Enden er nær!

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
Har hatt denne her før tror jeg.
Ganske sprø historie, på linje med de religiøse som tror på mye som kan virke enda sykere.
 

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
249
Antall liker
6
Syk historie, ja... Lytt mye sci-fi med blå krystallenergi, men. Håper det er tull. Jeg har andre planer...
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
Dette er fra Mormonersamfunnets mørke verden..


Nibiru var hjemplaneten. Deres verden var døende, de flyktet, for 450 tusen år siden.
De fant ett nytt hjem, jorden, her vi bor...
Så, etter 150 tusen år, altså for 300 tusen år siden fant de at de trengte noen tjenere her på jorden, så de
"oppgradert" noen aper for å skape en tjenende rase... mennesket.
Dette tror mormonerne på, på ramme alvor...

Så der har dere "Nibirui" ...


mvh
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Leste litt på den sida som er linket, fantastisk lesning. Det hadde jo selvsagt vært bedre, dersom jeg hadde visst at det var en "artikkel" oppgave for 10. klasse... ::)

Folk vil bedras. Men det er allikevel utrolig at i en verden full av farer, så lager man fler. :)
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.173
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Så dette har du bestemt deg for er sannheten, Imperial...?

Saken er at i 1983 oppdaget forskere at "sagnet" om den røde planet muligens var sant - Planet X. Derfor forskes det på dette for full guffe bl.a. på sydpolen og verden forbereder seg. Dvs de i verden som vet og som har makt. "Alle" vet dette, alle gamle organisasjoner/loger vet dette. Problemet er å holde panikken på avstand. Derfor er dette lokket maksimalt tett... men ikke helt.

Om historien til mormonerne taes på alvor tror jeg ikke, men de sterkest troende (og dem er det mange av i overnevnte kretser) tror at dette er det samme fenomenet som utryddet dinosaurene og som forårsaket historien om Noahs ark.

Det spekulertes først i muligheten til direkte treff. Dette er det nå gått bort fra. Nå snakkes det om en nærpassering langt unna, men samtidig nære nok til at jorden blir påvirket i sterk og forbigående ødeleggende art. Bl.a. spekuleres det i at polpunktene bytte om, at kloden stopper opp for så å fortsette motsatt vei - før den vil gå normalt igjen.

Det menes også med stor sikkerhet at andre tenkende krefter enten er på Planet X eller på andre nærliggende kloder. Det er disse som forsøker å varsle oss vha bl.a. kornsirklene.

Dette er ikke mine ord, min tro eller noe jeg har funnet opp. Det betrakninger fra "artige" nettsider.....
 
G

Gjestemedlem

Gjest
The doctor will save us!

[video]DFZdipxwlTE[/video]
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.169
Antall liker
4.758
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Planet X er rapportert til å være 2,5 til 4 ganger større og ha 23 ganger høyere tetthet enn jorda.
Det skulle tilsi en tetthet på over 120. ::) Det er planeten sin, det.
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
JaLa skrev:
Syk historie, ja... Lytt mye sci-fi med blå krystallenergi, men. Håper det er tull. Jeg har andre planer...
Håper det er ekte, fremtiden nå!
 

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Innlegg
1.054
Antall liker
15
Det stemmer at urovekkende mange såkallte seriøse forskere og politikere tar dette på ramme alvor.Det er ikke vanskelig å finne referanser til det på nettet.
En trøst kan muligens være at Røed Ødegård avviser totalt at denne planeten i det hele tatt eksisterer..
Mvh Rune
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Hvilke seriøse forskere tar dette på alvor? Om man går dem nærmere etter i sømmene viser de seg nok å bare være "forskere". Politikere er derimot en helt annen sak, ja en helt annen rase.
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.077
Antall liker
34
Kabeldragern skrev:
Saken er at i 1983 oppdaget forskere at "sagnet" om den røde planet muligens var sant - Planet X. Derfor forskes det på dette for full guffe bl.a. på sydpolen og verden forbereder seg. Dvs de i verden som vet og som har makt. "Alle" vet dette, alle gamle organisasjoner/loger vet dette. Problemet er å holde panikken på avstand. Derfor er dette lokket maksimalt tett... men ikke helt.
Kan du navngi hvilke vitenskapsfolk som forsker på dette for "full guffe"? Ved hvilke universiteter/forskningsmiljøer pågår denne forskningen?
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.173
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Ref forskningsstasjonen på sydpolen med siste skrik mht teleskop - i regi av amerikanerne med deltakelse av bl.a. EU og Norge.

Nei, jeg kan ikke navngi noen eller henvise til noe. Jeg bare oppsummerer det jeg leser rundt forbi med et halvt øye....
Oppfordrer andre til å få flere opplysninger fra flere hold om samme sak før en skrinlegger alt som tull.
Og så må en ha evne til å forkaste det som er riv ruskende tullete, men også evne til å se muligheter i det som står igjen som vanskelig å bortforklare, selv om det virker rart i første omgang.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.459
Antall liker
7.793
Torget vurderinger
0
Men det er vel et ubestridelig faktum at enden er nær! Helt logisk egentlig, det beror bare på hvilket ståsted man har. Deph og noen andre er overbevist om at verden går under hvis Siv kommer i regjering. Ikke vet jeg, men det KAN skje allerede om kun kort tid. Andre mener verden går under som følge av klimaendringer i nær framtid, det er bare å lese i mer eller mindre seriøse media så ser man det.

Det som i allefall INGEN kan protestere på er at verden i dag er en dag nærmere "enden" enn veren var i går! :eek:
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.173
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Tross alt jeg har lest så tror jeg IKKE på verdens undergang. Men en stor endring ser ut til å komme, og det er jaggu på tide - slik vi i den vestlige verden utarmer planet og fattige....

Skal en tro på det verste scenario så er verden over og ut i 2012. Skal en tro på det beste scenario så er vi vitne til at planet og mennesker er midt inne i en omvandling/forvandling som er ferdig i 2012.

En får håpe på det siste. Men en ting er sikkert og det er at om ikke folk ser at verden er i stor endring for tiden, så er de både blinde og døve.
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.475
Antall liker
3
Sted
Stavanger
coolbiz skrev:
Planet X er rapportert til å være 2,5 til 4 ganger større og ha 23 ganger høyere tetthet enn jorda.
Det skulle tilsi en tetthet på over 120. ::) Det er planeten sin, det.
Det måtte bli rimelig tungt å ta seg en promenade om vi skulle finne på å kolonisere en slik planet ja :)

At vi er full fart på vei mot store forandringer er imidlertid sikkert. Skrekkscenario'er som superstormer, oversvømmelser mm. er ofte satt i ytterste konsekvens, og det blir forhåpentligvis ikke så ille som det teoretisk kan gå. Samtidig vet vi også en stor del av årsaken etterhvert, og det er forurensing fra mennesker, industri og privat.
Det ville være hyggelig om politikere verden over tok dette alvorlig og prøvde å gjøre noe med det, heller enn å snakke uten handling. Vi har jo Kyoto-avtalen, likevel føles det som at slike seriøse debatter også er preget av tåkelegging og underminering. Bakgrunnen er at ønske om egen beriking (mer penger tilseg selv) i øyeblikket er sterkere enn ønsket om å gi videre en brukbar verden til våre etterkommere.
Det forunder meg ikke at enklete rike også har tenkt tanken, og startet bygging av "tilfluktsrom" hvor de kan oppholde seg i den perioden vi andre må oppleve "Raganrokk"...
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Kabeldragern skrev:
Nei, jeg kan ikke navngi noen eller henvise til noe. Jeg bare oppsummerer det jeg leser rundt forbi med et halvt øye....
Dette er jo selve kjerneproblemet med konspirasjonsteorier, folk går ikke til kildene, men tar udokumenterte og bent frem irrasjonelle påstander fra sinnsforvirrete individer for god fisk og avviser samtidig solid vitenskap. Du har herved diskvalifisert deg fra all saklig debatt.
 

Reima

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.09.2007
Innlegg
89
Antall liker
0
Korrelasjonen mellom de som tror på utenomjordiske bønder (kornsirkler) og farlige planeter (Planet X) er selvsagt skyhøy...

Sannheten.. Regjeringen skjuler.. Bilderberg... CIA...
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Det skjulte kamera

Ånder og engler
De glir gjennom veggene
De spionerer på livet her nede
Alle handlinger blir registrert
og sendt til en databank i himmelen

Smil til det skjulte kamera
Smil til det skjulte kamera

Det er astrale soldater
på vei gjennom rommet
De har med beskjed fra høyere hold
Alle troende kan ta det med ro
Situasjonene er under kontroll

Smil til det skjulte kamera
Smil til det skjulte kamera

Mvh
KJ

PS Alternativt kan vi slappe av i vissheten om at jorden om kort tid blir kondemnert for å gjøre plass til en intragalaktisk highway.
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.173
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Bach_Man skrev:
Kabeldragern skrev:
Nei, jeg kan ikke navngi noen eller henvise til noe. Jeg bare oppsummerer det jeg leser rundt forbi med et halvt øye....
Dette er jo selve kjerneproblemet med konspirasjonsteorier, folk går ikke til kildene, men tar udokumenterte og bent frem irrasjonelle påstander fra sinnsforvirrete individer for god fisk og avviser samtidig solid vitenskap. Du har herved diskvalifisert deg fra all saklig debatt.
Det var da voldsomt...! Om du leser mitt innlegg om igjen vil du se at jeg ikke tror på dette. Men det er da fornøyelig å bidra med litt usakligheter i en tråd som heter "Enden er nær!"

Du må da ikke ta absolutt alt alvorlig. Da er det på mange måter du som distanserer deg!
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Kabeldragern skrev:
Det var da voldsomt...! Om du leser mitt innlegg om igjen vil du se at jeg ikke tror på dette. Men det er da fornøyelig å bidra med litt usakligheter i en tråd som heter "Enden er nær!"

Du må da ikke ta absolutt alt alvorlig. Da er det på mange måter du som distanserer deg!
I disse snåsatro tider med jesuskornsirkelhomeopater og ufoastrologer i annenhver tråd så er det jammen ikke godt å få med seg alltid hvem som er dypt seriøse og hvem som bare har det morro. :)
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.173
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Hvordan ville det ha vært mulig å vært seriøs i en tråd om dette tema?

At "enden er nær" er en frase som har vært brukt av de sykelige religiøse i lang tid - om ikke all tid. Og ingen har fått rett enda, selvfølgelig. Jeg ble beskyldt for å ikke komme med fakta og derved diskvalifisert meg fra all saklig debatt. Hæææ? Jeg må ha truffet Bach_Man på en dårlig dag eller pirket borti noe han går og er redd for - ikke vet jeg.

Å be om fakta i en "enden er nær"-tråd, er lite intelligent. Det vitner om manglende virkelighetsforståelse...
 

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Innlegg
1.054
Antall liker
15
Kabeldragern skrev:
Hvordan ville det ha vært mulig å vært seriøs i en tråd om dette tema?

At "enden er nær" er en frase som har vært brukt av de sykelige religiøse i lang tid - om ikke all tid. Og ingen har fått rett enda, selvfølgelig. Jeg ble beskyldt for å ikke komme med fakta og derved diskvalifisert meg fra all saklig debatt. Hæææ? Jeg må ha truffet Bach_Man på en dårlig dag eller pirket borti noe han går og er redd for - ikke vet jeg.

Å be om fakta i en "enden er nær"-tråd, er lite intelligent. Det vitner om manglende virkelighetsforståelse...
Jepp ;D
 

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Innlegg
1.054
Antall liker
15
Husk at det fremste argumentet for planetens eksistens var uregelmessigheter i banene til de ytterste planetene basert på beregninger gjort for over hundre år siden.I nyere tid har man i midlertid funnet ut at Neptuns egenvekt og tetthet var adskillig større enn først beregnet.Når man omsider fant ut hva som var riktig,var uregelmessighetene i de planetære banene greit forklarbare.
-Men denne myten om uregelmessigheter i banene i forhold til den samlete masse i vårt solsystem hadde nok festet seg godt i bevisstheten hos en del mennesker,så at det er Planet X som forårsaker dette (som ikke er noen uregelmessighet i det hele tatt) sitter godt fast,både hos de religiøse og hos New Age profetene.For ikke å snakke om alle som tjener penger på Planet X effekter!
Mvh Rune :)
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Kabeldragern skrev:
Hvordan ville det ha vært mulig å vært seriøs i en tråd om dette tema?
Det er da høyst mulig, enkelte er helt alvorlige om fjernere teorier enn denne. På nettet er det veldig lett å misforstå hverandre og jeg har ingen oversikt over hvem som mener hva her inne og må bedømme utelukkende på grunnlag av det den enkelte faktisk skriver. Det som er selvfølgelig for deg er det ikke nødvendigvis for andre. Det finnes garantert medlemmer her inne som i det minste tar Planet X litt på alvor.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
Men det er vel et ubestridelig faktum at enden er nær! Helt logisk egentlig, det beror bare på hvilket ståsted man har. Deph og noen andre er overbevist om at verden går under hvis Siv kommer i regjering. Ikke vet jeg, men det KAN skje allerede om kun kort tid. Andre mener verden går under som følge av klimaendringer i nær framtid, det er bare å lese i mer eller mindre seriøse media så ser man det.

Det som i allefall INGEN kan protestere på er at verden i dag er en dag nærmere "enden" enn veren var i går! :eek:
En dag, vil sola vår trolig gå på "overdrive", grille det som er her, og så ende opp som hvit dverg. Det er så ufattelig langt fem, at det bekymrer jeg meg ikke for.
 
R

Ronny_D

Gjest
Dette ser ut til å være tråden man kan spørre hvor stor er verden ?
Hvilken ende ?

Under og underganger skjer hele tiden.
 

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Innlegg
1.054
Antall liker
15
Med tanke på 2012 og endetidene,så er det også en annen herre som rører på seg,og det er Maitreya;verdenslæreren og kumpanene hans "visdommens mestere".
I følge sikre kilder nær mesteren selv,så tjenestegjør Jesus i disse tider som lokal lærer i Roma!
Prøv å google denne kisen! Det ække tel å tru! Heldigvis,hadde jeg nær sagt ;D

Det er mye gøy å finne på nettet nå like før nok en dommedag.Håper den neste blir like morsom!
Mvh Rune :)
 

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Innlegg
1.054
Antall liker
15
-Og her er ham!
http://www.youtube.com/watch?v=iSzO8uKdsnE&feature=related
Etter å ha bodd i øvre Himalaya noen tusen år flyttet han til London rundt 1978.Nå labber han rundt og bare venter på en anledning til å bli intervjuet på verdensomspennende TV.Da skal han "hypnotisere" alle seerne til ta i mot hans budskap via telepati,uansett språk.Av den grunn skal han ikke snakke på ordentlig under intervjuet-må vite.. Etter dette skal verden bli rammet av en rekke ubegripelige ting,som uforklarlige helbredelser,slutt på kriger osv..

Noen kaller`n antikrist,og det er da det virkelig begynner å ta av.For,har de kristne funnet ut,passer ikke denne kisen rett inn i endetidsbeskrivelsen i Det Nye Testamentet da tru? Joda-det gjør han!

De som måtte orke å finne ut mer om denne fyren,kan søke opp hans svorne disippel og propagandaminister Benjamin Creame,som har misjonert sterkt for Maitreya i 40 år.Det var sannelig heldig for ham at mesteren fant det betimelig å bosette seg i London i 78,der Creame også tilfeldigvis bor.Jeg antar det var dyrt med utenrikstelefoner i 1969,og sannsynligvis var heller ikke linjene til Himalaya av de beste.
PS her er forresten en annen utgave av ham,men det tror jeg bestemt må være en svindler,for det virket ikke på meg i alle fall...
http://www.youtube.com/watch?v=mCO35eKgzwg&feature=related
Mvh Rune ;)
 

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Innlegg
1.054
Antall liker
15
jowil skrev:
The end is nigh!

Den er stoor!!

Forøvrig er ikke Maitreya den eneste som har blitt utnevnt til antikrist i det siste,(men han er den eneste "ukjente").Paven er jo en gjenganger,men relativt nytt er en nettkampanje som hardnakket påstår at det er hevet over enhver tvil at det er Ophra Winfrey!!-Og det med Obama og hans gamle pastor som ondskapens treenighet.
Det spesielle med akkurat Obama i dette tilfellet er at han er degradert til andreplass.Vanligvis troner han øverst på antikristlista til republikanerne,men denne gangen kan det være fordi at Ophra i forbifarten en gang nevnte at enkelte hevdet at Paven muligens kunne passe antikristbeskrivelsen i Bibelen.Ringen er så sluttet,og hevnen er dermed søt!

Nei-Jeg holder fortsatt en knapp på Maitreya 8)

Mvh Rune :)
 
Topp Bunn