En re-wira Ekos

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.285
Torget vurderinger
10
toriamos skrev:
Man bør kanskje holde seg langt unna? Har snakka med selger. Denne er rewiret fra pickup og til så langt det går. Eller "upgraded" som selger kaller det. Forøvrig er serienummeret 4354

http://buy.audiogon.com/cgia/cls.pl?anlgtnrm&1204994520
Hvis jeg ikke husker feil har den ligget på Audiogon ei stund, eventuelt på ebay. Mener i alle fall å ha sett denne før. I så fall er det kanskje grunn til å være litt skeptisk, siden ingen har kjøpt den allerede. Har inntrykk av at Ekos forsvinner rask når de en skjelden gang legges ut for salg. Et annet spørsmål som kanskje også melder seg er om den nye kabelen er enkel å ha med å gjøre ved justeringen av LP12 og at den ikke forstyrrer fjæringsveien.

Mvh.
Ketil

Johs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Antall liker
12
Torget vurderinger
3
Tykjer den er for dyr i forhold til at du aldri får igjen det du har lagt ut ved vidaresal. På slikt utstyr hevar ikkje tukling verdien.
Likevel er den sansynlegvis betre enn ein standar Ekos forutsatt at signalkablen er mjuk nok. Kalbing er ein av tinga som er oppgradert frå MKl til MKll. Selgar har og fin karakterbok.
KALKULERT RISIKO !!
MVH

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Johs skrev:
Tykjer den er for dyr i forhold til at du aldri får igjen det du har lagt ut ved vidaresal. På slikt utstyr hevar ikkje tukling verdien.
Likevel er den sansynlegvis betre enn ein standar Ekos forutsatt at signalkablen er mjuk nok. Kalbing er ein av tinga som er oppgradert frå MKl til MKll. Selgar har og fin karakterbok.
KALKULERT RISIKO !!
MVH
Jooo, - kalkulerer nok den risikoen til å være vel i overkant. I mitt stille sinn tenker jeg at denne IKKE er bedre enn en standard Ekos. Er så rart med det, tror Linn er såpass med i toppen at de har forsøkt flere typer kabler. Rega sliter jo også med fysakker som absolutt skal bytte ut originalkablene i tonearmene - og de anbefaler det altså ikke.

Topp Bunn