2, men det kan like gjerne være USB 3, som er å foretrekke) via en software driver. En slik løsning er grei nok så lenge det er snakk om Word og Excel.

Vebbis

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2008
Antall liker
433
Torget vurderinger
1
Det er fordi akkurat denne skjermen støtter USB A (det du kaller for USB 2, men det kan like gjerne være USB 3, som er å foretrekke) via en software driver. En slik løsning er grei nok så lenge det er snakk om Word og Excel.
Hei. Ja, jeg skjønner at det spesifikke produktet må støtte dette via en driver for at det skal fungere, men komplett har akkurat den skjermen jeg har, og jeg bruker den på denne måten "as we speak", synes derfor det er rart at de svarer at de ikke kan hjelpe.

Og enig i at det bare fungerer for Word og Excel og lettere arbeid hvor informasjonen er viktigere enn responsen. Går ikke å spille på et slikt oppsett for å si det sånn :)

• Liker
Reaksjoner: svk
S

svk

Gjest

Jeg har denne og bruker den med overgang til USB 2. Fulgte med overgang i esken. Merkelig svar fra komplett. https://www.elkjop.no/product/data/pc-skjerm/ASUMB16/asus-zenscreen-mb16ac-15-6-barbar-skjerm-gra
Da bør jo denne virke. Da trenger jeg bare å legge inn egen driver? Så virker det? Ikke noe annet jeg trenger?
Kjører siste win 10 pro

Vebbis

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2008
Antall liker
433
Torget vurderinger
1

Da bør jo denne virke. Da trenger jeg bare å legge inn egen driver? Så virker det? Ikke noe annet jeg trenger?
Kjører siste win 10 pro
Det gjorde det for meg i hvert fall :)

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
558
Torget vurderinger
1
Ja, det skal fungere med alle PC'er med USB-port slik jeg forstår det.

S

svk

Gjest
Fungerer det med usb 2.0?
Favoritt laptop’n min har ikke usb 3.0

S

svk

Gjest
Fikk avslag på skjerm innkjøp hos sjefen.
Frister å ta ut corona sykedager

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
15.161
Wtf? De kan under ordinære omstendigheter betale deg et ukjent antall hundretusener i året for å gjøre jobben din men ikke spandere en skjerm til et par tusenlapper for å øke produktiviteten din nå som det er hjemmekontor på ubestemt tid? Neppe bare du som er i tilsvarende situasjon i disse tider men jeg synest det underliggende (mangel på) logikk er fascinerende.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.156
Torget vurderinger
4
Bør ikke antallet skjermer gå opp med tanke på at det finnes IT utstyr på kontoret?

Min arbeidsgiver har gitt instruks om at vi spesifiserer hva vi ønsker av det vi har på kontoret og så kan vi hente det i resepsjonen.

S

svk

Gjest
Kjenner jeg blir forbannet. Har bedt om en skjerm til 2-3000.
Pcen jeg har nå har jeg puslet sammen selv.da den forrige knela sommeren 2018

S

Slubbert

Gjest
Wtf? De kan under ordinære omstendigheter betale deg et ukjent antall hundretusener i året for å gjøre jobben din men ikke spandere en skjerm til et par tusenlapper for å øke produktiviteten din nå som det er hjemmekontor på ubestemt tid? Neppe bare du som er i tilsvarende situasjon i disse tider men jeg synest det underliggende (mangel på) logikk er fascinerende.
Vet ikke hvilken bransje svk jobber i, men i min også er det ganske knallhard kostnadskontroll. Kun de færreste har laptop feks, så det legges til grunn for hjemmekontor at vi bruker våre private datamaskiner. Og å få godkjenning til ekstraordinære innkjøp er en omstendelig prosess.

Der jeg jobber nå (norsk multinasjonal) er det heldigvis befriende lite byråkratisk sammenliknet med min forrige arbeidsplass (amerikansk multinasjonal). Min forrige arbeidsgiver hadde feks. en egen webshop hvor ansatte kunne kjøpe firmaeffekter. Så hvis du skulle ha en kopp med firmalogoen på måtte du kjøpe og betale for den selv.

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
15.161
De langt fleste bransjer har konstandskontroll, om enn i varierende grad. Men når man først betaler noen for å jobbe semi-permanent hjemmenfra så burde det være ønskelig at vedkommende er mest mulig produktiv. Samboeren min har ofte hjemmekontor og hun har en laptop fra jobben og bruker de to skjermene jeg allerede har på min hjemme-PC. Med kun en skjerm (dvs laptopen) tipper jeg hennes produktivitet hadde gått ned med minst 20%.

Det er vel en blanding av at folk får dekket det av jobben eller at noen tenker at det uansett bare er snakk om en 1000-2000 kroner og orker ikke eventuel byråkrati med det og bare kjøper en skjerm eller to, det kan uansett være kjekt å ha (var slik jeg gikk fra en til to skjermer på min hjemme-PC, forsåvidt)

Om man absolutt vil ha en skjerm så får man tradisjonelt kastet de etter seg på finn.no eller lignende, men det er kanskje mer utplukket der også nå om dagen. Jeg kjøpte for noen uker siden en Eizo (=høykvalitetsmerke) 23" full HD-skjerm på Fretex for 90 kroner inkl digial videokabel men uten strømledning.

Sist redigert:
S

svk

Gjest
Da gir jeg F.

Full lønn og 30% mindre effektivitet.
Får ta toppene. Blir jo lite effektivt uansett.
Er jo barnehage onkel og lærer itilegg

Topp Bunn