Eminent Technology ET II Luftbåren tangential arm

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    IMG_0727m.jpg

    Noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik krane? Mener jeg hadde kjøpt disse i en akvariebutikk, men klarer ikke å finne noen som har slike i metall
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    Takker Laban :) , det er en slik med gjenger jeg er ute etter. MEN skulle gjerne fått tak i noe her i Norge
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    IMG_0730mod2.jpg

    Prøver å lage utjevnings tank. Fikk ikke tak i den tanken jeg skulle ha, men prøver med en slik 2,5l dunk. Boret hull og
    gjort klar til festing
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    IMG_0731mod2.jpg

    Skrur inn kranen slik at tuppen på gjengene akkurat er innen for kanten av innsiden av dunken.
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    IMG_0732mod2.jpg

    Finner en lang stang som jeg fester en dobbeltsidig tape-bit , setter fast mutteren og trær denne inn i hullet og ned til kranen
     
    Sist redigert:

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    IMG_0734mod2.jpg

    Holder imot mutteren fra innsiden og skrur kranen fast ( tapet fast en fastnøkkel på stanga og fikk skrudd godt fast)
     
    Sist redigert:

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    IMG_0735mod2.jpg

    Hvis det ikke er nok med 1 stk tank .... så jeg kjøpte 2 stk
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    IMG_0736mod2.jpg


    Tank uten noe filter klart for bruk . Har satt inn den nederste kranen litt over bunnen , slik at det ikke kommer
    eventuelt vann videre ut
     

    Røroman

    Medlem
    Ble medlem
    16.05.2012
    Innlegg
    49
    Antall liker
    75
    Sted
    Skafjellveien 90 , 3076 Sande i Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Morsomt å se sin gamle arm på plass igjen selv om det ikke er samme drivverket . Når det gjelder utjevningsboks for lufta , så brukte jeg 1 stk 110 mm Pvc muffe og 2 stk 110 mm Pvc ters som er deler til ett kloakkrørsystem som jeg limte sammen og fylte med bomull av beste kvalitet . I hver ende boret jeg ett underdimensjonert hull for slangen som jeg bare stakk inn fra hver side uten å feste de på noen måte , og det ga en helt jevn luftstrøm frem til armen . Ved bruk av Wisa -pumpe / pumper er det ikke behov for egne filter da de har innebygde filter som man bytter med jevne mellomrom

    mvh Røroman
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    Prøvde å "sette opp" en gammel Phillips 400 MM piskup i dag ( ikke koblet til, kun for å teste at alt fungerer. )
    IMG_0737mod2.jpg

    Her ser en fra luftfilter og inn til luftpumpe. Og videre fra luftpumpe og til utjevningstanken
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    IMG_0738mod2.jpg

    Har satt på jiggen og tester at dette blir rett. ( armrøret måtte flyttes litt fram ) Oppdaget at røret som går på tvers bak, og som løfter armen var litt skjev .
    ( ikke skev slik at den løfter, men skjev i lengderetning) Fikk faktisk bøyd dette til etter demontering. Måtte også lete leeeenge for å finne en nøkkel som passet ,for å justere hevemekanismen i høydeled. ( måtte være tynn og lang nok)
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    IMG_0739mod2.jpg

    Lagde også en kabelholder bak, i noe for mykt ståltråd materiale. MÅ lage en ny her i litt stivere materiale.
    Jiggen står i hull nr 3 for sjekk
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn