Enda en glimrende test av Bladelius Ask integrert med DAC/Streamer. Nå i Norske Stereo+

Vedlegg

Sist redigert:

Kommentarer

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.457
Antall liker
3.139
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Morten , hva dac chip bruker bladelius i ask ?
klarte ikke finne : (
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.644
Antall liker
3.931
Torget vurderinger
6
Morten , hva dac chip bruker bladelius i ask ?
klarte ikke finne : (
Bladelius er ikke helt med på dette med hvilken DAC chip fabrikat som blir brukt. Folk har blitt for opptatt om det er Sabre, AKM, BB osv. Dette er noe markedsføringsavdelingene har satt feil fokus på!

Det som er viktig med et DAC chip er hvilken presisjonssortering det er, SN og dynamikk. Hvordan DAC chipen blir satt opp i kretsen er mer viktig. Ikke minst klokking, re-klokking som er uhyre viktig i den sammenheng. Bare avstanden mellom klokkene er meget kritisk og plasseringen av komponentene. Digitalfiltret har også VELDIG stor betydning på lydresultatet!

Det eneste jeg jeg vet. Er at planen var å bruke AKM Pro chip. Men så skjedde det et uhell på fabrikken i Japan. Så ble det en annen DAC chip. Når det kommer en test med lab resultat på DAC`en vil han avsløre hvilket DAC chip som er brukt. Den er selvfølgelig av meget høy presisjon. For Bladelius tjener stort sett ingen ting på DAC-kortet. Ble mye bedre og dyrere enn først antatt.

DAC kortet som sitter i Ask er garantert bit-perfekt og jukser heller ikke med samplingsfrekvensene. Spec på høyde med det aller beste som SN 134db…Du kan lese resten av spec her: https://norskaudioteknikk.no/project/bladelius-ask/

Bladelius utvikler DAC kretsene sammen med noen av pionerens innenfor DAC utvikling ifra USA. Han jobbet som mange vet i USA i mange år som kreds-designer før han kom tilbake til Sverige.

Du kan høre på 4 forkjellige DAC`er med den samme Sabre DAC chipen og ingen av den låter likt. Noen låter rett og slett gråstein.
 

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.457
Antall liker
3.139
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Bladelius er ikke helt med på dette med hvilken DAC chip fabrikat som blir brukt. Folk har blitt for opptatt om det er Sabre, AKM, BB osv. Dette er noe markedsføringsavdelingene har satt feil fokus på!

Det som er viktig med et DAC chip er hvilken presisjonssortering det er, SN og dynamikk. Hvordan DAC chipen blir satt opp i kretsen er mer viktig. Ikke minst klokking, re-klokking som er uhyre viktig i den sammenheng. Bare avstanden mellom klokkene er meget kritisk og plasseringen av komponentene. Digitalfiltret har også VELDIG stor betydning på lydresultatet!

Det eneste jeg jeg vet. Er at planen var å bruke AKM Pro chip. Men så skjedde det et uhell på fabrikken i Japan. Så ble det en annen DAC chip. Når det kommer en test med lab resultat på DAC`en vil han avsløre hvilket DAC chip som er brukt. Den er selvfølgelig av meget høy presisjon. For Bladelius tjener stort sett ingen ting på DAC-kortet. Ble mye bedre og dyrere enn først antatt.

DAC kortet som sitter i Ask er garantert bit-perfekt og jukser heller ikke med samplingsfrekvensene. Spec på høyde med det aller beste som SN 134db…Du kan lese resten av spec her: https://norskaudioteknikk.no/project/bladelius-ask/

Bladelius utvikler DAC kretsene sammen med noen av pionerens innenfor DAC utvikling ifra USA. Han jobbet som mange vet i USA i mange år som kreds-designer før han kom tilbake til Sverige.

Du kan høre på 4 forkjellige DAC`er med den samme Sabre DAC chipen og ingen av den låter likt. Noen låter rett og slett gråstein.
Var bare nysjerrig
Kansje vi diyere er mer bevisste på topologier og signaturer "

Jeg har selv både moddet og bygget dem ,implementert dem
sammen med invertere både i passiv og aktiv convertering
Min erfaring om det er at signaturen endres i liten grad , til tross inverter
og strøm forsyning ,,, er forsjellig

Mitt beste drev var tidligere en teak super klokket og synket til dacen spdif
I mellomtiden hadde jeg en kombo der i2s ller audio hdmi var beste overføring , garantert midre jitter hovedsaklig

Idag er jeg tilbake med spdif og chippen er super transparant , dynamisk
og vannvittig støy svak .Så noe positivt sjer med med de nye daccene og klokkene ,, Begge dakkene nå har akm . )
 

Informasjon om bruker

nat
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
3.931
Link til alle artikler
266
nat sine annonser
Bransjenyheter

Holder stengt 2 og 3 august

Holder stengt 2 og 3 august

  • 0
Fredagen 2 og 3 august holder jeg stengt grunnet kundebesøk. Er tilgjengelig både på tlf 90988641 og mail: morten@norskaudioteknikk.no Norsk AudioTeknikk AS Sofiemyrveien 12. Inngang A1. 1412...
Fortsett
Bransjenyheter
Endelig har vi fått inn Magnepan 1.7i i demo.

Endelig har vi fått inn Magnepan 1.7i i demo.

  • 12
Magnepan 1.7i er nå satt opp i demorommet. Alle som har ventet på en lytt på Magnepan er velkomne til å få opplevelsen av hvorfor Magnepan lyden har fått «legendestatus» Norsk AudioTeknikk AS...
Fortsett
Bransjenyheter
Jeg får mange spørsmål om hvordan spiller Bladelius Ask integrerte forsterker?

Jeg får mange spørsmål om hvordan spiller Bladelius Ask integrerte forsterker?

  • 1
Jaap Veenstra ifra Alpha-Audio oppsumerer det meget bra og "spot on" Pass sound! What immediately stands out is the incredibly fine and clean midrange. It is so smooth, tactile and beautifully...
Fortsett
Bransjenyheter
Steve Guttenberg tester PMC Prodigy 5.

Steve Guttenberg tester PMC Prodigy 5.

  • 0
Siden lanseringen for litt over 1 år siden. Har PMC Prodigy-serien serien gjort seg sterkt bemerk i fagpressen og hos kunder. Vet ikke om så mange høyttalere som har mottatt så mange utmerkelser...
Fortsett
Bransjenyheter
Sommeren har ankommet og tiden for god bærbar lyd!

Sommeren har ankommet og tiden for god bærbar lyd!

  • 1
Cayin sin nye RU7 Dongle DAC er en kraftig oppgradering ifra RU6 og er nå på lager og klar for sommer tonene:cool: Vi holder den gamle prisen på Kr 3.590.- da medfølger USB-C kabel og overgang...
Fortsett
Bransjenyheter
En stor og tung nyhet ifra broderfolket!!!

En stor og tung nyhet ifra broderfolket!!!

  • 41
De første Bladelius Oden II er i ferd med å bli klare til levering. 85Kg med rå kraft og musikalitet. Norsk AudioTeknikk AS Sofiemyrveien 12. Inngang A1. 1412 Sofiemyr Tlf: 22200095 Mail...
Fortsett
Topp Bunn