(I dag skal jeg forsøke meg med et bilde for første gang, lurer på hvordan det går...)
Som sagt tidligere, fikk Tandbergutstyret avlastning i 1998: Inn kom Pioneer PD-S06 CD-spiller, Holfi Integra 8 integrert forsterker, og Mission 752 Freedom høyttalere. Og jeg syntes at jeg kunne ane en flik av det sagnomsuste "high-end"! I ettertid vil jeg si at lyden nok må betegnes som snill, men absolutt hørverdig. Jeg hørte mye musikk via det anlegget... Så i 2007 ble jeg angrepet av hifi-basillen igjen, og denne gangen ganske hardt. Jeg kjøpte komponenter i hytt og vær, må nok innrømme noen impulskjøp også. Så jeg har en god del til overs, og dette vil havne på bruktbørsen. Jeg har holdt meg til den lavere eller midlere prisklasse, likevel synes jeg at godlyden er der. Vedlagte bilde viser den kombinasjonen jeg bruker mest i disse dager (håper bildet kommer igjennom). Lyden kan vel best beskrives som fyldig, og det heller mot det varme. Men uten at det blir svulmende eller ullent; bassen er presis og kontrollert, mellomtonen er behagelig med god kropp på stemmer f.eks, og diskanten er grei og transparent. Men jeg synes at s-ene kan bli litt vel skarpe til tider. Jeg har også prøvd meg med rør for første gang, og oppdaget at "tube-rolling" er farlige greier. Så det har blitt en del rørbytter her ja... Kanskje dere ørner her på sentralen kan identifisere komponentene, selv om bildet slett ikke er av toppklasse?