Emerson Lake and Palmer gjenforenes!

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Sakset fra bandets hjemmeside:

"Mean Fiddler and Classic Rock Magazine are proud to announce that Emerson Lake and Palmer (ELP) will be reforming to bring the inaugural High Voltage festival to a close.

Forty years after ELP opened the legendary Isle Of Wight Festival in 1970, what better act to celebrate Britain's biggest and best Adult Rock Festival.

Fans can expect 'Cannons, Pyrotechnics and a supreme production alongside the stunning musicianship and songs that made ELP the legends they truly are'.

2 November 2009"

http://www.emersonlakepalmer.com/index.html

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
En stor nyhet, men blir det stort? Skal de spille nytt stoff eller blir det litt "frem fra glemselen" med gammelt? De har vel ikke de fysiske forutsetningene for å yte maks lenger noen av dem...

Uff. Dette ble veldig hake og underleppe frem. Ønsker ELP og de som er så heldige å få med seg denne begivenhetn lykke til. Modular moog er det tøffeste i verden!

Mvh
Sniff

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Sniff skrev:
En stor nyhet, men blir det stort? Skal de spille nytt stoff eller blir det litt "frem fra glemselen" med gammelt? De har vel ikke de fysiske forutsetningene for å yte maks lenger noen av dem...

Uff. Dette ble veldig hake og underleppe frem. Ønsker ELP og de som er så heldige å få med seg denne begivenhetn lykke til. Modular moog er det tøffeste i verden!

Mvh
Sniff
På siste skiva til Keith Emerson hamres det vilt på tangentene, og Carl Palmer så jeg hamre i stykker et trommesett på smuget i 2008, så da gjenstår det kun Greg Lake jeg ikke kan svare for!

Så jeg tror dette blir lovende!

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Godt å høre. Jeg trodde håndskade og børst hadde gjort sitt, men det er krok i hengende snøre og man lærer så lenge liket fiser. ;D

Mvh
Sniff

R

rico

Gjest
ELP er noen av mine største favoritter, og jeg liker best å huske dem for hva de gjorde den gangen både de og jeg var yngre, igjen må jeg si at jeg etterlyser en AFP ordning for rockemusikere, sorry.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
rico skrev:
ELP er noen av mine største favoritter, og jeg liker best å huske dem for hva de gjorde den gangen både de og jeg var yngre, igjen må jeg si at jeg etterlyser en AFP ordning for rockemusikkere, sorry.
De fleste band burde gått opp til prøver og/eller eksamener etter tre album, for evt. berettige og fornye sitt "sertifikat" for videre eksistens.
Mange bra band/musikere dør med økt rutine og "dyktighet". Trist men sant.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.188
Torget vurderinger
1
Dette blir sikkert kanonbra. Jeg så de ved forrige gjenforening på Sentrum Scene. Husker ikke årstallet. Fra å spille foran 100,000 på svære arenaer, så var de altså på scenen på en liten nedlagt kino i Oslo. Uansett. Det rocka som faen. Keith jog knivsettet i orgelet og kjørte showet som aldri før. Jævlig bra konsert!

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
gismo skrev:
Syns dette er et bra stykke arbeid...f.eks ;)
Skriver gjerne under på at Pictures At An Exhibition er et mesterverk.
Faktisk den første platen jeg fikk i mitt liv :)
Har slitt ut flere eksemplarer siden, men har heldigvis sikret meg diverse forskjellige pressinger etterhvert så jeg har en stund til enda ;D
Er en av mine absolutte "all time" favoritter :)
Lyden er også delvis ganske fantastisk (især med MoFi pressingen) og speselt det rolige partiet på side 1 har en fantastisk nerve på et velspillende anlegg.
Løp og kjøp!

R

rico

Gjest
Jens skrev:
gismo skrev:
Har slitt ut flere eksemplarer siden, men har heldigvis sikret meg diverse forskjellige pressinger etterhvert så jeg har en stund til enda ;D
Lyden er også delvis ganske fantastisk (især med MoFi pressingen) og speselt det rolige partiet på side 1 har en fantastisk nerve på et velspillende anlegg.
Løp og kjøp!
Får en ikke tak i MoFi pressingen så kan man jo kjøpe pressingen fra Speaker Corner, det gjør egentlig ingenting da den etter min mening er bedre enn MoFi sin. Help 1 er også kjekk å ha.

http://store.acousticsounds.com/d/1...er-Pictures_at_an_Exhibition-Vinyl_Record__LP

ch

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
1.504
rico skrev:
Jens skrev:
gismo skrev:
Løp og kjøp!
Får en ikke tak i MoFi pressingen så kan man jo kjøpe pressingen fra Speaker Corner, det gjør egentlig ingenting da den etter min mening er bedre enn MoFi sin. Help 1 er også kjekk å ha.

http://store.acousticsounds.com/d/1...er-Pictures_at_an_Exhibition-Vinyl_Record__LP
Lyden på HELP 1 (har en A1/B1 Porky/Pecko pressing) er meget god, klart bedre enn MoFi pressingen (mine ører, anlegg og preferanser).
Har stort sett erfart at jeg foretrekker lyden på "original" pressinger (samt Speakers Corner og Classic) framfor MoFi rent generelt.

mvh

ps. liker også Pictures i ELP versjonen, men Reiner og Chicago på Living Stereo, gjenutgitt av Classic er ikke helt borte heller, hverken lyd eller utførelse.

R

rico

Gjest
ch skrev:
rico skrev:
Jens skrev:
gismo skrev:
Løp og kjøp!

Lyden på HELP 1 (har en A1/B1 Porky/Pecko pressing) er meget god, klart bedre enn MoFi pressingen (mine ører, anlegg og preferanser).
Har stort sett erfart at jeg foretrekker lyden på "original" pressinger (samt Speakers Corner og Classic) framfor MoFi rent generelt.

mvh

ps. liker også Pictures i ELP versjonen, men Reiner og Chicago på Living Stereo, gjenutgitt av Classic er ikke helt borte heller, hverken lyd eller utførelse.
Ganske så enige vi ser jeg. MoFi har aldri vært min favoritt audiofile label selv om "Tarkus" og "Trilogy" egentlig ikke låter så aller verst. Men slik jeg hører det så er de ikke bedre enn originalene og da mener jeg Island UK pressingene, ikke Manticore.

Og siden du startet det; denne låter aldeles fantastisk på 2 x 45 RPM fra Analog Production...

Vedlegg

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
3.843
Får vel ønske de som skal på konserten lykke til og mye moro. :)

Da jeg var tenåring på '70 tallet var ELP, for meg, verdens beste band.
Men bare de 3 første platene. Den første hører jeg på jevnlig, den er stor,
mens Tarkus og Trilogy hadde gode partier, men var mer ujevne.

Etter det var det strak nedovebakke med ELP, etter min meget subjektive ( negative? ) mening.
"Pictures" var jo bare en blek kopi av originalen , igjen etter min mening.

Smak kan jo som sagt ikke diskuteres. ;)

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
En syk synthlærer ga meg "The Hut of Baba Yaga" som øveprosjekt på videregående. Ble vel et slags symbol på hvorfor musiker ikke ble det selvsagte valget for Sniff :p :-[. Men det var morro lell! ;D

Mvh
Sniff

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Er nok en del musikere som har proklamert de skal hjem å brenne instrumentene sine etter å ha hørt på et av de store prog banda fra 70 tallet.

Topp Bunn