En ny (brann)fakkel i kabelsalathelvetes forgård

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

Danke

Gjest
    Da har jeg forsøkt litt mer her i heimen...denne gang en standard usb kabel (du vet disse sorte/grå/hvite du kobler mellom pc'en og printeren) vs audioquest cinnamon usb (en stiv og umedgjørlig rakker av en usb kabel)!

Forsøkte først disse 2 kablene mellom en laptop med Linux og printeren...skrev ut noen fotografier og noe tekst...ingen forskjell, hmmm!? Kan det ha noe med pc'en å gjøre? Byttet til en annen pc med Windows 10, resultatet ble det samme...konklusjon ingen forskjell på de to kablene i hvert fall!

Kan jo eventuelt prøve de mellom datamaskin og dac for å se om det er noe forskjell her, men det tar jeg en annen dag!

Sent fra min SM-T800 via Tapatalk
    Selvom en DAC kan overspille svakheter i kilde eller kobling, så er mange av oss opptatt av å ikke ha "svake ledd" i oppsettet. Dersom jeg hadde en Dac til 20k så hadde jeg ikke sovet godt med en USB-kabel til 20kr, eller en LG blurayspiller...
    Jeg har to oppsett omtrent i denne stilen. DAC til > 20.000 i begge oppsettene og USB og/eller coax i billigste Clas-Ohlson-klasse.

Og sover aldeles utmerket med dette - selv om det av og til nager litt å tenke på at DACen sannsynligvis fortsatt er det svakeste leddet her.

Og jeg spiller de få CDene jeg ikke har rippet - p.g.a. kopisperre og sånt tull - på min Primare BluRay-spiller - via samme DAC - og mister ikke noen nattesøvn av den grunn heller. Låter helt fint på alle måter.
    Primare og LG er ikke det samme.

Jeg håper du forstår dette? Er du i tvil å kikk under topplokket på spilleren din..

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Neeeeeei..hold kjeft begge leire og hold dere i hver sin tråd.
    Pleeeeeeees...
    Hm.... Én tråd for dem som sover godt om natten til tross for 20-kroners kabler - og én tråd for dem som ligger og vrir seg natten lang bare ved tanken på slike kabler?

Ja, da snakker vi DISKUSJONSforum.

D

Danke

Gjest
    Hvis du mener hele disse trådene er skrevet som hån, må du nesten prøve å endre på hvordan du tolker det som leses, og kanskje få noe mot svært ømme tær.

..men jeg tar det heller som et tegn på at du bare slenger ut påstander uten dekning.
    Kan bildemeldinger uten kommentar, være noe annet enn hån?

Synes det er merkelig at mod ikke slår ned på sånt.

En gang i tiden, så trodde jeg det var ok å ha forskjellige meninger.

Jeg er ikke like sikker lenger..

Enkle kabeltråder som jeg viste til, eller tips om rimelige CD drev osv blir slagfelt med offtopic, istedenfor gode råd.
    Bildemeldinger uten kommentarer kan i aller høyeste grad være annet enn hån; det kan være utrolig underholdene, eller fortsettelsen etter en sånn melding kan virkelig være det...de kan sågar være opplysende eller bare til pynt!

Litt OT må være lov, i hvertfall for å understreke poenger eller lignende!

Kommer man med beskyldninger må man være klar til å føre konkrete bevis for påstand!!!

Nå tenkte jeg på negative bildemeldinger...

Jeg mente ikke deg når jeg snakket om første innlegg..

Men jeg har et spørsmål til deg, jeg mener du klart hintet at alt var Ironi? Eller husker jeg feil?

Det hadde isåfall vært et realt bevis.......

211.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Antall liker
    1.580
    Torget vurderinger
    2

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Da har jeg forsøkt litt mer her i heimen...denne gang en standard usb kabel (du vet disse sorte/grå/hvite du kobler mellom pc'en og printeren) vs audioquest cinnamon usb (en stiv og umedgjørlig rakker av en usb kabel)!

Forsøkte først disse 2 kablene mellom en laptop med Linux og printeren...skrev ut noen fotografier og noe tekst...ingen forskjell, hmmm!? Kan det ha noe med pc'en å gjøre? Byttet til en annen pc med Windows 10, resultatet ble det samme...konklusjon ingen forskjell på de to kablene i hvert fall!

Kan jo eventuelt prøve de mellom datamaskin og dac for å se om det er noe forskjell her, men det tar jeg en annen dag!

Selvom en DAC kan overspille svakheter i kilde eller kobling, så er mange av oss opptatt av å ikke ha "svake ledd" i oppsettet. Dersom jeg hadde en Dac til 20k så hadde jeg ikke sovet godt med en USB-kabel til 20kr, eller en LG blurayspiller...
    Jeg har to oppsett omtrent i denne stilen. DAC til > 20.000 i begge oppsettene og USB og/eller coax i billigste Clas-Ohlson-klasse.

Og sover aldeles utmerket med dette - selv om det av og til nager litt å tenke på at DACen sannsynligvis fortsatt er det svakeste leddet her.

Og jeg spiller de få CDene jeg ikke har rippet - p.g.a. kopisperre og sånt tull - på min Primare BluRay-spiller - via samme DAC - og mister ikke noen nattesøvn av den grunn heller. Låter helt fint på alle måter.

Jeg håper du forstår dette? Er du i tvil å kikk under topplokket på spilleren din..
    Kikker aldri under topplokket på noe. Med mindre det er hengslet i kombinasjon med en lettanvendelig låsemekanisme. Med unntak for biler - der åpner jeg aldri noe når jeg skal kjøpe. Prøvekjører til nød. Regner jo med at biler har motor - ikke nødvendig å se etter hele tiden.

211.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Antall liker
    1.580
    Torget vurderinger
    2
    Hvis du mener hele disse trådene er skrevet som hån, må du nesten prøve å endre på hvordan du tolker det som leses, og kanskje få noe mot svært ømme tær.

..men jeg tar det heller som et tegn på at du bare slenger ut påstander uten dekning.
    Kan bildemeldinger uten kommentar, være noe annet enn hån?

Synes det er merkelig at mod ikke slår ned på sånt.

En gang i tiden, så trodde jeg det var ok å ha forskjellige meninger.

Jeg er ikke like sikker lenger..

Enkle kabeltråder som jeg viste til, eller tips om rimelige CD drev osv blir slagfelt med offtopic, istedenfor gode råd.
    Bildemeldinger uten kommentarer kan i aller høyeste grad være annet enn hån; det kan være utrolig underholdene, eller fortsettelsen etter en sånn melding kan virkelig være det...de kan sågar være opplysende eller bare til pynt!

Kommer man med beskyldninger må man være klar til å føre konkrete bevis for påstand!!!

Men jeg har et spørsmål til deg, jeg mener du klart hintet at alt var Ironi? Eller husker jeg feil?

Bevis på hva...?

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Pleeeeeeees...
    Hva mener du??? Hvem skal holde kjeft??? Det er jo onsdag (lillelørdag), og da må vi få lov til å kose oss med popcorn!?

Kose? Offa.. Har dere ikke annlegg til å kose dere med da?
    Eller har dere bare målemessig bra annlegg..og så ble det kjedelig og enda mere kjedelig med dsp osv?

Kanskje finne litt popcorn jeg og nå..

D

Danke

Gjest

Bevis på hva...?

Vel, Et bevis på hån og latterligjøring faktisk...

211.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Antall liker
    1.580
    Torget vurderinger
    2
    Pleeeeeeees...
    Hva mener du??? Hvem skal holde kjeft??? Det er jo onsdag (lillelørdag), og da må vi få lov til å kose oss med popcorn!?

Kose? Offa.. Har dere ikke annlegg til å kose dere med da?
    Eller har dere bare målemessig bra annlegg..og så ble det kjedelig og enda mere kjedelig med dsp osv?

Kanskje finne litt popcorn jeg og nå..
    Kanke bruke anlegget hele tiden vettu

D

Danke

Gjest

Kikker aldri under topplokket på noe. Med mindre det er hengslet i kombinasjon med en lettanvendelig låsemekanisme. Med unntak for biler - der åpner jeg aldri noe når jeg skal kjøpe. Prøvekjører til nød. Regner jo med at biler har motor - ikke nødvendig å se etter hele tiden.
    Anbefaler Innmat-tråden....

Alle Primare ser nydelige ut synes jeg... Anbefales å titte innom.

LG er bra spillere de, men de er best på det de er laget for.. Dvs Bluray.

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    396
    Og da kan vi bare konstatere at danke ikke kan legge frem konkrete bevis for det han påstår.

D

Danke

Gjest
    Istedenfor å svare trådstarter på det han spurte om.
    Jeg vet ikke helt hva jeg spurte om...i første innlegg!? Please enlighten me!

Du skjønner at vi snakker om "de andre trådene som nevnt"? Jeg snakker ikke om deg...
    Nei, faktisk ikke!
    Du skriver at trådstarter har spurt om noe...DET har jeg vitterlig ikke!

Det kommer klart fram dersom du leser at vi snakket om bla disse trådene..

https://www.hifisentralen.no/forumet/kabelhja-rnet/84610-tips-til-billig-kabler-som-er-like-god-som-dyre-hi-end.html

https://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/93278-budsjett-cd-transport.html

Jeg forstår at det kan bli misforståelse når du hopper innom tråden, men de fleste andre viste hva vi snakket om.

-Til dere andre, så har jeg jo ikke noe imot at dere bruker 20kr Usb kabel, jeg sa bare at jeg ikke ville gjort det... De 6 gangene jeg har kjøpt Iphone og Android ladere så har ingen av de fungert... Det gjør at jeg ikke har veldig stor tillit til akkurat Clasern..

Exibel er sikkert helt ok... Er vel de dere bruker?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20

Anbefaler Innmat-tråden....

Alle Primare ser nydelige ut synes jeg... Anbefales å titte innom.

LG er bra spillere de, men de er best på det de er laget for.. Dvs Bluray.
    Innmat er ikke så viktig for meg.

Primare BluRay-spilleren brukes stort sett til å kjøre en Clas-Ohlson-peis-DVD på repeat nå i mørke høstkvelder - i stedet for å stresse med å bære ved og styre med tennbriketter. Så spiller jeg av og til én eller to av de 5-6 CDene som det har vist seg vanskelig å rippe til harddisk. Pluss at kona og jeg ser kanskje én eller to filmer i året. Men Primare er bra det - har hatt dusinvis av Primare-produkter her hjemme. Ikke noe som slår overkill, spør du meg - og jeg garanterer at det blir noe helt ekstra med den digitale peiskosen når jeg tenker på hvor dyr spiller den kommer fra.

PS: Apropos USBkabler, nettverkskabler og slikt: Kjøper jo ikke sånt - disse rasker jeg med meg fra haugen av tiloversblevne kabler på jobben. Fra avdankede PCer, printere, harddisker o.l. Med datasjefens velsignelse naturligvis - man stjeler da ikke.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Se her...
    Se hele denne med litt høyt volum før dere skriver mer..

D

Danke

Gjest
    Hvordan får man sove med cerwin vega i anlegget?
    Fordi den passer i tv-benken, og gjør jobben..

Jeg har aldri klaget..

Men ja, jeg skulle egentlig hatt noe annet.. XTZ sin høytaler har fått litt kritikk for å være liten, og lite lyd.
    Derfor kjøpte jeg ikke den i sin tid.

Men det fungerer bra med Cerwin, og sjekker du brukten så er de fortsatt mye verdt iforhåld til nypris. Tror jeg gav 900 for mange år siden.. Den ligger fortsatt på 700-900 idag på brukten.. Go figure.

Den henger med på film og konserter.

Spør du derimot hva jeg skal ha om jeg får meg dedikert kinorom???

Klipsch over hele linja, med den lange centeren.. Med Arendal eller XTZ sub...
    Det er drømmen.

Nå har jeg en kombinert stuekino som også yter greit på Stereo, jeg er fornøyd med det.

Sist redigert:

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Synes hele tråden er snodig. Lurer virkelig på hvorfor jeg leser her fremdeles. Har vært av hele kjøret i årevis, spelt musikk og ikke ofret anlegget en tanke. Kan være fordi jeg ikke lar lyden kom,e i vegen for musikken lengre, eller at jeg rett og slett gir faen i hva andre gjør og jeg gir faen i hva andre tenker om hva jeg gjør eller ikke gjør. Alternativt at jeg har vært i en økonomisk situasjon at jeg ikke har hatt valg.

Kabler er snodig, de utgjør en forskjell. Du har feilkonstuerte og riktig konstruerte. Jeg har loftet fullt av begge typer og innser at den største variasjonen i lyden er egen dagsform. Lykke medfører bedre lyd for meg, pg mangel på stress medfører bedre lyd for meg. Dersom dette gjelder for andre så anbefales å øke lykke og redusere stress for bedre opplevelser, uansett metode. Om det medfører å kaste masse penger etter en gjøk som mener kosmisk stråling og bønnerop gir bedre utstyr så vel bekomme. Faktum er at matematikken holder og databladene avgjør for de faktiske forhold og svada for placebo. Begge virker like viktige fra tid til annen...

211.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Antall liker
    1.580
    Torget vurderinger
    2

Bevis på hva...?

Vel, Et bevis på hån og latterligjøring faktisk...
    Ironi, i daglig språkbruk det å tilkjennegi sin mening ved å uttale det stikk motsatte av hva man mener, men på en slik måte at ens sanne mening skinner igjennom.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

IvarT

Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Antall liker
    5.074
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    En vanlig "diskusjon" i Kabelhjørnet:

Kabeltroende: I dag har jeg fått testet de nye Fantastico-kablene, og det ble en helt vanvittig oppgradering! Lyden ble mye klarere, det ble lettere å skille instrumentene fra hverandre, sortere bakgrunn og dypere bass. Rett og slett et sjokk! Jeg sitter her og måper!

Kabelrealist: Du har nok blitt påvirket av en del forventningsbias her, tenker jeg. Teknisk sett er det bare når de elektriske egenskapene i apparatene avviker såpass mye fra det som er normalt at det blir hørbart, og/eller at kablene har en sær konstruksjon. De hørbare forskjellene dreier seg som regel om nyanser, om det i det hele tatt blir hørbart. Kan du ta en blindtest?

Kabeltroende: Hobbyødelegger! Hvorfor skal du alltid dissekere opplevelsene for oss som hører forskjeller på kabler og deler disse opplevelsene? Jeg blir bare stresset av dette evinnelige maset om blindtester. Kan du ikke bare akseptere at det finnes folk som hører forskjeller som du ikke klarer å høre?

Kabelrealist: Opplevelsen din tviler jeg ikke på er reell, for deg. Men det er helt urealistisk at bytte av kabler kan påføre de hørbare forskjellene som du beskriver. Teknisk sett er ikke dette mulig.

Kabeltroende: Du er bare misunnelig!

Kabelrealist: Fantastico-kablene er flotte å se på, jeg skal innrømme det. Men prisen er jo helt hinsides all fornuft. Det er jo ren idioti å bruke så mye penger på kabler når man kan oppnå akkurat det samme for noen få kroner ved å gå på Clas Ohlson.

Kabeltroende: Du tåler ikke at andre eier dyrt utstyr!

Kabelrealist: Du må gjerne bruke pengene på hva du vil for meg. Men dyre kabler er ikke veien å gå for å få bedre lyd.

Kabeltroende: Du håner oss som kjøper dyre kabler!

Kabelrealist: Hvordan da? Ved at jeg er uenig med deg og sier at dyre kabler ikke gir bedre lyd siden det ikke er teknisk mulig?

Kabelrealist: Vis meg et konkret eksempel på hvordan jeg håner dere, da!

Kabeltroende: Denne tråden er allerede full av eksempler på dette! Du håner oss som kjøper dyre kabler!

Kabelrealist: Sukk...

211.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Antall liker
    1.580
    Torget vurderinger
    2
    En tråd under falsk flagg, ironisk er jo ikke hånende... Oh the Irony..

Det er bare sånn Objektivistene gjør for å være "Znille" og redde folk.

Det finnes ikke sånne tråder mer. Selvom folk som tror på kabler er i stort flertall.

Det er nettopp det jeg mener med at kabler er tabu.

Unntak er når objeltizter skal drive gjøn.

Det var derfor jeg spurte om hva som var trådens hensikt......
    Trådens hensikt var å fortelle om min personlige opplevelse...

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    En vanlig "diskusjon" i Kabelhjørnet:

Kabeltroende: I dag har jeg fått testet de nye Fantastico-kablene, og det ble en helt vanvittig oppgradering! Lyden ble mye klarere, det ble lettere å skille instrumentene fra hverandre, sortere bakgrunn og dypere bass. Rett og slett et sjokk! Jeg sitter her og måper!

Kabelrealist: Du har nok blitt påvirket av en del forventningsbias her, tenker jeg. Teknisk sett er det bare når de elektriske egenskapene i apparatene avviker såpass mye fra det som er normalt at det blir hørbart, og/eller at kablene har en sær konstruksjon. De hørbare forskjellene dreier seg som regel om nyanser, om det i det hele tatt blir hørbart. Kan du ta en blindtest?

Kabeltroende: Hobbyødelegger! Hvorfor skal du alltid dissekere opplevelsene for oss som hører forskjeller på kabler og deler disse opplevelsene? Jeg blir bare stresset av dette evinnelige maset om blindtester. Kan du ikke bare akseptere at det finnes folk som hører forskjeller som du ikke klarer å høre?

Kabelrealist: Opplevelsen din tviler jeg ikke på er reell, for deg. Men det er helt urealistisk at bytte av kabler kan påføre de hørbare forskjellene som du beskriver. Teknisk sett er ikke dette mulig.

Kabeltroende: Du er bare misunnelig!

Kabelrealist: Fantastico-kablene er flotte å se på, jeg skal innrømme det. Men prisen er jo helt hinsides all fornuft. Det er jo ren idioti å bruke så mye penger på kabler når man kan oppnå akkurat det samme for noen få kroner ved å gå på Clas Ohlson.

Kabeltroende: Du tåler ikke at andre eier dyrt utstyr!

Kabelrealist: Du må gjerne bruke pengene på hva du vil for meg. Men dyre kabler er ikke veien å gå for å få bedre lyd.

Kabelrealist: Hvordan da? Ved at jeg er uenig med deg og sier at dyre kabler ikke gir bedre lyd siden det ikke er teknisk mulig?

Kabelrealist: Vis meg et konkret eksempel på hvordan jeg håner dere, da!

Kabeltroende: Denne tråden er allerede full av eksempler på dette! Du håner oss som kjøper dyre kabler!

Kabelrealist: Sukk...
    Dette var jo nesten uttømmende. Godt jobba.

Kan vi legge til følgende.....(?)

Kabeltroende: Vi må passe oss for eierglede-politiet

Kabelrealist: Eier-hvafornoe?

211.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Antall liker
    1.580
    Torget vurderinger
    2
    Jeg sier bare;
    "Much Ado About Nothing"

Synes slike søppel tråder står i veien for det som er leseverdig her på HFS.
    Meg om det...
    Så, tråder hvor man forteller om sine opplevelser er «søppeltråder»!?

Det er riktignok endel «cosmic debris» i denne tråden, men der får hver og en ta ansvar!?

Jeg ønsker meg stor takhøyde og mye raushet på et forum som dette...selv om det til tider er ganske irriterende med nevnte avfall. Det minste man kan/skal forvente er at folk holder seg (sånn noenlunde) til sak, og ikke mobber/trakasserer. Videre må det være greit å forfekte sine meninger i ene eller andre retningen, i tråder hvor dette passer!

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.628
    Torget vurderinger
    49
    Ikke lett når alle ungene skal leke i samme sandkasse, blir litt sand kasting og litt sutring da.

211.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Antall liker
    1.580
    Torget vurderinger
    2
    Det er da greit med litt sandkasting...

man skal ikke kaste sten i glasshus...men er man så til de grader idiot at man gjør det må man påregne at noen splinter treffer en selv!?

En liten fin historie til slutt:
    Det var to knappenåler som hadde en ballong sammen. Så begynte de å krangle om ballongen, og etter en tid sier den ene knappenålen til den andre: ved deg, jeg stikker hull på din halvdel!

Sist redigert:

211.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Antall liker
    1.580
    Torget vurderinger
    2
    Hei

Ser du har hatt en positiv opplevelse med kabelskifte.

Det tror jeg bare at er innbilning. Du ØNSKER at du skal høre forskjell, og nå gjorde du det.
    Men, du trenger ikke legge penger i dette. Holder med de til 35,- pr meter, eller billigere.
    Så sparer du penger også !!!

Bare tull å legge 1000-spenn i kabler. Hvorfor gjør du det ?

Nei, nå skal jeg ikke tulle mer her :)
    Selvsagt er det forskjell på alle kabler. Det hører jeg selv.
    MEN, jeg synes det er først når man går høyt på "stigen" til produsentene at det virkelig sprudler, og gir
    mer den mest gjennomsiktige og "naturlige" lyden. Økt detaljering, sortere bakgrunn (mindre støy) og altså riktigere lyd.
    Hos meg starter det gjerne 1000,- /m og oppover....langt oppover. Dette gjelder for ALLE typer kabler i anlegget.

Kos deg med det som DU synes gir beste lyd. Ingen kan ta fra deg det.

Ha en fortsatt suveren kveld!!!
    Ekstra gøy er det jo med private meldinger av denne typen også

🤣

D

Danke

Gjest
    Åherre nye kabler til Cd, ikke så dyre...

Er dette placebo så håper jeg aldri jeg mister placeboen.

Hører ofte om stram bass, jeg mener heller det er kontant presisjon og detalj. Stemmer har mye detalj, diskant er varm behagelig og detaljert.

Særlig merker jeg detaljer i perkusjon som trommer og symbal.

Gleder meg til å høre Sony med Qed i lykkelig pensjon.

Sist redigert:

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Åherre nye kabler, ikke så dyre...

Er dette placebo så håper jeg aldri jeg mister placeboen.

Hører ofte om stram bass, jeg mener heller det er kontant presisjon og detalj. Stemmer har mye detalj, diskant er varm behagelig og detaljert.

Særlig merker jeg detaljer i perkusjon som trommer og symbal.

Gleder meg til å høre Sony med Qed i lykkelig pensjon.
    Det er ikke kablene, årsaken er at du har fått ny strømleverandør - det er forklaringen ;)

D

Danke

Gjest
    Uhørt CD på Sony.

Nico live- Reich Der Traume

Dette er gamle Qed, som aldri har blitt brukt på Sony.

Nico er en variert Raritet live osv skive, noe av det er veldig god Sq.

Må ta forbehold om ny skive, men det hørtes rått ut.

Qed er lykkelig pensjonert som jeg.

Lykkelige er vi som ifølge objektistene har Placebo....

-For vi har arvet lyden...

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    I for bare inrømme DET!

A0633E07-9E34-4985-9A25-D44736611161.jpg

I er røv misunnelige

Dette er absolutt splid av penge, og gør absolutte ingenting for lydopplevelsen.

HAPPY NOW?

PS: De er ikke for salg, så i for nok leve lidt lengere med jeres ir-grønne Clas Olsen kabler.

Og da ka vi jo fortsette med at leve sammen i fordragelighet;)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.396
    Torget vurderinger
    12
    Etter at jeg monterte 2 stk nye signalkabler og 2 stk nye strømkabler fikk jeg en oktav til i bassen. Kablene ble koblet til 2 stk JL Audio Fathom 113.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Etter at jeg monterte 2 stk nye signalkabler og 2 stk nye strømkabler fikk jeg en oktav til i bassen. Kablene ble koblet til 2 stk JL Audio Fathom 113.
    Oblivion kablene du kjøpte? ;). (... Bare måtte, no offense)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.396
    Torget vurderinger
    12
    Oblivion kablene du kjøpte? ;). (... Bare måtte, no offense)
    Haha, nei det ble ikke det denne gangen. Det er vel over 10 år siden de kom inn og flere år siden de ble solgt. Etter det har jeg bare brukt kabler fra proffmarkedet, Van Damme, Belden og slik. Det pussige var at alt det man hørte når nye dyrere kabler ble prøvd ut, forsvant når man etter en stund koblet tilbake. Etter de opplevelsene har jeg ikke lenge tid å avse til slike øvelser. Mine sanser er like lettlurte som alle andres, selv om man er realist. God musikk, god vin og godt selskap er betydelig viktigere faktorer i de umålbare* forskjellers sfære.

* Umålbart er ikke helt korrekt.

Sist redigert:

211.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Antall liker
    1.580
    Torget vurderinger
    2
    Som en inngang til helgen har gjort litt mer testing; nettverk, denne gangen...er det forskjeller på nettverk (kablet (2 forskjellige) vs dette nymotens som mange sverger til; vaifai)!?

Etter nitidig testing etter alle kunstens regler (ABX viste seg å være vanskelig da banningen fra medhjelperne tydelig fortalte hva som var i bruk...så det ble gitt opp)! Kabler som ble forsøkt var: Grå cat 5, Gul cat 6 og (denne nye!?) vafai...

Oh boy!!! Hvilke forskjeller, et nesten umerkelig slør ble løftet vekk og det hele opplevdes raskere...ja, så raskt at jeg (i hvert fall) ikke fikk med meg noe som helst!? Så var det byttetid og etter litt mer banning (det fikk jeg med meg!), falt ting på plass og alt ble roligere...og sånn fortsatte det i noe timer!? Da gikk jeg lei og fant ut at forskjell eller ikke, jeg gir f...!!!

D

Danke

Gjest
    Hifi & musik som må regnes for et av de mest seriøse og målermessige blader kom til en bra konklusjon i siste nummer.

Kabler har stor betydning for et anlegg.

Alle månner drar.

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    396
    Hifi & musik som må regnes for et av de mest seriøse og målermessige blader kom til en bra konklusjon i siste nummer.

Kabler har stor betydning for et anlegg.

Alle månner drar.
    Da fyrer du opp scanner eller kamera og legger det ut her så vi andre får se også.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn