1/2 Tam
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 30.10.2015
- Antall liker
- 6.917
Du har så rett Laban, det er veldig Yello, og enda nærmere i det nyeste albumet, men det er virkelig bra...
Knall bra
Uten at jeg har så mye kunnskap om electro, så vet jeg at genren har sitt utspring fra diverse hip hop , funk, boogie,breakdance fra 1970-80 tallet. Er mye bra fra denne tiden gitt.En av 1980 tallets største landeplager Paul Hardcastle "19", har jo innslag av electro.Diry72 kan sikkert utdype mere.
Er nok fra 2006, så bare 17 år gammel....Men jepp, denne er en knall låt. Kjørte denne på Abrahamsen v.2.0 og Klipsch høytalere, og hvilket deilig trøkk. Glad jeg hadde herlige husverter den tiden jeg leide.Paul Hartnoll - «Patchwork Guilt»
Den ene halvdelen av Orbital.
Glemmer aldri da jeg var på hytta i Åseral, hørte på Dj Abstract på den gang P3, for kanskje 20 - 25 år siden..
Denne har jeg brukt mye tid på!
Vis vedlegget 907777
Jeg ser det heller som motsatt. Elektro har sitt opphav (dvs gjennombrudd) fra 70- og 80-tallet, med Jean Michel Jarre, Kitaro, Vangelis, Tangerine Dream, osv...Uten at jeg har så mye kunnskap om electro, så vet jeg at genren har sitt utspring fra diverse hip hop , funk, boogie,breakdance fra 1970-80 tallet. Er mye bra fra denne tiden gitt.En av 1980 tallets største landeplager Paul Hardcastle "19", har jo innslag av electro.
System F har mye genialtFerry Corsten var nok litt i skyggen til Tiesto og Armin, men han hadde sine gode låter...
Da vil jeg heller si at Elektro har sitt opphav som en fusjon av funk, hip hop, tysk og japansk elektronisk musikk, som det står i wikipedia.Jeg ser det heller som motsatt. Elektro har sitt opphav (dvs gjennombrudd) fra 70- og 80-tallet, med Jean Michel Jarre, Kitaro, Vangelis, Tangerine Dream, osv...
I så fall tror jeg nok vi snakker om ganske forskjellige deler av det, men det er jo ikke sjelden at gode ideer oppstår samtidig i forskjellige områder.Da vil jeg heller si at Elektro har sitt opphav som en fusjon av funk, hip hop, tysk og japansk elektronisk musikk, som det står i wikipedia.