endelig komplett microseiki dqx1000

ee

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
20
Torget vurderinger
1
Da var microen komplett. har nå fått den til å snurre med rett hastighet, laget to ekstra armboards av plexi (acryl) og kjøpt inn armer. med studentbudsjett er jeg kommet et stykke tror jeg. rega rb300 (man MÅ nesten ha en, har jeg skjønt) en gammel project som er meget slarkete og sist men ikke minst en sme 3009 s2 imp med detatchable hodeskall. (fikk forresten sistnevnte for en hundrelapp på en bruktbutikk- det er vel i rimeligste laget, nesten dårlig samvittighet)

i tillegg har jeg denon103, grado prestige blue og en gammel ortofon mcp100 (TP4?)

nå begynner selvsagt det som er morro, og har prøvd litt forskjellige kombinasjoner, men hva vil dere si er de beste comboene i følge papiret?

spiller forøvrig på doxa mc riaa og denon p2 og en ortofon stepup mc10?

Er også usikker på hvordan få rett avstand mellom senter og arm. og er det tilstrekkelig å bruke en standard protracktor fra f eks vinylengine.com?
andre anbefalinger?

er også intressert i andre pickups som kanskje kan være gode alternativer. helst under 2000 lapper.
her ble det mye skrift, men satser på å komme tilbake med bilder snart

mvh

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Gratulerer med aa ha faatt spilleren opp aa gaa!

Rent teoretisk har jeg mest tro paa SME/Ortofon komboen, men hva som vil fungere best i praksis maa du nesten prove deg fram til.

Topp Bunn