- Ble medlem
- 14.02.2007
- Antall liker
- 2
Ok man skal have flere forstærkere for at kompensere. ;D Jeg går nu også og overvejer Biamping. Holton til bunden og The End XP til resten. Mine XP er nu eventyrligt gode. De har ingen BG .
DCA har hjulpet mig med dem. Lukket med 12 " bas Qts 0,32. Højttalerne følger mig til jeg dør. Har problemer med dimensionerne på mit Rum 4,95x5,2x2,6. Værre kan det stort set ikke blive.LMC skrev:hvilke ht bruker du?
mvh
Om jeg bytter forsterker, og den låter dårligere i mitt oppsett, er det en dårligere forsterker i mitt oppsett, ikke sant..?LMC skrev:men om du bytter forsterker og den ikke passer i systemet: er den da dårligere en den du hadde?
mvh
Leif
Samme opplevelse her. Med BG ble lyden "fyldigere".Diy Duke skrev:Jeg er klar over du har arbejdet meget med det og har stor viden. Jeg har ALDRIG oplevet at lyden bliver slankere med BG tværtimod.LMC skrev:jeg har brukt BG Nx både enkle og i Super-E og noen steder passer de og andre ikke,men ofte kan det være nødvendig å voice systemet på nytt!
for meg er det idiotisk å erstatte et komponent med et annet og gi det en endelig evaluering uten å prøve å tilpasse systemet til den endrede parameteren.
om fex systemet lyder slankere etter at BG er installert,vil jeg søke å kompensere det,for jeg har ingen forutsetning for å vite om det nåværende oppsettet er det beste;
mao om jeg etter ny voicing oppnår et bedre totalresultat etter installasjon av BG, synes jeg den gir meg et bedre resultat og implisitt er BG bedre!
men hva vet vel jeg?
mvh
Leif
Hvordan vil du kompensere for manglende attack ? Det eneste jeg kan forestille mig er overgang til en klasse D effektforstærker.
Har akkurat spilt inn et sett DC-kondensatorer (tinnfolie) på ca. tilsvarende tid, de er alt annet enn defekteslowmotion skrev:Får jeg lov til å si at etter min mening
er et produkt som ikke virker ordentlig
før etter 800 timer defekt?
Eller er det feil?
![]()
tilsvarende:slowmotion skrev:Får jeg lov til å si at etter min mening
Eller er det feil?
![]()
Ikke 3-4 dager etter mod, men 3-4 dager etter at den har stått av en periode.LMC skrev:3-4 dager etter mod?.....ALTFOR tidlig å konkludere
la den stå på en mnd uavbrutt,så kan du si hva du synes
før det er det totalt uinterressant
synes jeg
mvh
Leif
Tar det lenger tid for en box med lavt effektforbruk å bli driftsvarm enn en box med høyt forbruk?Brianh skrev:I boken "Get better Sound" av Jim Smith så blir det hevdet at en dac bør være påslått minst 24t etter at den har blitt kald for å spille optimalt igjen. Dette pga. det lave strømtrekket som er i et slikt apparat så tar det lang tid før kritiske komponenter igjen blir gjennomvarme
Sikkert noe i det da![]()
24 timer er også det jeg er kommet frem til. Min nye dac vil nok kun blive slukket i ferier. Den bruger ikke meget strøm. Synes det er blevet som jeg altid har drømt om at det skal lyde. Der er ikke længere så stor forskel på gode og dårlige optagelser. Alle er blevet bedre.Brianh skrev:I boken "Get better Sound" av Jim Smith så blir det hevdet at en dac bør være påslått minst 24t etter at den har blitt kald for å spille optimalt igjen. Dette pga. det lave strømtrekket som er i et slikt apparat så tar det lang tid før kritiske komponenter igjen blir gjennomvarme
Sikkert noe i det da![]()
Kondensatorer har lite med biler å gjøre.LMC skrev:tilsvarende:slowmotion skrev:Får jeg lov til å si at etter min mening
Eller er det feil?
![]()
så en bil hvis motor ikke er innkjørt før etter 5000Km er defekt?
det må være ti-årets dummeste påstand!
mvh
Leif
Da har du et lite problem...slowmotion skrev:Spiller man i gjennomsnitt 3 timer hver dag vil 800 timer si at man må holde på
i trekvart år før de er innspilt. Det er etter min mening uaktuelt.
![]()
Det er da ikke noe problem for meg ....Oblivion skrev:Da har du et lite problem...slowmotion skrev:Spiller man i gjennomsnitt 3 timer hver dag vil 800 timer si at man må holde på
![]()
Jeg vil muligens hevde at det er et problem for bransjen/produsentene/selgerne. Det er kanskje høyere betalingsvilje for ferdiginnspilte produkter? Men hvorfor i det heletatt levere «halvfabrikata»? ... Produkter som ikke er ferdig innspilt før mange potensielle kunder uansett vil vurdere utskifting? Dersom det faktisk er slik, hvorfor er det ikke høyere priser i annnenhåndsmarkedet? Mindre enn 1-3 år gamle brukte ting burde slik sett være mer verdt enn nye.Oblivion skrev:Da har du et lite problem...slowmotion skrev:Spiller man i gjennomsnitt 3 timer hver dag vil 800 timer si at man må holde på
![]()
Det spørs hvor og av hvem du får kjøpt nye, men ferdig innspilte produkter...
...
He he, du er ikke alene om å smile av slike påfunn...Oblivion skrev:Da har du et lite problem...slowmotion skrev:Spiller man i gjennomsnitt 3 timer hver dag vil 800 timer si at man må holde på
![]()
Det spørs hvor og av hvem du får kjøpt nye, men ferdig innspilte produkter...
Det er av samme årsak jeg får et stort glis når for eksempel TV2 tester surround anlegg og
konkluderer etter at utstyret ikke engang har fått driftstemperatur...