De har forskjellige priser, utseende og lydsignatur. 8)Hvordan er electrocompaniet sine forsterkere i forhold til for eksempel H/K, Hegel og lignende?
Ja det gjør dem. Og skulle de ikke passe i ditt oppsett, så er de vannvittig lettsolgte på bruktmarkedet.Det jeg ville frem til var vel egentlig, lager electrocompaniet gode forsterkere?
Ja, kansje noe av det beste transistorgreiene jeg har hørt. Men hold deg borte i fra 4.7 forforsterkeren, helt ubrukelig til å spille MUSIKK, sikkert god til Hi-Fi men ubrukelig til det som vi egentelig er ute etter. Eller? Jeg snakker musikk.......Hehe, ja forsåvidt sant det
Det jeg ville frem til var vel egentlig, lager electrocompaniet gode forsterkere?
Har ikke hørt noe med rør nei...Har egentlig aldri helt skjønt forskjellen på rørforsterkere og "vanlige" forsterkereJa, kansje noe av det beste transistorgreiene jeg har hørt. Men hold deg borte i fra 4.7 forforsterkeren, helt ubrukelig til å spille MUSIKK, sikkert god til Hi-Fi men ubrukelig til det som vi egentelig er ute etter. Eller? Jeg snakker musikk.......
Og når jeg først babbler om musikk. Har du hørt noe med rør??
Mvh......
Kanskje du burde sette deg ned og høre på et godt oppsett med EC før du uttaler deg siden du ikke har så god erfaring med EC..Har ikke så gode erfaringer med EC. Låter alt for farget, kunstig og hi-fi-aktig. Rett og slett et kunstig soundstage, som noen sikkert liker, men jeg gikk fort lei av denne fargete, treeege lyden, som mangler rytme og fart...
Nei, det er så mye annet som er mye bedre enn EC!
Skulle jeg valgt norsk igjen ville valget falt på Doxa, som spiller Musikk...
Eneste fordelen med EC er at det lett å selge (av en eller annen merkelig grunn).
Nei, gi meg NAIM....selv den rimeligste Nait spiller bedre enn EC....
mvh![]()
Har du tatt dette ut av lufta? Det kan umulig være den forsterkeren jeg har hjemme for tiden! Har du hatt eller har EC selv? Den jeg har hjemme er ikke treg.EC låter mye hifi, noe røft og rett på sak, men ikke alltid like musikalsk. Sterebildet er bra men musikken for treg for min del. Kort fortalt om min oppfattelse av lyden i EC må bli ordet: tregt.
jeg tenker EC danker ut overnevnte med glans.Hvordan er electrocompaniet sine forsterkere i forhold til for eksempel H/K, Hegel og lignende?
Har ikke hørt noe med rør nei...Har egentlig aldri helt skjønt forskjellen på rørforsterkere og "vanlige" forsterkere![]()
Tja, både og. EC har en relativt høy bruktpris. Men om man alltid får like bra nye produkter for samme pris kan nok diskuteres.EC synes jeg også ligger kunstig høyt priset på bruktmarkeder med tanke på hvor mye bra det ellers er i dag, og hvor gamle mange modeller er. men det er bare pluss det for eiere. EC er lettsolgt elektronikk.
For all del, bjorn_65, dersom du er fornøyd med oppsettet ditt, skal ikke jeg ødelegge lyttegleden din...Kanskje du burde sette deg ned og høre på et godt oppsett med EC før du uttaler deg siden du ikke har så god erfaring med EC..
Har hørt britisk ikke noe for meg.For all del, bjorn_65, dersom du er fornøyd med oppsettet ditt, skal ikke jeg ødelegge lyttegleden din...
Har eid EC selv, og har en kamerat som har et EC-anlegg, så jeg er ikke ukjent med denne lydsignaturen.
I mine ører har Abrahamsen utvikler et kretsløp som farger lyden i for stor grad. Og ja...jeg har etterhvert hørt på mange produkter.
Her til lands har jo mange fått inn EC med morsmelka og tror de har oppnådd lyd-nirvana bare de har greid å spart opp til et Companiet-anlegg. Men det finnes jo så mye annet. Har du f.eks hørt britisk eller fransk hi-fi?
mvh
Her må jeg "protestere" litt..Feks vet jeg ikke om så mange av dagens forsterkere som danker ut AW60, som har en bruktpris på ca 3500 +/- 500.
Tror det vil funke veldig bra...Noen som har troen på Electrocompaniet ECI 4 og B&W CM7, elelr høres dette helt forferdelig ut? :-/
Mener prisen på 4.5 var ca 8k og 4.6 10-11k.Noen som vet hva nypris var på følgende:
- AW 60
- 4.5 pre
- 4.6 pre ?