Electrocompaniet MC2 Class A step-up

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Hei, jeg har en gammel Electrocompaniet MC2 Class A step-up, som jeg fikk hos en kamerat for mange år siden. I forbindelse med ei kjellerrydding, så dukka den opp igjen.

Jeg har aldri hatt denne i bruk - er det noen som har noe informasjon overhodet på denne?

Johan-Kr
 

Ampliwire

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Innlegg
412
Antall liker
160
Sted
Finnmark
Mener dette er en RIAA og ikke en stepup trafo, de er ganske gamle. Aldri hørt den så vet ikke om den er noe bra, har prøvd å få tak i en selv en stund. Den tar kun MC

Hei, jeg har en gammel Electrocompaniet MC2 Class A step-up, som jeg fikk hos en kamerat for mange år siden. I forbindelse med ei kjellerrydding, så dukka den opp igjen.

Jeg har aldri hatt denne i bruk - er det noen som har noe informasjon overhodet på denne?

Johan-Kr
 

audiom

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2004
Innlegg
935
Antall liker
1.366
Sted
Indre Enfold
Torget vurderinger
15
Mener dette er en RIAA og ikke en stepup trafo, de er ganske gamle. Aldri hørt den så vet ikke om den er noe bra, har prøvd å få tak i en selv en stund. Den tar kun MC

Hei, jeg har en gammel Electrocompaniet MC2 Class A step-up, som jeg fikk hos en kamerat for mange år siden. I forbindelse med ei kjellerrydding, så dukka den opp igjen.

Jeg har aldri hatt denne i bruk - er det noen som har noe informasjon overhodet på denne?

Johan-Kr

Det er en step-up, ikke riaa, riktig slik det står i første innlegget.
 
Sist redigert:

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Hmm - jeg får prøve å svitche riaaen til mm og se om stepupen funker...

Johan-Kr
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Haha - den virker :)
image.jpg


Jeg fant noen greier på nettet til forgjengeren, MC2, og der skal det være et potmeter for å justere. Det er det ikke i denne. Det er en utskiftbar motstand, og så er det en del ubrukte loddeland. Noen som har noen teorier?

Johan-Kr
 

audiom

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2004
Innlegg
935
Antall liker
1.366
Sted
Indre Enfold
Torget vurderinger
15
Har du sett på undersiden? Noen av disse hadde hull under hvor du kom til justeringene.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Ingenting sånt...

Undersiden:
image.jpg


Kretskort...
image.jpg
image.jpg


Johan-Kr
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Om justering av greia, men det er forsåvidt ikke så viktig - den er mere et samleobjekt forkuriositetens skyl, enn noe jeg benytter. Riaaen min har MC-inngang allerede...

Johan-Kr
 

TomLinn

Fersking
Ble medlem
16.04.2016
Innlegg
4
Antall liker
1
Har en selv fra 1985 med full manual. To utskiftbare motstander pr. kanal for impedansetilpassing. Mener å huske at den i sin tid fikk meget positiv omtale i
Stereophile eller Absolute Sound.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Aha - En av brukerne her var frampå og lurte på om jeg ville bytte den i noen diy-komponenter, så da kan det hende at vedkommende kommer og spør etter scan av håndboka... Jeg har en Pass Ono på gang....

Johan-Kr
 

reiaren

Medlem
Ble medlem
23.06.2008
Innlegg
7
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Har en selv fra 1985 med full manual. To utskiftbare motstander pr. kanal for impedansetilpassing. Mener å huske at den i sin tid fikk meget positiv omtale i
Stereophile eller Absolute Sound.
Hei ! Har akkurat fått tak i en slik en. Mulig å få en kopi av deg ? Mvh Arnfinn
 
Topp Bunn