Elton John / Leon Rusell / The Union

MusikkGal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2003
Innlegg
166
Antall liker
0
Jeg tror denne er den beste platen Elton John har laget på leeeeenge, veldig lenge. Elton John er helt fantastisk her og stemmen av L Rusell er som vanlig, spesiel, unik. De to sammen er laget, synes jeg, en av de beste og vakreste platene man kan kjøpe i år. Det hjelper mye selvsagt, at platen har vært produsert av T Bone Burnett og artister som Neil Young -singer i trak'n n 4, Marc Ribott ( guitar) og Dennis Crouch ( bass) spiller i den. Enestående atmosfære i hele album men med låter som "Heart are turned to stone", "There's no tomorow" eller "The best part of the day" for å nevne noen, blir "The union" en "classisc" allerede. Til alle som liker GOD MUSIKK" med stor M, løp, kjøp og ha det fantastisk.
Det følger en Bonus DVD med The Making og The Union.
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Har ikke kjøpt den enda, men har tatt en kjapp lytt på Spotti(lo)fai.. og selv om ikke DET er noe plagsomt audiofil kilde så er det noe som uroer meg litt med lydbildet jeg hører.. ER det dårlig lyd på den ?
 

MusikkGal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2003
Innlegg
166
Antall liker
0
pstraums skrev:
Har ikke kjøpt den enda, men har tatt en kjapp lytt på Spotti(lo)fai.. og selv om ikke DET er noe plagsomt audiofil kilde så er det noe som uroer meg litt med lydbildet jeg hører.. ER det dårlig lyd på den ?


...dårlig lyd? nei da, bare at man må ha hørt musikk produsert av T Bone Burnett før; han har bare en annen mening om hvordan denne type musikken må låte. Er du hørt de siste platene av Solomon Burke? eller Joe Henry? synes du de platenehar dårlig lyd?, men, som sagt i en annen sted, kanskje ikke noe for eierne av 100k+ cd rygg a la Esoteric, Emm Labs e.l. etter 5 minutter med god musikk man glemmer fort "riddige og presise transientgjengivelsen eller mikro / makrodinamikk e.l. dumheter man gang på gang - viser det seg- man må oppleve da man prøver bare å kose seg med musikk. Nei da, du trenger ikke en gang et 40k anlegget for å kose deg med "The Union". Hilsen
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Noen mener T Bone Burnett ikke kan faget sitt. Dem om det.

Svensk TV viste Elvis Costello-programmet med Elton John som gjest forleden. En laaang sekvens om hans forhold til Leon Rusell og sistnevntes betydning for Elton som artist på tidlig 70-tall. Vel verdt å få med seg.

edit: haha! skrev John Lennon her. Huet var et helt annet sted. ::)
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.499
Antall liker
11.463
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har lyttet gjennom. Ok plate - blir ingen gjenganger på anlegget mitt tror jeg. Får dra den med i bilen.
Personlig likte jeg ikke "lydbilde" på den..
 

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Innlegg
482
Antall liker
1
Fantastisk bra plate dette! Har blitt spilt mye i det siste.
 
Topp Bunn