Det du fikk av renaissance opplevde jeg av nordost flatline super flatline mk2 , strammere fyldigere bass , mer oppløst med ein varm og fyldig klang.Gikk fra Nordost superflatline til Renaissance audio signatur, og opplevde forbedringer på alle områder. Strammer fyldigere bass, mer oppløst og bredere. Samt en åpent behagelig topp.
Nordost kablene låt hardt, kaldt, smalt og ufyselig i toppen.
Bumper denne.Organic Audio Cables
.A sister company of Argento Audio of Denmark, Organic Audio now launched a complete line of copper cables. These include Organic Audio interconnects ($995/1m pair RCA, $1075/1m pair XLR), speaker cable ($1950/2m pair), and power cords ($995/2m). By contrast, interconnects in the all-silver Argento range from $2000–$9500/1m pair. All products are distributed by Ricardo Reyes (left) of Musical Artisans in Skokie, IL
Noen erfaringer derute med disse kablene ??
Hva har du gjort med kablene fra veggvorta til sikringskapet og derifra videre til sentralen borte i gata ?For meg har dette lenge vært nonsens, men jeg tok meg bryet og prøvde - i går kveld - og byttet om Chapter reference strømkabelen til min Chapter 400W effektforsterker med en standard kabel - tatt fra den gamle PC'en eller noe sånt. Jeg skal ikke si at forskjellen på de to kablene var revolusjonerende, men hørbart var det - til min store skuffelse. Chapter-kabelen ga en mer åpen og klar lyd. Den har en sylindrisk dingsboms i den enden som vender mot forsterkeren. Hva den gjør, vet ikke jeg, men totalresultatet var i alle fall en forbedring av lydbildet. ....
Så heretter skal jeg ikke lenger se ned på de som bruker noen ekstra K på strømkabler.
Takker for din oppriktighet
Det er næmlig mange som synes det er nonsens med en god strømkabel, MEN det er som regel før de gjør som deg, næmlig å prøve før de uttaler seg.
Mvh
Du burde ha fått med deg att det er den förste meteren ampen din ”ser” som er viktig, noen kaller den også den siste...om man snur det litt på hodet...Hva har du gjort med kablene fra veggvorta til sikringskapet og derifra videre til sentralen borte i gata ?For meg har dette lenge vært nonsens, men jeg tok meg bryet og prøvde - i går kveld - og byttet om Chapter reference strømkabelen til min Chapter 400W effektforsterker med en standard kabel - tatt fra den gamle PC'en eller noe sånt. Jeg skal ikke si at forskjellen på de to kablene var revolusjonerende, men hørbart var det - til min store skuffelse. Chapter-kabelen ga en mer åpen og klar lyd. Den har en sylindrisk dingsboms i den enden som vender mot forsterkeren. Hva den gjør, vet ikke jeg, men totalresultatet var i alle fall en forbedring av lydbildet. ....
Så heretter skal jeg ikke lenger se ned på de som bruker noen ekstra K på strømkabler.
Det er næmlig mange som synes det er nonsens med en god strømkabel, MEN det er som regel før de gjør som deg, næmlig å prøve før de uttaler seg.
Mvh
Det er muligens ikke rette tråden å spørre i, men dette er noe jeg ikke har fått med meg. Finnes det en tråd her på HFS som forklarer dette rent teknisk hvorfor det er slik?Du burde ha fått med deg att det er den förste meteren ampen din ”ser” som er viktig, noen kaller den også den siste...om man snur det litt på hodet...Hva har du gjort med kablene fra veggvorta til sikringskapet og derifra videre til sentralen borte i gata ?For meg har dette lenge vært nonsens, men jeg tok meg bryet og prøvde - i går kveld - og byttet om Chapter reference strømkabelen til min Chapter 400W effektforsterker med en standard kabel - tatt fra den gamle PC'en eller noe sånt. Jeg skal ikke si at forskjellen på de to kablene var revolusjonerende, men hørbart var det - til min store skuffelse. Chapter-kabelen ga en mer åpen og klar lyd. Den har en sylindrisk dingsboms i den enden som vender mot forsterkeren. Hva den gjør, vet ikke jeg, men totalresultatet var i alle fall en forbedring av lydbildet. ....
Mvh
mvh
Ingen formel, og ingen ny stjerne på hfs´s ingeniör himmel har kunnet overbevise hörselen min om at så ikke er tilfelle ennu, (jaja hörer jeg de sier, det er psykolog mat osv, vel...de först isf) hadde visst att dette skrives mens jeg lytter til ABBA så hadde de nok skyldt på hörselen og de mentale evnene (eller manglende sådane) også, men hey!! det var jo ikke deres gebet ...Da er denne tråden for deg, og andre som foretrekker å bruke anstendige summer på kabler. Resten får heller døyve sin trang og tusle bort til tråder der mantra er at "dyre kabler er humbug". For tro meg, det er flust av slike her inne!
Bare et innspill for verdensfreden
Det er muligens ikke rette tråden å spørre i, men dette er noe jeg ikke har fått med meg. Finnes det en tråd her på HFS som forklarer dette rent teknisk hvorfor det er slik?Du burde ha fått med deg att det er den förste meteren ampen din ”ser” som er viktig, noen kaller den også den siste...om man snur det litt på hodet...Hva har du gjort med kablene fra veggvorta til sikringskapet og derifra videre til sentralen borte i gata ?
mvh
Her diskuterer man hvordan kabler endrer resultatet. Da er det ikke nødvendig å skrive noe sånt. Hvis du ikke hører forskjell på kabler, foreslår jeg at du slutter med denne hobbyen og heller lytter til musikk.Hva har du gjort med kablene fra veggvorta til sikringskapet og derifra videre til sentralen borte i gata ?For meg har dette lenge vært nonsens, men jeg tok meg bryet og prøvde - i går kveld - og byttet om Chapter reference strømkabelen til min Chapter 400W effektforsterker med en standard kabel - tatt fra den gamle PC'en eller noe sånt. Jeg skal ikke si at forskjellen på de to kablene var revolusjonerende, men hørbart var det - til min store skuffelse. Chapter-kabelen ga en mer åpen og klar lyd. Den har en sylindrisk dingsboms i den enden som vender mot forsterkeren. Hva den gjør, vet ikke jeg, men totalresultatet var i alle fall en forbedring av lydbildet. ....
Mvh
Veldig veldig enig herDa jeg startet denne tråden for 7 år siden var det mest for morro skyld for å se hvilke reaksjoner som kom.
I løpet av disse 7 åra har mye blitt byttet ut, også dyre kabler. Sitter i dag med billigere kabler, både kjøpe kabler og diy kabler.
Det koker ned til matching er min erfaring. Høytt med store element og kraftige amper vil gjerne trives med kabler som har rikelig med tverrsnitt, mens lettdrevne høytt med røramper trives godt med tynnere kabler.
Prioriter høyttaler først, så amper, kilde og til slutt kabler.
Havde egentlig ikke tenkt, at ville komme med inspild her, men da det ser ut til, at der ikke er så mange andre, som har lyst til at ta dette op og gi deres besvær med.Dere med lang fartstid i kabeltesting, hvor mener dere den største gevinsten ligger i forhold til strømkabel?
- Fra veggvorte til elektronikk (kvalitet på strømkabelen i seg selv)
- Separere strøm til anlegget fra andre elektroniske kilder (unngå tv, lys o.l på veggvorten som forsyner anlegget uten å ha dedikert kurs)
- Fra sikringsskap (egen kurs) til dedikert hifi-veggvorte
Det jeg lurer på er om noen av disse faktorene gir så stor forbedring i forhold til de andre at mye er gjort ved å velge den.
Vedr. Spørsmål 2 her taler vi om at minimere støy.Dere med lang fartstid i kabeltesting, hvor mener dere den største gevinsten ligger i forhold til strømkabel?
- Separere strøm til anlegget fra andre elektroniske kilder (unngå tv, lys o.l på veggvorten som forsyner anlegget uten å ha dedikert kurs)
Det jeg lurer på er om noen av disse faktorene gir så stor forbedring i forhold til de andre at mye er gjort ved å velge den.
Vedr spørsmål 3. Kort og godt betrakter vi det som det ideelle sted at starte, men vil samtidig anbefale at den enkelte for målt strøm kvaliteten på hans net tilslutning i en uke tid, for at verifisere, om der er problemer, som er realateret til net leverandør.Dere med lang fartstid i kabeltesting, hvor mener dere den største gevinsten ligger i forhold til strømkabel?
Jeg satt opp IsoTek EVO3 Sigmas (for kilder/pre og sub'er); deretter IsoTek EVO3 Titan på effektforsterkere. Har koblet TV/kabel-tuner/media-PC helt utenom disse (plugget på eget IsoTek produkt). Deretter har fokus vært strømkabler (Nordost Frey2 til Isotek-produktene samt mot effekt forsterkere. Alle andre elementer har Nordost Heimdall 2 strømkabler). Deretter gikk jeg over kildene/pre og plugget dem opp med Nordost Heimdall 2). Alle signalkabler er balanserte med Nordost Heimdall2 XLR. Siste steg så langt for min del var Nordoset Frey2 høytalerkabler til front og center (ikke kommer til de resterende ennå). Så pr nå kjører jeg både anlegg og TV på samme kurs (Isotek produktene "redder" dette til en viss grad.Dere med lang fartstid i kabeltesting, hvor mener dere den største gevinsten ligger i forhold til strømkabel?