Endre finish på høyttalere

jones

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.06.2005
Antall liker
0
Jeg skrev tidligere et innlegg om hvor jeg kunne få tak i folie, jeg har halveis slått dette fra meg da jeg stort sett har hørt om dårlige erfaringer med dette. Jeg vurderte finèr men er usikker på resultatet også her.

Da står man vel igjen med pussing og beising? Er det så "enkelt" som å kjøpe en pussekloss, pusse de ned, kjøpe beis og beise de?

De skal bli svarte. folie og finèr vil også bli en utfordring pga. de skrå frontene:

Mangeballer

Medlem
Ble medlem
14.11.2006
Antall liker
0
Hvist det er hel tre eller finer som er brukt skulle det gå fint å pusse de ned men eg ville ikke brukt pusse kloss men en maskin ,hvist høyttalerene er lakket fra før ville eg brukt reprim først for å fjerne mesteparten av lakken før slipping.
Mvh.

afoelges

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.04.2005
Antall liker
1
Er ikke sikker på om du trenger pusse dem helt ned hvis du skal ha de i ugjennomsiktig svart. Nå er ikke jeg den store eksperten på dette akkurat, men noe har jeg da pusset opp... Uansett, jeg ville ha:
-Pusset overflaten jevn (fått bort oppstikkende rester av skader eks.) og ru (for feste)
-Avfettet
-Hvis du vil ha en glatt overflate: Sparklet - pusset- sparklet - pusset til perfeksjon. Dropp denne hvis du vil se trestrukturen gjennom.
-Grunnet med oljebasert
-Malt med passende maling (lakk-rulle ved blank overflate, rulle + fordriver hvis du vil ha trestruktur.
-Evt. klarlakket over

Burde holde i massevis!

jones

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.06.2005
Antall liker
0
Er ikke sikker på om du trenger pusse dem helt ned hvis du skal ha de i ugjennomsiktig svart. Nå er ikke jeg den store eksperten på dette akkurat, men noe har jeg da pusset opp... Uansett, jeg ville ha:
-Pusset overflaten jevn (fått bort oppstikkende rester av skader eks.) og ru (for feste)
-Avfettet
-Hvis du vil ha en glatt overflate: Sparklet - pusset- sparklet - pusset til perfeksjon. Dropp denne hvis du vil se trestrukturen gjennom.
-Grunnet med oljebasert
-Malt med passende maling (lakk-rulle ved blank overflate, rulle + fordriver hvis du vil ha trestruktur.
-Evt. klarlakket over

Burde holde i massevis!
Jeg vil gjerne se trestrukturen ja. Hvilket resultat kan jeg forvente, vil det ses godt at det ikke er orginalt?

Topp Bunn