Med 4,5% styringsrente blir Bjørns Hifi gull verdt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Ja, jeg har vurdert fat, men utstyr krever ofte mer utstyr, hehe :LOL: Jeg skal kjøpe inn noen flere flasker som jeg allerede har kasser til. Men jeg må ærlig inrømme at jeg lager mest "stamp-øl" som man bare blander ut.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er det. Dog, å lage øl er jo en av de mer artige tingene å holde på med.
     
    Sist redigert:

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Vurderte å begynne å brygge øl selv for en stund siden, men så fikk jeg høre av noen kamerater som drev med det at "man drikker ikke MINDRE øl når man brygger selv"... så da parkerte jeg det prosjektet...:ROFLMAO:
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hehe, sliter ikke med at øl går ut på dato hvertfall ;)

    Har ca 20l med en DIPA som er drikkeklar om 14 dager ca, og 20l med Quad som skal flaskes om ca 14 dager. Den skal i utgangspunktet kunne lagres lenge... Vi er noen flere ølnerder i omgangskretsen min, så hender jeg gir bort litt.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Kommer jo litt an på hvor mye man brygger, da. Men drikker du vanligvis 2-3 på en helg så er det fortsatt en grei hobby. Da varer et par ølkasser lenge.
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.469
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Sånne i KT88variant jeg har lyst på til Cayin min 👍😊
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det kan komme til å skje her hvis jeg finner noen fornuftig priset.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    MQA igjen.... Ikke "lossless", introduserer støy og forvrengning, filene kommer ikke fra noen High-Rez master, autentiseringen autentiserer egentlig ikke noe...

     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Den "table remote" saken til 506 og 541 får man tak i brukt om ikke annet. Men en sånn forsterker er egentlig tenkt inn multikanal, og det har jeg ikke sånn fokus på lengre. Men sykt kraftig med 5x200 watt.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Ja, husker Human behavior gikk rundt og rundt på MTV. I ettertid ble begge mer og mer sære ;)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Bjørn H: Men så varmer også den Rea-skiva der hvem som helst🎶 Om det så er førti blå ute...Hang in there. Det blir bedre..Skal finne fram en gammel Reajuvel selv imorra: God` s Great Banana.Skin😊👀Spørs bare hvor den står hen..
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Å, det er mye mindre snø i år enn i fjor, så våren kommer nok tidlig. Men la oss mimre litt, til da Compact Disc var noe helt nytt:

     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Fortsatt kult med CD. Det er bare det at digitalistene har glemt dem. Naim Unitisystemene , for eksempel..En av de fineste streamerløsningene i markedet, sammen med Bladelius, men hvordan skal du klare å få anstendig med strøm på en Naimløsning uten å bruke ekstra effekter, eksterne strømforsyninger osv? Det har svenskene tenkt på,, og det så det forslår. Koble på en separat transport fra Audiolab der, så er CDen redda for tjue år til. Apropos snø, så har Tromsø aleine fått 143 cm bare i april. Og da er det greit at jeg ikke befinner meg i Nordens Paris for tida, Bjørn H...Hvis du lurte, så er jeg generelt svært glad i de britiske produsentene, inklusive Naim...
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Ja, men den snøen du snakker om har stort sett smelta vekk, og ikke blitt liggende. Det er derfor jeg sier det er mindre snø i år enn det var i fjor på samme tid.

    CD-nostalgi, ja det blir gøy når det blir fart igjen på det. Jeg har til og med en Blu -spec CD liggende..!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Poenget er at CD ikke er nostalgi, men derimot en dønn seriøs musikkbærer fortsatt, Bjørn H. Som kassetter og LP. De det er noe feil på, er de som ikke skjønner dette😊🎶 For akkurat den Audiolaben jeg nevner her oppe er mer enn kapabel til å overspille integrerte maskiner til sekssifra pris, dersom DAC, match og overføring gir den muligheten for det. Til FEM TUSEN..Å beholde CDene blir da letteste sak av verden. Fordi streaming reelt sett ikke har lydmessig sjanse mot den. Kommer nok til å implementere streaming i hovedsettet her, men aldri som hovedformat. Den mest sømløse setupen da er vel Sonos, for min del..
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Fikk forsinket julegave. Kjekk plate, med et aldri så lite snev av 80-tallet..!

    1619953527520.png
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Den kanadieren der minner meg mest om fjorårets mest kvalmende reklamefilm...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn