Equalizer

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
Hei, lurer på om noen kan anbefale et bra Equalizerprogram som kan lastes ned gratis eller rimelig?

Decoman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.02.2011
Antall liker
1
Er ikke sikker på hva et equalizer program kan være her, men jeg tenkte å bare nevne en plugin jeg har for Winamp 5.601:

"Shibatch Super Equalizer 0.03 fixed"
http://shibatch.sourceforge.net/

Har egentlig ikke brukt dette selv for det hjelper ikke å stille på ting i en winamp plugin hvis man skal se på film på pc'en via media player classic (liker ikke å se film via winamp, men hehe jeg har egentlig ikke prøvd det), så jeg bruker en mer simpel EQ for lydkortet jeg har.

Er verdt å nevne at da jeg prøvde en helt annen plugin for winamp tidligere, som var for gammel, da fikk jeg en mystik ulyd i nærfeltshøyttalerne jeg bruker, så den plugin'en ble avinstallert når jeg fant ut hva årsaken til ulyden var. Heh, tok litt tid. Har ikke merka noe tull med plugin som jeg viser til over, men det kan være lurt å ha det i bakholdet at kanskje ikke alle plugin's passer.

Hm, bildet under viser at man stiller spakene nedover. Er kanskje for å ikke stille for høyt og risikere å ødelegge høyttalerne tror jeg. Så man må lage en smiley ved å justere disse knottene nedover og ikke oppover. Mener å ha skjønt at hver enkel spak er en liten volum knott for de ulike frekvensene. Det er 18 justerings knotter tilsammen for de enkelte frekvensjusteringene. Tror det var slik at man må trykke på "preview" for å kunne høre de nye justeringene man har gjort før man omsider lukker vinduet.

Vedlegg

Topp Bunn