En litt rar annonse synes jeg...

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Er armen bra da? æ e trønder ;D

mvh

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Er armen bra da? æ e trønder ;D

mvh
Må no vær bra når dein e verdens dyreste. Bra nåkk for ein trønder værtfail.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.436
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Vel, noverande utgåve, DV507MK2 (som eg ikkje har fått prøvd så langt), er prisa til 36 900, og sjølv om dette på langt nær er så dyrt som dei aller dyraste armane, er det relativt mykje.
Denne gamle utgåva hadde mykje av det same som noverande modell, og kan nok reknast for å vere ein av dei mest fleksible armane som finnest, på grunn av den spesielle leddinga. Dette gjer at både låg- og høgkompliante pickupar (bortsett frå dei aller mest ekstremt høgkompliante) får tilnærma perfekte arbeidstilhøve. Og han er velsigna enkel i høve pickupskift, berre å ta av shellet og justere vekta.
Har prøvd gamlingen ved fleire høve, og må innrømme at ein Dynavectorarm er eitt av dei få alternativa eg ser til ein tangentialarm.
For min eigen del ville eg nok ikkje tatt sjansen på å kjøpe brukt, men heller ha ein ny frå Planetsnapa, då det visstnok er ei stor utfordring å få armen 100% rett oppsett...
Rudi har hatt ein slik, og kan sikkert seie litt om justeringane av armen.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.426
Torget vurderinger
2
Men det rare med annonsen er at mannen som selger åpenbart ikke har så mye peiling... ihvertfall er han litt begrepsforvirret.... ???

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.855
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Er det dette som skaper forvirring ? :

"Leveres med Fidelity Research pick-up hode pluss Dynavector Karat pick-up uten stift."

At han kaller "shellet" for pickup hode er da vel ikke så vanskelig og forstå ........ eller ? Dynavctor Karat uten stift passer vel best i søpplebøtta med mindre man ønsker og få den re-tippet, men utover det er det vel ikke så vanskelig ??, har nå sett MYE værre annonser enn denne.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
har nå sett  MYE værre annonser enn denne.
Få høre da :)

Tror ikke denne annonsen akkurat skaper "forvirring" - mer munterhet kanskje?

Pick-up arm er nå et litt privat navn da. At kabelen er "omgjort" er jo også litt morsomt. For ikke å snakke om "super RCA plugger"

Jeg smilte i alle fall når jeg leste annonsen. Smil du også da Rudi! :)

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
........... ække det fal'i a ?
Det KAN det være. Vet ikke helt hvordan det er der du bor, her i Trondheim går det vanligvis greit :)

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
Dynavctor Karat uten stift passer vel best i søpplebøtta med mindre man ønsker og få den re-tippet, men utover det er det vel ikke så vanskelig ??
Re-tipping av Dynavectorer er ikke mulig, - desverre.

PlanetSnapa

Bransjeaktør
Ble medlem
10.03.2006
Antall liker
0
Dynavector mener at også innmaten i pick-up'ene blir utslitt og tilbyr derfor ikke retipping uten at også innmaten i pick-up'en blir byttet ut.

En slik Dynavector "rebuild" innebærer at pick-up'en blir sendt til Japan for en gjenoppbygning og pick-up'en du får tilbake vil presterer som en ny.

Gjenoppbygging tilbys på de fire dyreste Dynavector modellene:
XX2mk2
Te Kaitora Rua
XV-1s (mono)
XV-1s

I Norge tilbys det en innbytte rabatt (30% av nyeste tilsvarende modells pris) ved kjøp av den tilsvarende eller en dyrere ny Dynavector pick-up.

Topp Bunn