En takk til Høvdingen

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Da er det på sin plass å takke Høvdingen for hjelpen til å opprette ny foreningstråd til oss i Oslo & Omegn vinylentusiastklubb..

Her kan praten gå løst,og vi kan ha det gøy...dette skal bli moro,jeg oppfordrer alle som har tatt kontakt med meg,å skrive innlegg i denne tråden fra nå av...

Mvh Espen Saatvedt.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Hei og hopp! Nei, vent. Det er ikke sikkert at alle har spillere med flytende oppheng...

Dette kan jo bli gøy. Jeg foreslår som første sak på agendaen at vi finner oss et navn med litt schwung. Har dere noen forslag?
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Vi får gå tenkeboksen,det er jo trossalt LANG fredag,så tid er det vel nok av idag ;D

Snøen laver ned,så i dag blir jeg innendørs å speller vinyl.. 8)

Hilsen Espen.
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Zomby_Woof skrev:
Hei og hopp! Nei, vent. Det er ikke sikkert at alle har spillere med flytende oppheng...

Dette kan jo bli gøy. Jeg foreslår som første sak på agendaen at vi finner oss et navn med litt schwung. Har dere noen forslag?
Jeg har en av begge typer jeg. Ikke noe skikkelig anlegg uten en dreiebenk eller to! ;D

En Opus3 Continuo, med betongplinth.
En Luxman PD-300, med tre-punkts.

Litt lite schwung ja, men jeg kommer ikke på noe bedre i farta.. ::)
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.618
Antall liker
15.404
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
"En takk til Høvdingen" - JA, for infrastrukturen og alt det andre.

Men, det er på sin plass å gi VIELE GRUSSE til Espen for hans rør-glødende og brennende initiativ som jeg er overbevist om vil vedvare.

Enten har du ikke venner Espen, eller så er du bare sånn.... Og jeg er sikker på at det er det siste som er ditt tilfelle ;D.

Kos deg resten av påsken. ...dere andre også.

Jan P.
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei Jan P...joda venner har jeg en del av,dog mest bleieskiftarbeidere :)og jeg var litt tyngre i ræva i ungdommen og fikk min sønn når jeg var 25...nå er jeg 32,far på snart 7. året,og bor alene! Sånn kan det gå,og gikk,snubla datt...men en ting er sikkert,fy faen som jeg trives!

Har alltid vært aktiv,innenfor forskjellige idrettslag(for noen kilo siden), og brenner ofte for det jeg gjør,liker meget det sosiale,og fellesskapen blandt like interesser,således syntes jeg vi har det flott på HFS....Når det kommer til lyd,rister de fleste av mine venner på hue"bruke så mye penger på sånt a gitt?"....men når de sitter å hører her,da er det seff. fint(når det er gratis)....men bare hyggelig med besøk,ikke er jeg hard på flaska,eller festløve,tjener ok gjør jeg også,så noe må man da kunne unne seg,etter at løvebakken har forskynt seg grovt av påsan!!!(lønninga før skatt)

Etter jeg kjøpte min første platespiller for et drøyt år siden,Nad 533,så ballet det på seg,oppdaget mye flott musikk,og døren åpnet seg på vidt gap,hos Big Dipper,råkk n rålls,og Ringstrøms antikvariat,koser meg å leiter etter skiver i eskene,men er jo stort sett alene om dette(ingen vinylfriends av de vanlige vennene)så etter flere uker med tenking på dette-"lanserte" jeg dette klubbtilbudet i Påsken nå,kjemperespons ble det...tusen takk alle sammen!!

Motto og fokus skal primært være vinyl og platespilling,og utstyr til dette,det betyr at alle skal være velkomne enten man spiller på en gammel kenwood,rega p1,eller feeks Mitchell orbe,vpi hrx eller ditto,altså ikke utstyrshysteri om å bare ha best,størst osv....det viktige er at eiern trives med det han bruker...og virkelig bruker riggen å spille på..

Har trua,dette får vi tel folkens,vi skal ha det hyggelig,og jeg kommer til å be alle hit i heimen(med nabovarsel) om ikke så alt forlenge...DA er det tid for hygge,kaffe,brus og kanskje en kakebit...det kan bli gøy det.

Jeg spiller fortiden på: thorhauge riia+mc pre,dynavector dv-20x+ vpi scout som er noe oppgradert...og jeg brukern minst to timer hver dag!!
Er fornøyd med vinylavspillingutstyret,men koste meg ikke noe mindre med NAD spellern husker jeg,.......i senere tid fatter jeg noe interesse for gamle spillere,ikke at vpi en skal ut,bare gøy å se på disse,kanskje det blir en 45rpm nostalgi Garrard eller no på hylla,på en betingelse.....den skal kunne spilles på!!!!!

Gjesp...får takke for meg,vi som skal på messa til Lørdag sees vel der,kommer tilbake før helgen om hvordan vi finner hverandre i "mengden"

Til slutt takker jeg nok en gang for oppslutningen tross påske,og vi blir gjerne enda flere...kriteriene er til å leve med: interesse for vinylplater,har,har hatt, eller skal kjøpe vinylsnurrer å bruken!....

Vinylhilsen fra Espen Saatvedt.
 

thor_egil

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.09.2005
Innlegg
211
Antall liker
47
Torget vurderinger
2
I jakten på et nytt navn er det gjerne to veier å gå... Å få et navn som med all tydelighet - for all verden, viser hva en holder på med, ELLER man velger et navn som har snert over seg, som først og fremst sier noe til de mer innvidde.. noe ala "Viken rillerullarlaug".. :D

Kan nok ikke hevde at jeg spiller vinyl 2 timer hver dag, men riggen er i bruk flere ganger hver uke - og kosen er stort. Ikke minst er det trivelig å jakte på god musikk i bruktsjappene... En litt annen tilnærming til musikalske impulser enn å sette bena innen for Free Record Shop (Et Utrolig misvisende navn!)

Lykke til!
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Burde ikke all utveksling av hilsner, tanker, navneforslag og hva det ellers måtte være foregå i klubbtråden i steden for her i "Jeg-vil-takke-høvdingen"-tråden? Nå har jo høvdingen fått sin takk, og det skulle jaggu ikke forundre meg om han har fått det med seg også. Dermed har vel denne tråden utspilt sin rolle, og videre kommunikasjon mht. vinylentusiastkameratene hører vel hjemme andre steder....?
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ugh...det har han,og nestemann som skal skrive inn noe kan jo starte en tråd..Mvh Espen
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
mmmmm ... er navnet «klubbet»? Jf. tittelen på strengen fra «Hifi foreninger/klubber». Dersom navnet ikke er klubbet så bør de muligens vurderes å starte en egen tråd om navnevalget? ... mulig jeg legger inn søknad om støttemedlemskap etterhvert ... ;)

Navnet bør vel ha en steds-/områdereferanse (kjedlelig nok)? Aktuelle substitutter til Oslo kan bl.a. være Christianina (evt. med K), Aker, Viken (inkl. omengn), Tigerstaden (noe snevert?) mfl.

Jeg har tidligere (noe spøkefult) fopreslått Oslo Steinkakeforening. Selv om steinkaker er noe annet enn vinyl så synes jeg det kan være dekkende ... i lys av substituttene til Oslo så bør det muligens omskrives til Christiania Steinkakeforening slik at begge deler av navnet får en mer sammenfallende «patina».

Her er et par mere «internasjonaliserte» forslag (dvs framandnorske forslag):
- «Oslo black circle assosiation» (til ære for «nasjonalsangen» (?) ... Spin, spin ...)
- «Oslo vinyl junkies»
etc.

mvh
KJ
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Tigerstaden Vinylcompagnie. Og skrivemåten er tilsiktet.
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ja den var fin! ;)...la nettopp opp egen tråd om dette for oss....+ litt andre tanker.
 
Topp Bunn