En udugelige statsråd får sparken

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Dette måtte jo ende slik, når man slipper en talentløs person inn i regjeringen, ender det med katastrofe.
Småbarnsforeldre, gled dere, neste statsråd er garantert bedre, for dårligere går det ikke an å bli.
Kanskje kan skolen reddes. Kanskje kan vi begynne med forskning igjen i dette landet.
I universitets- og høyskolekretser går nok flaggene til toppps nå. ;)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/10/18/515418.html

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
Er egentlig litt lei meg jeg. :'( :'(
Han burde da fått sitte fram til valget, alt ville på en måte vært noe greiere da! ::)

Men så er jeg da også en tidvis ondskapsfull Høyrevelger !? ;D ;D ;D ;D ;D ;D

P

Parelius

Gjest
O' glede. Da frykter jeg bare at de har funnet en som er ennå værre; for lenge varer ikke de menneskelige gleder i jammerdalen.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Parelius skrev:
Da frykter jeg bare at de har funnet en som er ennå værre
Kan ikke tenke meg at det er mulig, men man vet jo aldri. SV har mange "talenter" å ta av. ;D

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Dybendahl virker som en undermåler. Trodde venstresida hadde en kvote for slike i sentrale posisjoner.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.174
Torget vurderinger
4
oddgeir skrev:
Parelius skrev:
Da frykter jeg bare at de har funnet en som er ennå værre
Kan ikke tenke meg at det er mulig, men man vet jo aldri. SV har mange "talenter" å ta av. ;D
Si ikke det,
- før du vet ordet av det sitter Inga Marte ved kongens bord

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Trane skrev:
Si ikke det,
- før du vet ordet av det sitter Inga Marte ved kongens bord
Tragisk for nasjonen, men definitivt en vinner med tanke på regjeringsskifte om to år. ;)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.820
Det er en skandale om det medfører riktighet at Manuela Ramin-Osmundsen blir minister. Hun fikk jo regelrett sparken i UDI etter å ha innført ny praksis i oppholdstillatelser uten at dette var klarert med politiske myndigheter. Her blir det nok leven...

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Antall liker
22
Har de nå også fått sparket den avgiftskåte pratmaskinen som
innehar tittelen som finansminister tror jeg regjeringen har vært
på rett vei.
Nå det er sagt må jeg allikevel få si jeg blir forundret om sittende
regjering får fornyet tillit etter neste stortingsvalg.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
Ramses, jeg er redd du kommer til å bli forundret! :p Dette folket er jo klin gærne! Nei demokrati har definitivt sine svake sider. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.174
Torget vurderinger
4
Forunderelig at Stoltenberg faktisk poengterer av hun har kommet med pga. sin bakgrunn og at han ønsket en innvandrer inn i regjeringen. Man skal altså fylle landets viktigste politiske poster etter etnisk bakgrunn. Han sier jo også samtidig at hennes viktigste kvalifikasjon er hennes fremmedkulturelle bakgrunn....det er jo en hyggelig ballast å ta med seg inn i en ny jobb....

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
BT skrev:
Det er en skandale om det medfører riktighet at Manuela Ramin-Osmundsen blir minister. Hun fikk jo regelrett sparken i UDI etter å ha innført ny praksis i oppholdstillatelser uten at dette var klarert med politiske myndigheter. Her blir det nok leven...
Fra Aftenposten: "Stoltenberg var spesielt fornøyd ved å få Osmundsen inn i regjeringen, siden hun dermed blir Norges første statsråd med innvandrerbakgrunn."

Jaha? Et innvandreralibi altså.

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.162
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
O, dere bedrevitere.
Skulle så gjerne sett dere bedrevitere sitte i regjerningen å styre.
Det er godt å se at høyresiden her har mange talenter i ermet. Jeg tror allikevel ingen av dere greier å kapre plassen som kunnskapsminister, der rager nok Kristin Clemet 15 kabelengder høyere enn dere.
Håvard

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.174
Torget vurderinger
4
Kristin Clemet kunne besatt de fleste ministerposter med bravur !
Men, mistenker vel at hun har blitt lei av politikerlivets pjatt og rævslikking.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Greit å bli kvitt noen udugelige ministere, men om erstatningen var bedre kan vel diksuteres.

Solheim som superminister.... ;D ;D ;D

..hva skal man si..? :-\

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
849
Godt at vi har dere som vet alt så godt.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
394
Manuela Ramin-Osmundsen var vel selvskreven etter hennes bravader i UDI.

Men at ole brum skal inneha to ministerposter er vel å be om trøbbel.

L

Ludo

Gjest
Idag fikk tre udugelige statsråder sparken, og vi fikk inn tre nye udugelige statsråder. Om to år, rett etter neste valg så kommer
en hele rekke statsråder, ja faktisk alle sammen til å få sparken - heldigvis :)

Makan til supperåd!

R

Rojoh

Gjest
Er ganske uengasjert i politikk, men Solheim har min respekt. Ydmyk og likandes kar. De andre? I don't care...

Mvh. Johan

O

omholt

Gjest
Trane skrev:
Forunderelig at Stoltenberg faktisk poengterer av hun har kommet med pga. sin bakgrunn og at han ønsket en innvandrer inn i regjeringen. Man skal altså fylle landets viktigste politiske poster etter etnisk bakgrunn. Han sier jo også samtidig at hennes viktigste kvalifikasjon er hennes fremmedkulturelle bakgrunn....det er jo en hyggelig ballast å ta med seg inn i en ny jobb....
Her er du inne på kjernen av AP sin politikk. Det handler om å gjennomføre en idelogi eller kanskje man gå så langt å kalle det filosofi. Kompetanse er derfor mindre viktig for AP her.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
Tror ikke du var inkludert i den uvitende flokken Hr. Skulemester. ;) :D

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
21
Bekkemellem Orheim dama var i hvertfall pen å se på... :-*

Mens SV som kvalitetsforkjemper i skolen er jo en vits!!

Etter å ha erfart å ha hatt to relativt oppegående gløgge barn gjennom skolen ,er jeg sjokkert over kvaliteten i skolen.

Dvs på Videregående opplever man lærere som kan mindre enn elevene og lærere som mobber elever, og rektorer som fraskriver seg ansvar.

På ungdomskolen var det stort sett oppbevaring og kos fremfor læring.

Skikkelig lærerutdannelse og krav til kvalifikasjoner og økt status(les lønn) må til få å få vekk diletantene og de som ble lærere fordi de ikke fikk noe annet å gjøre.

Lærrebøkene er forresten en vits, og mangler grunneggende innsikt i at trening og lekser gir læring og mestring.

Tviler på at statsrådskifte vil endre dette, men de kan jo begynne med å
reversere alle reformene tilbake til ca 1970, slik at man reparerer de værste skadene sosionomveldet i skolepolitikken har medført....

Da vil vi kankje ha en velutdannet befolkning som kan brøfø seg selv når oljen tar slutt om 15 år.

mvh
Sleiven

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Trane skrev:
Viktig poeng. Også nå da Karita hadde blitt blondine gett! Trynepolitikken råder. Det ser pent og politisk korrekt ut med en neger på laget.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
BBking skrev:
Dybendahl virker som en undermåler. Trodde venstresida hadde en kvote for slike i sentrale posisjoner.
Synd han ikke fikk fortsette. Tror han var en stemmesanker for Erna og Siv.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.263
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Sleiven skrev:
Mens SV som kvalitetsforkjemper i skolen er jo en vits!!

Etter å ha erfart å ha hatt to relativt oppegående gløgge barn gjennom skolen ,er jeg sjokkert over kvaliteten i skolen.

Dvs på Videregående opplever man lærere som kan mindre enn elevene og lærere som mobber elever, og rektorer som fraskriver seg ansvar.

På ungdomskolen var det stort sett oppbevaring og kos fremfor læring.

Skikkelig lærerutdannelse og krav til kvalifikasjoner og økt status(les lønn) må til få å få vekk diletantene og de som ble lærere fordi de ikke fikk noe annet å gjøre.

Lærrebøkene er forresten en vits, og mangler grunneggende innsikt i at trening og lekser gir læring og mestring.

Tviler på at statsrådskifte vil endre dette, men de kan jo begynne med å
reversere alle reformene tilbake til ca 1970, slik at man reparerer de værste skadene sosionomveldet i skolepolitikken har medført....

Da vil vi kankje ha en velutdannet befolkning som kan brøfø seg selv når oljen tar slutt om 15 år.

mvh
Sleiven
Ser ikkje bort frå at du har viktige poeng her. Men når det gjeld SV som skulegarantist, er dei iallfall ikkje verre enn dei som har hatt statsråden dei siste 20 åra. Siste verkeleg gode skulestatråd var etter mitt syn Kjell Magne Bondevik....

Ein visjon om eit samfunn der fleirtalet er dysfunksjonelle, gjer meg litt trist. Men naturen kjem vel til å ordne opp? Spørsmålet er om ein skal leggje sin lit til Darwin eller Bergpreika....
(Den var djup....)

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
394
el_mariachi skrev:

Og så lenge gikk det for dritten traff vifta.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
849
Sleiven skrev:
Bekkemellem Orheim dama var i hvertfall pen å se på... :-*

mvh
Sleiven

?

Du får ikke undervise i vg skole uten minst å ha grunnfag i det du skal undervise i (allmenfaglig studieretn)

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
394
el_mariachi skrev:
el_mariachi skrev:

Er det ikke på tide å bli av med denne Manuela nå med en gang, nå er det andre gangen at hun ikke klarer å skille mellom jobb og personlige interesser.

Alfred

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.10.2007
Antall liker
0
Manuela må gå. Ganske enkelt. Dette er andre gang hun bringer seg selv i en situasjon der hun må lyve. Hun er ubrukelig.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
849
el_mariachi skrev:
el_mariachi skrev:
el_mariachi skrev:

Er det ikke på tide å bli av med denne Manuela nå med en gang, nå er det andre gangen at hun ikke klarer å skille mellom jobb og personlige interesser.
Jeg trodde det var en kvalifikasjon i politikk og næringsliv jeg...

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Jeg skjønner at båndene mellom politikerene ofte er tettere og mer komplekse enn det vi kanskje får inntrykk av i media, mange av disse menneskene jobber jo med hverandre på tvers av fagmiljø og partigrenser i årevis.
Det kan derfor selvfølgelig være vanskelig å gi slipp på en nær ansatt, ja kanskje til og med en god venn.
Men slik det står nå i Manuela saken så er det jo ikke første gang hun har bæsja på leggen og hennes politiker venner må se at hun tikkende bombe.
Manuela er eksempelet på hvordan verv tildeles i politikken, det dreier seg om nettverk og ikke kompetanse.
At media har en field day når slike cock ups blir avslørt må politikerene godta. Det bør også være et tydelig signal om at folket ønsker mer transparens i politikken og kryssningen til næringslivet.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Ikke mye troverdig den dama. Følger i en lang AP tradisjon med kameraderi der lydige folk blir tildelt roller. Ble bare ikke så lett avslørt før. Nye barneombudet blir vel en marionett for minister og regjering. Hvorfor fikk ikke forrige barneombud fortsette ?

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
849
rolfozzy skrev:
Ikke mye troverdig den dama. Følger i en lang AP tradisjon med kameraderi der lydige folk blir tildelt roller. Ble bare ikke så lett avslørt før. Nye barneombudet blir vel en marionett for minister og regjering. Hvorfor fikk ikke forrige barneombud fortsette ?
Bortsett fra at denne tradisjonen finnes overalt og ikke bare i AP...

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjest skrev:
rolfozzy skrev:
Hvem var det som ga denne ukulturen et ansikt ved å si: "Noen av oss har snakket sammen."

eirik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Og all denne moroa bare fordi avtroppende barneombud ikke var en nikkedukke for regjeringen.

Som Are Kalvø sier: Det er for lett å jobbe med politisk satire i Norge.......

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
849
oddgeir skrev:
Gjest skrev:
rolfozzy skrev:
Hvem var det som ga denne ukulturen et ansikt ved å si: "Noen av oss har snakket sammen."
Machiavelli? Camorraen? Gutteklubben grei?

Mange å ta av, og en ting har de felles: de tar vare på vennene.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
10.456
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
Ikke mye troverdig den dama. Følger i en lang AP tradisjon med kameraderi der lydige folk blir tildelt roller.
Det tror jeg går alle veier gitt, ref også Marie Simonsens artikkel i dagens Dagblad. For ikke å SNAKKE om i næringslivet.

Uten at det betyr at jeg synes at dette er veldig godt håndtert, og at hun er en troverdig minister. Men hun har i hvert fall oppnådd statsrådspensjon selv om hun dreit seg ut etter kort tid i embetet.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Helt enig med erato, dette er ikke noe særfenomen for AP, hele samfunnet er gjennomsyret av det.

Det som er ille, at vi har en statsråd som blir tatt i løgn etter løgn, istedenfor at hun spiller med åpne kort. Spørsmålet er hvor akseptabelt vi syns det er?

Topp Bunn