Elektronisk nåltrykksvekt

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.285
Torget vurderinger
10
Hvem selger slike i Norge?

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.285
Torget vurderinger
10
Har fått svar...

L

Lars.N

Gjest
Jeg vil å ha svar,trenger vel ikke handle alt fra Svalander hos søta bror ;D

Laban

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Jeg husker ikke prisen, men er helt sikker på at www.frydhifi.no har det på lager, selv om det ikke vises på siden hans..

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Jeg gjorde et forsøk på å bestille denne fra HiFi-Stasjonen. Ringte først og fikk da beskjed om å sende mail med bestillingen til mailadressen som ligger på nettsidene. Jeg gjorde det og hørte deretter aldri noe mer. Jeg endte opp med å bestille på eBay. Det funket helt fint. Mye billigere også.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Ga $15 for min på eBay tror jeg, inkl. frakt. Elektronikk som måler vekt 100% nøyaktig til 2 desimaler koster vel kanskje 50 øre å produsere i dag, så 500 - 2500 kroner for en slik dings er litt...vel, teit. Behøver en 4-5 desimaler, så kanskje.

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
887
Torget vurderinger
35
Lille_Adam skrev:
Ga $15 for min på eBay tror jeg, inkl. frakt. Elektronikk som måler vekt 100% nøyaktig til 2 desimaler koster vel kanskje 50 øre å produsere i dag, så 500 - 2500 kroner for en slik dings er litt...vel, teit. Behøver en 4-5 desimaler, så kanskje.
Har du en link?

mvh

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Begynner å bli lenge siden jeg kjøpte den, så ikke til den jeg har. Her er imidlertid resultatet av et kjapt søk på "stylus scale", som inneholder noen alternativer.

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
887
Torget vurderinger
35
Lille_Adam skrev:
Begynner å bli lenge siden jeg kjøpte den, så ikke til den jeg har. Her er imidlertid resultatet av et kjapt søk på "stylus scale", som inneholder noen alternativer.
Der var det noen alternativer ja,

takk, takk!

Hifi Stasjonen

Bransjeaktør
Ble medlem
02.05.2007
Antall liker
59
SvSig skrev:
Jeg gjorde et forsøk på å bestille denne fra HiFi-Stasjonen. Ringte først og fikk da beskjed om å sende mail med bestillingen til mailadressen som ligger på nettsidene. Jeg gjorde det og hørte deretter aldri noe mer. Jeg endte opp med å bestille på eBay. Det funket helt fint. Mye billigere også.
Tja, vi har da aldri hatt problemer med å sende denne vekten. Vår webhost har dog hatt en del problemer med serveren hvor bl. a vår mail er på, og en og annen mail kan ha blitt spist. Men har senest idag tidlig sendt avgårde en vekt til en kunde, så vel...
Hmm man sparer vel ingenting ved å bestille denne på nett, om man følger vanlig norsk lov om import. Men unngår man å betale moms, så ja, da sparer man ca en 100 lapp som er hva staten skal ha pr vekt for at vi skal kunne tilby dette produktet på det norske markedet.

Mvh
Hifi Stasjonen

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Det som bla. er fint med denne vekta Cundis henviser til er at den ikke er for høy i måleområdet (der man setter nåla)
Den bygger 4mm.

Min vekt viser det samme hver gang om jeg er nøyaktig med å plassere nåla på samme punkt og plasserer vekta i noenlunde samme vinkel hver gang.
Anbefales herfra.
Jeg kjøpte min hos Audioroyal.

Jeg bruker vekta til finne ut om jeg er innenfor det området produsent av PU anbefaler som vekt.
Resten er det øret som bestemmmer.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Pilsern skrev:
Der var det noen alternativer ja,

takk, takk!
Bare hyggelig. :) Min 75-kroners vekt viser ellers det samme uansett hvor jeg setter stiften og hvordan vekten står. 100% nøyaktig er den også ved kontrollmåling med penger etter data fra Norges Bank. Kunne nok fått samme ytelse for 20% av prisen, men den skal jo være litt solid og vare noen år også.

L

Lars.N

Gjest
SvSig skrev:
HÆÆ er det sant?HiFistasjonen dette er slett :mad:

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Har noen erfart at slike vekter påvirkes av magnetfelt fra f.eks. en MC pu?
En kompis sliter med at avlesningen varierer mye når stiften begynner å nærme seg anleggsområdet. Han mistenker at magnetfletet påvirker sensor / elektronikk.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ingen slike tendenser hos meg.
Jeg har både MC og kraftige magneter i beina på spilleren.
(spilleren "hviler" på + - polaritet)

Topp Bunn