Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    275
    Sted
    Tranby
    Jeg tror den nye bakhjulsdrevne Taycan er det morsomste kjøpet med mest for pengene. 4x4 Turbo S blir for psyko.
    Tesla Bjørn går for en Plaid, men det blir litt som å kjøpe en Hellcat, rå motor men litt utdatert karosseri. En Hellcat vil alltid se bra ut riktignok.
    Har tro på at Mercedes EQS kommer til å feie alt av banen når det gjelder kjørekomfort og luksus.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Hva med Model 3 Performance som morsomt kjøp for langt mindre penger enn Taycan rwd?

    Uansett hvor mye man misliker Model S så er det en bil for historien/ikon/referanse i motsetning til de fleste andre elbiler som for eksempel EQx.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Hva med Model 3 Performance som morsomt kjøp for langt mindre penger enn Taycan rwd?

    Uansett hvor mye man misliker Model S så er det en bil for historien/ikon/referanse i motsetning til de fleste andre elbiler som for eksempel EQx.
    Vil også si TM3P må være no-brainer sportsbil for pengene. 499 tusen - 0-100 på 3,3 sekunder, 261 km/t max.

    Hadde den hatt hengerfeste. :)
     
    Sist redigert av en moderator:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Det kule med Taycan er at du merker at det er en Porsche med en gang du setter deg inn i den. Nå har jeg dessverre ikke rattet Turbo S versjonen men den jeg prøvde ga virkelig mersmak. Skikkelig premium følelse!

    -BB-
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    Vil også si TM3P må være no-brainer sportsbil for pengene. 499 tusen - 0-100 på 3,3 sekunder, 261 km/t max.

    Hadde den hatt hengerfeste. :)
    Sportsbil? Det skal litt mer til enn raskt til 100 og høy toppfart. F.eks. bør bilen i tillegg se bra ut og det kan man ikke si TM3 gjør. Langt fra bra.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Sportsbil? Det skal litt mer til enn raskt til 100 og høy toppfart. F.eks. bør bilen i tillegg se bra ut og det kan man ikke si TM3 gjør. Langt fra bra.
    Synes den er ok pluss, litt rar på skrå forfra - ser litt ut som en kule oppå chassiset.
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    275
    Sted
    Tranby
    Men hva koster det å oppgradere interiøret i en modell 3 til Porsche kvalitet. Er du vant Porsche kvalitet bli det mye kamel biff å sette til livs hvis du kjøper en Tesla.
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Var vel morsom som var poenget i innlegget ditt lengre opp.
     

    Chila

    Medlem
    Ble medlem
    15.07.2020
    Innlegg
    46
    Antall liker
    33
    Sted
    Oslo
    Enig, skulle man lempe bakstussen inn i en selveid batteribil så hadde denne vogna vært høyt oppe på lista. Men den Audikjærra var drabelig flott...
    Jeg tror den nye bakhjulsdrevne Taycan er det morsomste kjøpet med mest for pengene. 4x4 Turbo S blir for psyko.
    Tesla Bjørn går for en Plaid, men det blir litt som å kjøpe en Hellcat, rå motor men litt utdatert karosseri. En Hellcat vil alltid se bra ut riktignok.
    Har tro på at Mercedes EQS kommer til å feie alt av banen når det gjelder kjørekomfort og luksus.
    Får jeg plass til bikkjene, bytter jeg ut etron m eqs. Evt får jeg vente til eqs suv kommer. Prøvde taycan turbo. Det ble for vilt, og fryktelig trangt i kabinen for en på to meter. Etron ok kjørekomfort men litt irriterende kjøreassistent som dikter opp fartsgrenser isteden for å lese skiltene.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Sunndalsøra
    Sportsbil? Det skal litt mer til enn raskt til 100 og høy toppfart. F.eks. bør bilen i tillegg se bra ut og det kan man ikke si TM3 gjør. Langt fra bra.
    Design på nye ser ikke bra ut for den som liker gammelt. Allt er kubbete suv med ennå styggere front i dagens produksjon. Ser ut som en breiflabb i front;)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    Design på nye ser ikke bra ut for den som liker gammelt. Allt er kubbete suv med ennå styggere front i dagens produksjon. Ser ut som en breiflabb i front;)
    Hadde enda Tesla hatt et moderne utseende. De begynner å bli skikkelig akterutseilt, bare vært noen justeringer siden introduksjonen. Model 3 følger i samme spor.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Hadde enda Tesla hatt et moderne utseende. De begynner å bli skikkelig akterutseilt, bare vært noen justeringer siden introduksjonen. Model 3 følger i samme spor.
    Ja, de burde helt klart satt på en stor grill for å være ordentlig moderne bil.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Ioniq 5 ser bra ut - plutselig så ID4 og co. litt utdaterte ut teknisk.

    350 kw lading vs 125 kw og skikkelig krefter og AWD.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Sunndalsøra
    Hadde enda Tesla hatt et moderne utseende. De begynner å bli skikkelig akterutseilt, bare vært noen justeringer siden introduksjonen. Model 3 følger i samme spor.
    Synes ikke Tesla har noen vakker design. Værken panser eller bakende med bagasjerom. Så en Tesla med vertøykasse på ''slepekrok''. Så helt idiotisk ut 🙂 Det er folk til alt!
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    En del info om Ionic her. Men dette er US spec og den er visstnok ikke lik EU versjonen (specs)

     
    C

    Cyber

    Gjest
    En del info om Ionic her. Men dette er US spec og den er visstnok ikke lik EU versjonen (specs)

    Bra specs, men litt rar bil også - jeg tipper den ser litt mindre spektakulær ut etter 10 mil på en våt, skitten E6. Liker dog veien ting går.

    Spent på bilene som kommer om 4-5 år, når f.eks. Toyota setter maskinen i gir - faststoffbatterier++

     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Toyota/Lexus renner over av penger på bok og kommer til å levere.

    De lanserer/oppdaterer fler bilmodeller (USA) pr år enn Tesla kommer til å levere i hele sin levetid:


     
    Sist redigert:

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Sunndalsøra
    Har alltid hatt tru på Toyota og Lexus. Kankje ikke fullt så driftsikker(reable) i dag som tidligere. Lexus har ihvertfall hatt høy kvalitet. Elbiler er jo enklere en hybrid med mindre komponenter.
    USA vil ikke komme på noe massiv produksjon og bruk av elbiler med det første i følge Scotty Kilmer. Det er for stort og elnettet vil svikte hvis millioner skal lade samtidig.Politikerne og de grønne har ikke peiling på hva dette innebærer både okonomisk og teknisk. Vi vil ikke få noe grønn billig strøm for å lade El-BILER
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Du vet det MH at så fort blådressene får en hånd på rattet går prisene opp og kvaliteten ned, dette kan også transformeres til å ha høyere fortjeneste på billigere produkter = betale for mye for det man får.

    De Miljøkriminelle vet vi alt for godt hva står for.....
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Full info om Ionic 5, proppfull av funksjonalitet og muligheter, lock, stock and barrel.

    2022 Hyundai Ioniq 5 – Full Review

     
    Sist redigert:
    U

    utgatt304361

    Gjest
    Jeg er i akutt behov for bil. Fredag i forrige uke satt jeg på med en kollega fra Oslo til Sandvika i hans Tesla Model 3. Første gang jeg har kjørt i en elektrisk bil. Mind blown. På tirsdag bestilte jeg en Model 3 Long Range med maks stæsj, og nå på mandag skal jeg hente den i Drammen.

    Nå blir det spennned å se om jeg får oppleve alt det negative tjafset med Tesla, men umiddelbart kan jeg ikke fatte eller begripe at det er noe bedre elbilkjøp der ute. For oss i et hifi forum så er jo til og med stereoen veldig bra. Og hele konseptet for øvrig, fra A til Å, med streamlining i produksjon og bestilling, fokus vekk fra hardware og heller mot software og softwareoppgraderinger som faktisk finner sted og faktisk gjør noe. Rekkevidde. Akselrasjon. Tesla sitt ladenettverk. Og hele dritten fullfinansiert til 0,25 % rente slik at jeg kan fortsette å sylte penger ned i stereoanlegget hjemme. Perfekt! Gleder meg som en unge!
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Gratulerer, elbil er bare helt fantastisk. De som fortsatt er negative og koser seg med dieselpurka burde prøve en bil som går på strøm. :)
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    @ENH
    Kinesisk eller amerikansk Tesla - lurer på om de er bedre til å skru down under ?

    Edit: Du skriver vel Long Range og da er den vel amerikansk...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn