En lydmanns bekjennelser - i stua til atlerovik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Spennende med Iso Acoustics Gaia!

    Det beste med Gaia som du påpeker, må jo være at de rydder opp uten og gjøre noe med tonaliteten. Og det er jo veldig viktig!
    Mer ryddig, mer kontroll.

    Tonaliteten er en av de punktene for meg som gjør at Doxa 8.2 er så digg å høre på.
    Kult at 8.2 kan forbedres med "enkle" tweaks. :)

    Nye rør må jeg jo bare glede meg til å høre på, når den tid kommer.

    Gaiaene derimot står høyt på ønskelisten, og kommer sikkert flyvende fra OHC til Fjellhamar i løpet av året ser jeg for meg. :)
    Det ville ikke overraske meg særlig mye! 😁
     

    photte

    Medlem
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    17
    Antall liker
    22
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg kost meg skikkelig med vinyloppsettet! Denne plata var et kupp! Masse gode minner. Min type rock and roll. Og en vellåtende produksjon. Takk for tipset, @bluesbreaker! Jeg tar gjerne imot flere innspill om vellåtende pressinger av ikke-hifi-musikk.

    Vis vedlegget 705287
    Hvilken pressing er dette her, @Atlerovik ?! Kanskje ikke hifi-musikk per se, men det er jammen meg en bra innspilling! Brendan O'Brien bak miksepulten (både under innspilling og miksing), spilt inn på bånd, og med all verdens snasne mikrofoner og outboard gear. Syns dette er en av rockeinnspillingene fra tidlig 90-tall som tåler tidens tann, både lydmessig og musikkmessig! :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Hvilken pressing er dette her, @Atlerovik ?! Kanskje ikke hifi-musikk per se, men det er jammen meg en bra innspilling! Brendan O'Brien bak miksepulten (både under innspilling og miksing), spilt inn på bånd, og med all verdens snasne mikrofoner og outboard gear. Syns dette er en av rockeinnspillingene fra tidlig 90-tall som tåler tidens tann, både lydmessig og musikkmessig! :)
    Man skal spille den musikken man liker, «Hifi-musikk» eller ikke, spør du meg! :) Beskrivelsen du gir av denne er som om jeg skulle skrevet det selv :D

    Pressingen jeg omtalte er denne:


    Det var @bluesbreaker som var så grei å tipse om den.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Ser man det... liten verden dette. jeg er også 73 modell og bor mellom kolbeinshaugen og Skeiane...
    Hmm...er en viss sjanse for at jeg kjenner dere begge, eller i hvert fall vet hvem dere er, selv om jeg vokste opp mellom Stangeland skole og Giskehallen og er -72. :)
     

    mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    139
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    5
    Apropos strøm. Fikk tips om at Audio Note produkter låter aller best uten noen form for filtrering av strømmen. Og det må jo testes ut. Betaler gjerne mindre for bedre lyd. Det viste seg at det ikke er så fryktelig mange andre som ønsker seg strømpadde uten noen som helst filtrering. Måtte faktisk spesialbestille denne av Njål Hansson og vente en måneds tid før den kunne plukkes opp i dag.

    Vis vedlegget 706691
    Jeg har brukt denne i mange år på alle mine Audio Note produkter. Fungerte bra. Men i min bolig fungerer det enda bedre med flere stikk kontakter parallelt bak musikk anlegget, montert inn i veggen. Tips: Pass på å håndtere riktig rekkefølge.Ofte anbefalt å ha source først, DAC, så pre-amp og effektforsterker. Men det kan lønne seg å endre rekkefølge som jeg opplever. Mål også riktig fase.
     

    mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    139
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    5
    En slags oppsummering på helgen.

    Det har vært en fin helg og jeg har hørt mer på musikk enn på lenge. Rett og slett kost meg.

    Jeg beskrev overgangen til Sbooster-forsterket Lumin U1 Mini ganske grundig tidligere, og ingenting har forandret seg med en oppfatningen.

    Men, disse små(?) luringene har virkelig overbevist meg.
    Vis vedlegget 707475


    Sett bort i fra at jeg får assosiasjoner til en custom Hummer fra West Coast Customs av høyttalerne mine med disse under, har de virkelig stått for et solid ryddeoppdrag i helgen. Det virker for meg som at disse gir høyttalerne frihet til å jobbe under optimale forhold. Det blir litt som jeg leste i en test: er det sånn høyttalerne egentlig låter, ja? Hos meg har de strammet opp en for fyldig mellombass. Men de gjør mer enn det, og merkelig nok virker de inn langt opp i frekvensområdet også. Det er kanskje logisk at høyere frekvenser blir tydeligere når man rydder opp i bass. Men det er mer enn det. Diskant og cymbaler får plutselig mer tekstur. De er ikke bare lyd lenger, de har også elementer av toner. Det er rett og slett ryddet ganske solid opp i lydbildet, og som jeg skrev tidligere, det oppleves som et solid hakk opp i lydkvalitet, som et dyrere anlegg. Det er selvfølgelig samme lydsignatur, bare bedre. Disse blir!


    Etter å ha blitt bedre kjent med Gaiaene og forsikret meg om at forskjellene jeg hørte bare var fra de, installerte jeg RCA 5691 i P2 SE Signature i dag.
    Vis vedlegget 707474


    Ved første lytt følte jeg nesten at de var et lite steg tilbake. De er noe mer avrundede i toppen. Fyldigere og rundere/kraftigere i bassen. Det siste er jo altså et lite steg i motsatt retning av det Gaiaene ryddet opp i.
    Etter at de hadde fått stå på litt, hører jeg mer av hvorfor disse regnes som den hellige gral av 6SL7-type rør. De har denne fine «mykheten» og «spretten» som jeg også opplevde i 300B hos Håkon (uten sammenlikning forøvrig). De er varme, uten å være ulne, og har en form for silkemykhet som er veldig tiltrekkende.
    Foreløpig er de litt for mørke og tunge i bunnen, og de roter lydbildet litt til i toppen, men jeg regner med at det handle om innspilling. Lar de stå på en uke og se hva som har skjedd da. Setter eventuelt tilbake de gamle og tester igjen.

    Så, en spennende og oppmuntrende lydhelg i Rovikheimen. Nå er det bare å krysse alt man har av fingre og tær for at platespiller og arm skal dukke opp før påsken, så det skjer i hvert fall noe spennende i ufrivillig hjemmeferie.

    Ønsker alle som leser en fin uke, og takk for at dere gidder å følge med og delta!
    Dette er et interessant tema Atle. Har hatt noe samtaler med Peter om dette. Han snakker for eksempel om kaskade effekt i musikkskjeden som kan oppstå. Det vil si rør med samme lydsignatur i serie. For eksempel anbefaller han å unngå å bruke samme rør kombinasjoner i signalveien i feks. DAC og Pre. Jeg hadde 2 NOS Philips ECC82 i kaskade i min DAC og Pre, og har faktisk byttet en ut med en Tungsol 12AU7 (Rus. Sensor) som ga klart en forbedring og en langt mer nøytral/balansert lyd.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Jeg har brukt denne i mange år på alle mine Audio Note produkter. Fungerte bra. Men i min bolig fungerer det enda bedre med flere stikk kontakter parallelt bak musikk anlegget, montert inn i veggen. Tips: Pass på å håndtere riktig rekkefølge.Ofte anbefalt å ha source først, DAC, så pre-amp og effektforsterker. Men det kan lønne seg å endre rekkefølge som jeg opplever. Mål også riktig fase.
    Ja, jeg vurderer å få opp flere stikk bak anlegget i stedet. Men tester denne først det er mye enklere :)

    Anbefalingen om rekkefølge gjelder vel kun for paddene med filter. De filtrerer minst nærmest veggtilkoblingen og mest lengst fra, altså det du kaller først. Denne padda er spesialbestilt helt uten filtre.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Dette er et interessant tema Atle. Har hatt noe samtaler med Peter om dette. Han snakker for eksempel om kaskade effekt i musikkskjeden som kan oppstå. Det vil si rør med samme lydsignatur i serie. For eksempel anbefaller han å unngå å bruke samme rør kombinasjoner i signalveien i feks. DAC og Pre. Jeg hadde 2 NOS Philips ECC82 i kaskade i min DAC og Pre, og har faktisk byttet en ut med en Tungsol 12AU7 (Rus. Sensor) som ga klart en forbedring og en langt mer nøytral/balansert lyd.
    Det er veldig interessant! Takk for at du deler. Et tema jeg ikke har tenkt på, men det gir jo egentlig mening. Når det gjelder rørene i både pre og effekt, så er det Peter som har anbefalt dem, så de bør være greie, relatert til det du skriver. Men dacen kan være interessant å forske litt på når det gjelder rør. o
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Dette er et interessant tema Atle. Har hatt noe samtaler med Peter om dette. Han snakker for eksempel om kaskade effekt i musikkskjeden som kan oppstå. Det vil si rør med samme lydsignatur i serie. For eksempel anbefaller han å unngå å bruke samme rør kombinasjoner i signalveien i feks. DAC og Pre. Jeg hadde 2 NOS Philips ECC82 i kaskade i min DAC og Pre, og har faktisk byttet en ut med en Tungsol 12AU7 (Rus. Sensor) som ga klart en forbedring og en langt mer nøytral/balansert lyd.
    Dette gir jo også muligheten for å tenke at de rørene jeg hadde før RCA-rørene i effekt, kanskje er en bedre match med resten av oppsettet mitt akkurat nå. Men, skal nok gi dem en lenger sjanse før jeg gir opp :)
     

    mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    139
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    5
    Ja, jeg vurderer å få opp flere stikk bak anlegget i stedet. Men tester denne først det er mye enklere :)

    Anbefalingen om rekkefølge gjelder vel kun for paddene med filter. De filtrerer minst nærmest veggtilkoblingen og mest lengst fra, altså det du kaller først. Denne padda er spesialbestilt helt uten filtre.
    Det vet jeg ikke, jeg har aldri brukt filter. Men erfaringen min er at det blir merkbare forskjeller med paddene som ikke bruker stjerne kobling, som denne fra Supra.
     

    mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    139
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    5
    Et skrive fra Kemp electronics:

    Many of our customers asked us for a more simple and lower priced alternative for our advanced POWER SOURCE. This led us to develop the POWER STRIP. We all know the standard plastic "DIY shop type" power strips so often used to power high quality audio & video systems. It is not difficult to imagine that the power losses and pollution of the mains by an inferior power strip cannot be compensated or restored afterwards. Not even by the best audiophile power cords available. There are many brands and types of audiophile power strips available too. However, all of them use common strips or rails for phase, neutral and earth. This means that the current of the first outlet influences the current of the next outlets and vice versa. The POWER STRIP uses star wiring for the phase, neutral and earth originating from one point and thus eliminating this problem. Each outlet has its own supply connected with 3 x 2.5 mm² (13 AWG) wire. We deliberately avoided the uses of fuses or a switch as both clearly compromise dynamics and sound quality. The high quality aluminium housing protects against EMI/RFI and has an advanced earth circuit.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Hmm...er en viss sjanse for at jeg kjenner dere begge, eller i hvert fall vet hvem dere er, selv om jeg vokste opp mellom Stangeland skole og Giskehallen og er -72. :)
    Jeg hang med de tøffe gutta med langt hår og rockegitar. Jo, Ståle og Stian med flere. Henger fortsatt med dem og vi møtes to ganger i året - uten unntak.

    -BB-
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Et skrive fra Kemp electronics:

    Many of our customers asked us for a more simple and lower priced alternative for our advanced POWER SOURCE. This led us to develop the POWER STRIP. We all know the standard plastic "DIY shop type" power strips so often used to power high quality audio & video systems. It is not difficult to imagine that the power losses and pollution of the mains by an inferior power strip cannot be compensated or restored afterwards. Not even by the best audiophile power cords available. There are many brands and types of audiophile power strips available too. However, all of them use common strips or rails for phase, neutral and earth. This means that the current of the first outlet influences the current of the next outlets and vice versa. The POWER STRIP uses star wiring for the phase, neutral and earth originating from one point and thus eliminating this problem. Each outlet has its own supply connected with 3 x 2.5 mm² (13 AWG) wire. We deliberately avoided the uses of fuses or a switch as both clearly compromise dynamics and sound quality. The high quality aluminium housing protects against EMI/RFI and has an advanced earth circuit.
    Igjen, veldig interessant! Takk. Dette skal jeg prøve å lese meg mer opp på. Samtidig - den enkle løsningen er jo å gjøre som du foreslår - flere stikk i veggen. :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Så kult ut det :) håper det gjør jobben? De diskant seksjonene er det satt fast eller står dem løst?

    mvh
    De gjør virkelig jobben, etter min mening. Og jobben består i å frigjøre høyttalerne til å gjøre jobben de er konstruert for optimalt. Er egentlig spesielt imponert hva som skjer med detaljer og innsyn i toppen. Skulle ikke tro at ben hadde store påvirkninger der.

    Diskantboksen står helt løst oppå selve høyttaleren, ja.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.935
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    De gjør virkelig jobben, etter min mening. Og jobben består i å frigjøre høyttalerne til å gjøre jobben de er konstruert for optimalt. Er egentlig spesielt imponert hva som skjer med detaljer og innsyn i toppen. Skulle ikke tro at ben hadde store påvirkninger der.

    Diskantboksen står helt løst oppå selve høyttaleren, ja.
    Så bra at det svarte til forventningen :) Kule talere

    mvh
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Maaaama! 🤩

    Jeg hadde tenkt å vente til rørene hadde fått kjørt seg inn, men klarte ikke mer. I dag koblet jeg opp den nye strømpadda helt uten innebygde filtre, etter å ha kjøpt en billig (i hifi-sammenheng) Supra strømkabel med C19 plugg.

    Satte dac helt først, nærmest tilførselskabel, deretter CD-transport, streamer og så pre-amp.

    Førsteinntrykk:

    1. Ikke tjukk bass med nye rør lenger!!
    2. Litt stikkende mellomtone
    3. Litt uryddig lydbilde

    Generelt opplevdes Isotek mye varmere. Samme som vi opplevde med Nordost.

    Men så....bestemte jeg meg for å teste dette med å snu støpsler. Hadde (svært) liten forventning, men den ble til gjengjeld solid innfridd, og vel så det! Snudde støpselet til effekttrinnet først. Plutselig var bassen tilbake, men nå ikke så ubehagelig tjukk som tidligere. Og mellomtonen var ikke stikkende lenger. Lydbildet kom plutselig på plass. Gjorde det samme med alle støpsler. Jeg opplevde ikke like stor forskjell som med effekttrinn, men forskjell var det. Det var ikke alltid at den ene veien var dårlig og den andre god, mer at de var ulike. Jeg kunne rett og slett tune tonaliteten noe ved å gjøre dette. Veldig fascinerende! Det er rett og slett en av de største overraskelsene jeg har hatt foran høyttalerne.

    Ørene er litt slitne nå, og jeg skal selvfølgelig høre mer i dagene som kommer. Men opplevelsen så langt er at det nå - med en forholdsvis billig padde uten filtre, og billig tilførselskabel - låter ganske så mye åpnere, mer balansert/nøytralt. Lydbildet er generelt mindre mørkt og mer oppløst. Jeg er nesten litt satt ut av denne opplevelsen.

    Så, dere som ikke har testet å snu stikkontakter (jeg vet det høres teit ut), gjør det! Det er helt gratis, og det verste som kan skje er at du ikke hører forskjell!

    I helgen, skal jeg teste å plugge rett i veggen. Med litt juksing klarer jeg akkurat å få strøm til forsterkere, dac og cd-drivverk eller streamer. Det holder for å teste. Hvis det blir enda et hakk bedre, blir det å bestille elektriker asap.
     

    mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    139
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    5
    Nettopp Atle. Nå har du opplevd dette. Men som jeg nevnte, ritkig fase er viktig og hørbar spesielt på AN rør dingser, og er også enkelt å måle med en multimeter og strømkabel uten jordtilkobling. Dette gjelder også for alle AN RCA kabler. Disse må også kobles riktig, og har faktisk retining. Jeg har markert all utstyr med riktig fase og i tillegg markert alle strømkabler og stikk i veggene. Samt er det rekkefølge i padden du kan leke med.

    Denne fungerer ellers også utmerket:
     

    mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    139
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    5
    Det går muligens litt langt, men jeg har en egen Audio Gruppe i sikringsskapet for bare anlegget. Så vet jeg fase tikobling fra skap til stikk. Da åpnes det en helt ny verden med sikringer:
     

    GentleGiant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2020
    Innlegg
    287
    Antall liker
    990
    Sted
    Fjellhamar
    Det går muligens litt langt, men jeg har en egen Audio Gruppe i sikringsskapet for bare anlegget. Så vet jeg fase tikobling fra skap til stikk. Da åpnes det en helt ny verden med sikringer:
    Oi oi oi!

    Fortell fortell!

    Hva skjedde med lyden når du byttet sikringer?

    Og kan man få elektrikere i Norge til og bytte til slike?
    Er de godkjente?
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Oi oi oi!

    Fortell fortell!

    Hva skjedde med lyden når du byttet sikringer?

    Og kan man få elektrikere i Norge til og bytte til slike?
    Er de godkjente?
    Jeg hører også gjerne mer om dette! Ringte faktisk akkurat elektriker for å få pris på flere stikkontakter, samt muligens egen kurs til anlegget. Kan jo vurderes en slik samtidig.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Det går muligens litt langt, men jeg har en egen Audio Gruppe i sikringsskapet for bare anlegget. Så vet jeg fase tikobling fra skap til stikk. Da åpnes det en helt ny verden med sikringer:
    Forklar gjerne hva du mener med en audio gruppe i sikringsskapet også.
     

    mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    139
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    5
    Det jeg kan si at dette gjør utrolig mye med lyden ift en automatsikring som brukes i moderne hus i dag. De gamle skru sikringer var nok å foretrekke for Hifi/Audio. Her kan der forsatt kjøpes 'HiFi' sikringer som kan skrus inn. Med Audio Gruppe menes en sikring bare for Audio/HiFi.

    Jeg er selv ikke godkjent elektriker i Norge men har diplom fra Nederland. Så for meg er det lett å teste slike ting. Men du trenger nok en elektriker i Norge som utfører og godkjenner arbeidet, ellers bryter du forsikringen. Det kan muligens være vanskelig å få til.
     

    mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    139
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    5
    Nå det er sagt....kanskje det er en start å prøve ut sikringer i selve apparater. Dette er også for spesielt interesserte :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Er nok redd for at du må ha jordfeilautomat idag og ikke slike som dette i sikringsskapet.


    Denne på bildet er også laget for TN-S og ikke IT anlegg som det er mye av i Norge. Jeg aner jo selvsagt ikke hva du har hos deg.
     

    Perrin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    267
    Antall liker
    286
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er vel en av de få som bor et sted med TN-S nett og bruker en Oehlback Phaser, det fine med den er at den viser deg polariteten til hver komponent før du plugger kabelen i veggen

     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.405
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Nå det er sagt....kanskje det er en start å prøve ut sikringer i selve apparater. Dette er også for spesielt interesserte :)
    Jeg har testet ut to forskjellige Hifi Tuning sikringer og Furutech sikringer. Generelt så opplevde jeg at alle tre typer sikringer strammer opp bassen og åpner opp lydblide. På noen forsterkere så kan det også høres ut som om du har fått litt kraftigere forsterker (forsterker på steroider). Hifi Tuning gir generelt en litt annen overtonestruktur og diskant som høres ut som en ekstra forlengelse og oppløsning, men kan høres litt tynn og unaturlig ut. Dette gjelder spesielt de hvite Hifi Tuning sikringene. Furutech opplevde jeg som smoothere og mer behagelig. Det er ikke alle komponenter som nødvendigvis høres bedre ut med audio grade sikringer, f.eks så foretrekker jeg Gryphon Diablo 120 forsterkeren med vanlige sikringer😀 Det er mine erfaringer hvis de er verdt noe!
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva er dette for slags tøyseplatespiller?
    Du må få deg en slik en Atlerovik ;)

    Vis vedlegget 708719

    Pent chassie på den AN-spilleren. Tipper du knitrer av lengsel etter arm og pick-up.
    God Påske!
    Vakkert selvom jeg er skeptisk til at den eros-knuppen av en clamp bestandig er optimal.. :)

    Gratulerer med stilren spiller som passer godt i en leilighet i storby-jungelen. Her oppe er plassen billig, vi ser fortsatt stjerner om natten og vi har smak som gjør at elgen rødmer i solnedgangen.. Med andre ord, NAS. Ha en fortryllende aften!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn