electrocompaniet aw60 problem, klikkelyd rele

senzlez2

Medlem
Ble medlem
26.12.2019
Innlegg
22
Antall liker
0
hei byttet de store kondisene på 10.000uf til nye helt identiske nichicon, men no når jeg starter forsterkeren opp så er det klikkelyd ifra de 2 stk blå relene, kondisene blir ikke varm, og heller ikke transistorene står bare og klikker, venstre relee så etter 30 sek høyre relee, hva kan være feil?
 

AAaF

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2007
Innlegg
1.036
Antall liker
148
hei byttet de store kondisene på 10.000uf til nye helt identiske nichicon, men no når jeg starter forsterkeren opp så er det klikkelyd ifra de 2 stk blå relene, kondisene blir ikke varm, og heller ikke transistorene står bare og klikker, venstre relee så etter 30 sek høyre relee, hva kan være feil?
Trur du må legge inn litt bilder med piler osv, dersom du skal ha tips.

Eg skjønner ikkje om det er rele på softstart eller om det er på utgangen. Om det er softstart i det heile tatt. Om det klikker etter ei stund, så er det vel gjerne høgtalar- beskyttelse(utgangsrele), altså gjerne mykje DC på utgangen eller liknande.

Du kan bypasse releer, men då bør du være sikker på at det ikkje er noko graverande gale.
 

Ampliwire

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Innlegg
413
Antall liker
160
Sted
Finnmark
hei byttet de store kondisene på 10.000uf til nye helt identiske nichicon, men no når jeg starter forsterkeren opp så er det klikkelyd ifra de 2 stk blå relene, kondisene blir ikke varm, og heller ikke transistorene står bare og klikker, venstre relee så etter 30 sek høyre relee, hva kan være feil?
Sett last på forsterkeren og se om den fungerer. Det er ikke noe softstart rele i disse forsterkerene.
 

Torvbakkane

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2019
Innlegg
844
Antall liker
916
Sted
Alver
hei byttet de store kondisene på 10.000uf til nye helt identiske nichicon, men no når jeg starter forsterkeren opp så er det klikkelyd ifra de 2 stk blå relene, kondisene blir ikke varm, og heller ikke transistorene står bare og klikker, venstre relee så etter 30 sek høyre relee, hva kan være feil?
Sjekk om du har fått DC på utgangen, mål mellom utg.terminal og jord at der ikke er for høy DC-spanning (dvs i mV området), ±mv.

Nok at det er ett pot.m. som står utsatt til, og ein har vært borti det under bytte. Håper du finner ut av problemet :)
 
Topp Bunn