En litt annerledes MAE-Set

Førsten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.06.2011
Antall liker
32
Hei

De fleste her inne kjenner MAE-Set forsterkeren som Motron solgte som kit. Et par her inne har vært, og er vel for så vidt, til dels involvert den dag i dag. Desto flere har bygget den, og/eller eier den. Forsterkeren er nøye omtalt og debattert i forskjellige tråder så akkurat det går jeg ikke inn på. Den har på det jevne fått meget god omtale, spesielt sett opp mot pris. Jeg vil påstå den er bortimot en legende i DIY-miljøet her til lands, så jeg er veeeldig spent på hvordan den spiller.

Kitet selges som nevnt ikke lenger, men jeg har fått kjøpe skjema og noen av delene hos den opprinnelige konstruktøren. Forøvrig en meget hyggelig herremann som slo av en rørprat men en glad amatør.
Kommer etter hvert til å kjøpe resterende deler, har en del fra før, og bygge den i et annet kabinett enn det som ble levert. Er litt usikker på forskjellene i de forskjellige utgavene, men jeg tenker å være tro mot designet så langt det er mulig. Om jeg ikke har misforstått, har man vel etter hvert splittet PSU med filtrering for hver kanal for seg.

Etter hvert kommer det bilder og rapporter fra kjøkkenbordet, så ser vi hva det blir til. Definisjonen, ifølge Morgan Jones, på en vellykket elektrisk konstruksjon er visst en med røyken inni seg, så får vi håpe ikke denne blir noe unntak :)

Topp Bunn