Politikk, religion og samfunn Er det greit å gå med tildekket ansikt ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.537
    Antall liker
    7.860
    Torget vurderinger
    0
    KKK uniform er vel neppe noe stort problem i Norge. Det var kun ment som en påminnelse om at ikke alt folk kler seg i bare er ubetydelige "plagg".

    Dog... hvis vi etterhvert begynner å få mennesker som ikke har lov eller våger å vise seg offentlig uten full KKK mundur, og de stadig øker i antall og radikaliseringsnivå, ja så måtte man kanskje gjøre noe med dette også siden det skaper uhygge, fiendskap og mistrivsel i befolkningen. Akkurat slik islamistene gjør nå.
    Og sammenligningen mellom Islamisme og KKK er alt for god til å være tilfeldig! De har mye felles tankegods de to gruppene der!
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Har du noen dokumentasjon på denne mistrivselen og uhygge i befolkningen eller er dette bare synsing?
    Niqab er et undertrykkende og krenkende plagg som ikke har noen plass i et liberalt demokrati.


    Final
    For meg så blir dette en selvmotsigelse. Utsagn som du kommer med her kan vanskelig la seg forsvare for en som tar det liberale demokratiets grunnleggende verdier på alvor.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.006
    Antall liker
    6.234
    Har du noen dokumentasjon på denne mistrivselen og uhygge i befolkningen eller er dette bare synsing?
    Niqab er et undertrykkende og krenkende plagg som ikke har noen plass i et liberalt demokrati.


    Final
    For meg så blir dette en selvmotsigelse. Utsagn som du kommer med her kan vanskelig la seg forsvare for en som tar det liberale demokratiets grunnleggende verdier på alvor.
    Ja, de fleste fedre skyter da ikke døtrene sine om de bringer skam inn i familen.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Har du noen dokumentasjon på denne mistrivselen og uhygge i befolkningen eller er dette bare synsing?
    Niqab er et undertrykkende og krenkende plagg som ikke har noen plass i et liberalt demokrati.


    Final
    For meg så blir dette en selvmotsigelse. Utsagn som du kommer med her kan vanskelig la seg forsvare for en som tar det liberale demokratiets grunnleggende verdier på alvor.

    Så da er det fritt frem for rasister, nazister og kanskje en og annen hobbyslavehandler om man skal opprettholde de grunnleggende liberale verdier?
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Har du noen dokumentasjon på denne mistrivselen og uhygge i befolkningen eller er dette bare synsing?
    Niqab er et undertrykkende og krenkende plagg som ikke har noen plass i et liberalt demokrati.


    Final
    For meg så blir dette en selvmotsigelse. Utsagn som du kommer med her kan vanskelig la seg forsvare for en som tar det liberale demokratiets grunnleggende verdier på alvor.

    Så da er det fritt frem for rasister, nazister og kanskje en og annen hobbyslavehandler om man skal opprettholde de grunnleggende liberale verdier?
    Ja, i et liberalt demokrati kan man ikke forby borgere å ha totalitære og undertrykkende meninger. Men det er selvsagt en rekke skranker mht å utøve disse meningene på andre mennesker.

    Den liberale stat bør tillate det meste som ikke skader andre mennesker. Meninger og plagg skader ikke andre.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Folk blir utsatt for alskens press og føringer. Barn av øvre middelklasseforeldre som vil bli brannmenn knuges inn på jusstudiet, osv. Det meste av dette må man bære over med, selv om man ikke liker det. Å forby maskering av hensyn til de maskerte er en dårlig ide, etter min mening helt på siden, og ikke det saken bør handle om. I den grad kvinner tvinges (i.e. trues med vold e.l. om de ikke føyer seg) inn i niqaben så er det allerede ulovlig, og må håndteres som andre ulovligheter.

    Problemet med niqab/burka er at brukerne oppfører seg grovt uforskammet, antisosialt og svinsk ute blant siviliserte mennesker. Dette hører kanskje ikke hjemme i straffeloven, men jeg har like lite til hensikt å oppføre meg normalt høflig mot en niqabist som mot folk som roper møkkamann til meg mens de viser langfingeren. Niqabister passer ikke ute blant folk, og det er de jo forsåvidt enige i selv.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Folk blir utsatt for alskens press og føringer. Barn av øvre middelklasseforeldre som vil bli brannmenn knuges inn på jusstudiet, osv. Det meste av dette må man bære over med, selv om man ikke liker det. Å forby maskering av hensyn til de maskerte er en dårlig ide, etter min mening helt på siden, og ikke det saken bør handle om. I den grad kvinner tvinges (i.e. trues med vold e.l. om de ikke føyer seg) inn i niqaben så er det allerede ulovlig, og må håndteres som andre ulovligheter.

    Problemet med niqab/burka er at brukerne oppfører seg grovt uforskammet, antisosialt og svinsk ute blant siviliserte mennesker. Dette hører kanskje ikke hjemme i straffeloven, men jeg har like lite til hensikt å oppføre meg normalt høflig mot en niqabist som mot folk som roper møkkamann til meg mens de viser langfingeren. Niqabister passer ikke ute blant folk, og det er de jo forsåvidt enige i selv.
    Gjelder dette alle som ferdes med niqab på nettet også, altså de som sitter bak nick, pseudonym og/eller krypterte forbindelser?
    F.eks hvis man har ett nick som begynner på d og slutter på ephnot å sprer hatretorikk og annen eder og galle på ett hififorum?
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Folk blir utsatt for alskens press og føringer. Barn av øvre middelklasseforeldre som vil bli brannmenn knuges inn på jusstudiet, osv. Det meste av dette må man bære over med, selv om man ikke liker det. Å forby maskering av hensyn til de maskerte er en dårlig ide, etter min mening helt på siden, og ikke det saken bør handle om. I den grad kvinner tvinges (i.e. trues med vold e.l. om de ikke føyer seg) inn i niqaben så er det allerede ulovlig, og må håndteres som andre ulovligheter.

    Problemet med niqab/burka er at brukerne oppfører seg grovt uforskammet, antisosialt og svinsk ute blant siviliserte mennesker. Dette hører kanskje ikke hjemme i straffeloven, men jeg har like lite til hensikt å oppføre meg normalt høflig mot en niqabist som mot folk som roper møkkamann til meg mens de viser langfingeren. Niqabister passer ikke ute blant folk, og det er de jo forsåvidt enige i selv.
    Gjelder dette alle som ferdes med niqab på nettet også, altså de som sitter bak nick, pseudonym og/eller krypterte forbindelser?
    Nei.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Folk blir utsatt for alskens press og føringer. Barn av øvre middelklasseforeldre som vil bli brannmenn knuges inn på jusstudiet, osv. Det meste av dette må man bære over med, selv om man ikke liker det. Å forby maskering av hensyn til de maskerte er en dårlig ide, etter min mening helt på siden, og ikke det saken bør handle om. I den grad kvinner tvinges (i.e. trues med vold e.l. om de ikke føyer seg) inn i niqaben så er det allerede ulovlig, og må håndteres som andre ulovligheter.

    Problemet med niqab/burka er at brukerne oppfører seg grovt uforskammet, antisosialt og svinsk ute blant siviliserte mennesker. Dette hører kanskje ikke hjemme i straffeloven, men jeg har like lite til hensikt å oppføre meg normalt høflig mot en niqabist som mot folk som roper møkkamann til meg mens de viser langfingeren. Niqabister passer ikke ute blant folk, og det er de jo forsåvidt enige i selv.
    Gjelder dette alle som ferdes med niqab på nettet også, altså de som sitter bak nick, pseudonym og/eller krypterte forbindelser?
    Nei.
    Jeg klarer ikke se problemet, det gjelder en veldig liten minoritet, de legitmerer seg ved å løfte på sløret der det er naturlig, jeg klarer egentlig ikke å la meg provosere. Gå med hettegenser mens man titter på skoa gjennom karl johan er sikkert ørten tusen ganger mer utbredt..
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.006
    Antall liker
    6.234
    For meg så blir dette en selvmotsigelse. Utsagn som du kommer med her kan vanskelig la seg forsvare for en som tar det liberale demokratiets grunnleggende verdier på alvor.

    Så da er det fritt frem for rasister, nazister og kanskje en og annen hobbyslavehandler om man skal opprettholde de grunnleggende liberale verdier?
    Ja, i et liberalt demokrati kan man ikke forby borgere å ha totalitære og undertrykkende meninger. Men det er selvsagt en rekke skranker mht å utøve disse meningene på andre mennesker.

    Den liberale stat bør tillate det meste som ikke skader andre mennesker. Meninger og plagg skader ikke andre.
    Det er det som er problemet, at religiøse krever at andre mennesker skal gå med disse plaggene, for derigjennom å kontrollere deres seksualitet.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg klarer ikke se problemet, det gjelder en veldig liten minoritet, de legitmerer seg ved å løfte på sløret der det er naturlig, jeg klarer egentlig ikke å la meg provosere. Gå med hettegenser mens man titter på skoa gjennom karl johan er sikkert ørten tusen ganger mer utbredt..
    Noe problem er det ikke, like lite som sjeldne ufyser som ber forbipasserende dra til helvete. Dårlig oppførsel er det like fullt. Når man ferdes i det offentlige rom er det et minimum at man viser hverandre ansiktet. Å se på skoene sine er noe annet enn å dra en hette over hodet for at ingen skal få se hvem de møter. Å strekke ut langfingeren for å klø den er noe annet enn å vise den til noen. Intensjonsforskjellen er åpenbar.

    Provosert av niqaber blir vel ikke jeg heller, jag avskriver på en måte niqabister som subjekter i verden, og ironisk nok kommer jeg dem dermed mer i møte enn de fleste.
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    For meg så blir dette en selvmotsigelse. Utsagn som du kommer med her kan vanskelig la seg forsvare for en som tar det liberale demokratiets grunnleggende verdier på alvor.

    Så da er det fritt frem for rasister, nazister og kanskje en og annen hobbyslavehandler om man skal opprettholde de grunnleggende liberale verdier?
    Ja, i et liberalt demokrati kan man ikke forby borgere å ha totalitære og undertrykkende meninger. Men det er selvsagt en rekke skranker mht å utøve disse meningene på andre mennesker.

    Den liberale stat bør tillate det meste som ikke skader andre mennesker. Meninger og plagg skader ikke andre.
    Det er det som er problemet, at religiøse krever at andre mennesker skal gå med disse plaggene, for derigjennom å kontrollere deres seksualitet.
    Å tvinge andre er allerede forbudt. Det er ikke et magisk plagg som tvinger av seg selv.

    Hvis det viser seg at kvinner i Norge blir tvunget til å gå med visse plagg så er tiltak mer aktuelt. Men det er i mange tilfeller kvinnene selv som ønsker å gå med plaggene.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.514
    Antall liker
    9.277
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    For meg så blir dette en selvmotsigelse. Utsagn som du kommer med her kan vanskelig la seg forsvare for en som tar det liberale demokratiets grunnleggende verdier på alvor.

    Så da er det fritt frem for rasister, nazister og kanskje en og annen hobbyslavehandler om man skal opprettholde de grunnleggende liberale verdier?
    Ja, i et liberalt demokrati kan man ikke forby borgere å ha totalitære og undertrykkende meninger. Men det er selvsagt en rekke skranker mht å utøve disse meningene på andre mennesker.

    Den liberale stat bør tillate det meste som ikke skader andre mennesker. Meninger og plagg skader ikke andre.
    Den liberale stat overlever ikke hvis den tillater ekstremister i å utfolde seg slik som vi ser de gjør i Europa.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    "Den liberale stat overlever kun hvis den innfører illiberale tiltak."
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    For meg så blir dette en selvmotsigelse. Utsagn som du kommer med her kan vanskelig la seg forsvare for en som tar det liberale demokratiets grunnleggende verdier på alvor.

    Så da er det fritt frem for rasister, nazister og kanskje en og annen hobbyslavehandler om man skal opprettholde de grunnleggende liberale verdier?
    Ja, i et liberalt demokrati kan man ikke forby borgere å ha totalitære og undertrykkende meninger. Men det er selvsagt en rekke skranker mht å utøve disse meningene på andre mennesker.

    Den liberale stat bør tillate det meste som ikke skader andre mennesker. Meninger og plagg skader ikke andre.
    Den liberale stat overlever ikke hvis den tillater ekstremister i å utfolde seg slik som vi ser de gjør i Europa.
    Tror du virkelig disse gærningene er kapable til å destabilisere de liberale demokratiske statene i Europa? Det er i mine øyne fullstendig usannsynlig.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.514
    Antall liker
    9.277
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Ja, i et liberalt demokrati kan man ikke forby borgere å ha totalitære og undertrykkende meninger. Men det er selvsagt en rekke skranker mht å utøve disse meningene på andre mennesker.

    Den liberale stat bør tillate det meste som ikke skader andre mennesker. Meninger og plagg skader ikke andre.
    Den liberale stat overlever ikke hvis den tillater ekstremister i å utfolde seg slik som vi ser de gjør i Europa.
    Tror du virkelig disse gærningene er kapable til å destabilisere de liberale demokratiske statene i Europa? Det er i mine øyne fullstendig usannsynlig.
    Hvor mange muslimer er det vi har i Europa nå ? Og hvor mange har vi om la oss si 20 år ? Og hvor mange av disse ønsker å blande tro og politkk ? Jeg er skeptisk, det er mange av muslimene som mener det er riktig å styre etter sharialovene.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Selvfølgelig skal vi forsvare oss. Den friheten vi har i vesten har vi ikke fått gratis, den er noe vi har kjempet fram gjennom mange år - den må vi forsvare. Bruk av niqab er et symbol for en religion som ønsker å ta fra oss denne friheten. Derfor er den problematisk.
    Antallet muslimer i Europa vokser kraftig. Nå er det vel forløpig ikke så mange som støtter denne ekstreme varianten av islam som jihadistene står for, men hvis vi ikke passer oss kan den vokse. Hitlers naziparti startet også i det små rundt 1930, og se hvordan det gikk. De spilte riktignok på politisk misnøye og sosiale forhold, men det viktige er at de hadde en misnøye å spille på. Religion har av en eller annen grunn sprengkraft.

    Jeg skjønner for så vidt at det å bruke niqab kan være behagelig - hvem skulle vel ikke ønske å være anonym? Tenk den friheten det er i å kunne gå rundt og ingen vet hvem du er?
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Ja, i et liberalt demokrati kan man ikke forby borgere å ha totalitære og undertrykkende meninger. Men det er selvsagt en rekke skranker mht å utøve disse meningene på andre mennesker.

    Den liberale stat bør tillate det meste som ikke skader andre mennesker. Meninger og plagg skader ikke andre.
    Den liberale stat overlever ikke hvis den tillater ekstremister i å utfolde seg slik som vi ser de gjør i Europa.
    Tror du virkelig disse gærningene er kapable til å destabilisere de liberale demokratiske statene i Europa? Det er i mine øyne fullstendig usannsynlig.
    Hvor mange muslimer er det vi har i Europa nå ? Og hvor mange har vi om la oss si 20 år ? Og hvor mange av disse ønsker å blande tro og politkk ? Jeg er skeptisk, det er mange av muslimene som mener det er riktig å styre etter sharialovene.
    For å klargjøre: Med gærninger mener jeg IS-tilhengere og folk med voldelige tilbøyeligheter. Gærningene er en promilles promille andel av muslimene i Europa.

    Men selv med en majoritet av muslimer i Europa ville vi ikke vært i nærheten av å destabilisere fundamentet i liberale demokratiske stater. Ja, det er en del muslimer som er positive til sharialover (en del av disse "undersøkelsene" er for øvrig stilisert for å skape kontroversielle resultater, og slukes rått av Hege Storhaug og andre fanatikere), men sharialover er mer enn steining og offentlig pisking. Det er en villfarelse å tro at muslimer i Europa tørster etter steining o.l. Men mer viktig er det jo at det er et samfunnsmessig og karrieremessig selvskudd å fronte slike ideer. Muslimer som lykkes og får maktposisjoner i Norge og vesten er jo nettopp muslimer som omfavner vestlige verdier og rettsprinsipper.

    De aller fleste muslimer er faktisk i stand til å se det positive i den friheten man har i liberale demokratiske stater. Det er ikke en clash of civilizations her selv om enkelte blodtørstige tastaturkrigere på Hifisentralen ønsker at det er det.
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Kommentar overflødig.
    Rimelig hårreisende videosnutt det der.

    Det er ingen tvil om at islamnet og Qureshi og hans tilhengere har en del spinnville holdninger. Samtidig sier han jo også at: "Han mener erklæringen ikke betyr at forsamlingen ønsker å innføre sharia, den islamske lovgivningen - som blant annet innebærer streng straff av homofili og utroskap - i Norge.

    - Nei, det kan det ikke bety. Vi oppfordrer ikke til å implementere islams straffesystem i Norge. Det at hele salen rekker hånda i været betyr at vanlig praktiserende muslimer mener at Gud vet best, uavhengig av hva andre skulle mene om dem, skriver Qureshi i en epost til Dagbladet."

    Her sp?r Islam Net norske muslimer om de er for d?dsstraff og steining for utroskap - nyheter - Dagbladet.no
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    For å klargjøre: Med gærninger mener jeg IS-tilhengere og folk med voldelige tilbøyeligheter. Gærningene er en promilles promille andel av muslimene i Europa.
    Hadde det vært så vel..

    En plass mellom 25% og 33% er vel et mer nøyaktig estimat:

    Quarter of British Muslims sympathise with Charlie Hebdo terrorists - Telegraph




    Dette er et altomfattende gjennomsnitt. I mer spesifiserte demografiske segmenter utgjør nok disse faktisk majoriteten...




    ps. om man har problemer med å åpne artikkelen i The Telegraph så åpne først et "New Private Window" i nettleseren. Det funker bra på alle aviser som har begrensinger på så og så mange artikler i måneden før man skal betale dem for å lese hva de skriver.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    For å klargjøre: Med gærninger mener jeg IS-tilhengere og folk med voldelige tilbøyeligheter. Gærningene er en promilles promille andel av muslimene i Europa.
    Hadde det vært så vel..

    En plass mellom 25% og 33% er vel et mer nøyaktig estimat:

    Quarter of British Muslims sympathise with Charlie Hebdo terrorists - Telegraph


    Dette er et altomfattende gjennomsnitt. I mer spesifiserte demografiske segmenter utgjør nok disse faktisk majoriteten...
    Det er en viss forskjell på det å selv ha voldelige tilbøyeligheter og å "have some sympathy for the motives behind the C. H. attacks". Spesielt ettersom 78% anser karikaturtegningene som "deeply offensive".

    Jeg vil anta, ut ifra det du har skrevet før, at du selv vil kunne ha noe sympati med en person som satte fyr på en moske selv om du ikke selv ville gjort dette eller anbefalt folk å gjøre dette?
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Er det greit med ansikt?
    Det kommer alt an på. Enkelte kan med fordel bruke burka. Eller plastpose. Jeg skal da vel for pokker ikke ha myndighetene til å bestemme hva jeg skal kle meg med!
    Jeg trives med mitt blekansikt. Skremmer jeg vettet av folk, så ække d mitt problem. Noen folk har en imaginær nisselue tredd ned over ansiktet, men den er det ikke alle som ser.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.537
    Antall liker
    7.860
    Torget vurderinger
    0
    Goggen8;1996493 Jeg vil anta skrev:
    Der tror jeg du vil møte et klart og konsist NEI fra vår venn!


    Det var det der med å "senke seg ned til motstanderens nivå" da vet du. Hadde vi ikke vært så "dømrade" siviliserte ville du nok ha sett både moskeer i flammer og muslimer hengende i lyktestolper. Men det er liksom ikke slikt som vi driver å gjør i dette landet. Men at det kun er den smule ferniss av sivilisasjon og humanisme som kristen påvirkning har påført nordmennene som hindrer dette bør nok være klart om man bare ønsker å se! Når man snakker med "folk på gata" er det ikke mye tålmodighet igjen når det kommer til islamister. Men det at "vi gjør ikke slikt her" stopper folk fra å ta loven i egne hender, og det er vel bra? Det som bekymrer meg er når denne tynne ferniss er slitt bort og "urnordmannen" kommer fram. Vikingeblodet kan koke det også, og jeg har ingen illusjoner om at ikke min snille hyggelige nabo kan bli en skikkelig rå jævel om han bare blir provosert lenge nok! Jeg vet i alle fall at det gjelder meg også, så ærlig skal jeg være.

    Og som det er nevnt lenger oppe her så er borgerkriger noe grassalt jævlige! Det var vel i fjor en gang at USAs totale tap av menneskeliv i krig nådde slike høyder at det ikke lenger er slik at Borgerkrigen førte til flere drepte enn ALLE andre kriger USA har deltatt TIL SAMMEN!

    Nei, jeg ( og jeg tror det gjelder Deph også ) har ingen sympati med folk som setter fyr på gudshus, uansett hvilket gudshus det er. At Deph sikkert gjerne ville ha konvertert alle moskeer og kirker i kongleriket til barer og nattklubber er en helt annen sak, men brenne dem? Nei det tror jeg ikke du finner mange tilhengere av her på HFS.
     
    Sist redigert:
    S

    Slubbert

    Gjest
    Han kan nøye seg med en sånn. Tror det blir verre å få kjøpt tilsvarende moskélys, dog. Hvis noen solgte slike ville nok nazikortet blitt dratt opp ganske kjapt (og kanskje noen gønnere også).

    church-candle.jpg
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.118
    Antall liker
    9.429
    Litt paradoksalt når sinte menn iført hettegenser og skjerf foran ansiktet vil forby niquab.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.537
    Antall liker
    7.860
    Torget vurderinger
    0
    Litt paradoksalt når sinte menn iført hettegenser og skjerf foran ansiktet vil forby niquab.
    Nå er det vel slik at flertallet av de "sinte menn i hettegenser" tilhører miljøer som nok ligger Blitz nærmere enn "høyreiste blonde gutter av viking ætt" iført SS-Divisjon «Wiking»'s kledelige Hugo Boss designede uniform. Og av disse tror jeg nok du finner motstandere av niquab forbud i mye større grad i miljøene rundt Blitz enn på den andre siden! Altså den siden der man ikke går i hettegenser.;)

    Nå mistenker jeg ikke deg Pinky for å være en "sint mann", men jeg må da også få si at jeg knapt kan se for meg at du setter deg inn i din Spitfire iført hettegenser!!?!
    Du er vel mere typen på sixpence, rutete skjerf og cordblazer? ;););)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.024
    Antall liker
    8.225
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke en clash of civilizations her selv om enkelte blodtørstige tastaturkrigere på Hifisentralen ønsker at det er det.
    Islam er en religion, ikke en sivilisasjon...
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Han kan nøye seg med en sånn. Tror det blir verre å få kjøpt tilsvarende moskélys, dog. Hvis noen solgte slike ville nok nazikortet blitt dratt opp ganske kjapt (og kanskje noen gønnere også).

    Vis vedlegget 307964
    Goggen8;1996493 Jeg vil anta skrev:
    Der tror jeg du vil møte et klart og konsist NEI fra vår venn!


    Det var det der med å "senke seg ned til motstanderens nivå" da vet du. Hadde vi ikke vært så "dømrade" siviliserte ville du nok ha sett både moskeer i flammer og muslimer hengende i lyktestolper. Men det er liksom ikke slikt som vi driver å gjør i dette landet. Men at det kun er den smule ferniss av sivilisasjon og humanisme som kristen påvirkning har påført nordmennene som hindrer dette bør nok være klart om man bare ønsker å se! Når man snakker med "folk på gata" er det ikke mye tålmodighet igjen når det kommer til islamister. Men det at "vi gjør ikke slikt her" stopper folk fra å ta loven i egne hender, og det er vel bra? Det som bekymrer meg er når denne tynne ferniss er slitt bort og "urnordmannen" kommer fram. Vikingeblodet kan koke det også, og jeg har ingen illusjoner om at ikke min snille hyggelige nabo kan bli en skikkelig rå jævel om han bare blir provosert lenge nok! Jeg vet i alle fall at det gjelder meg også, så ærlig skal jeg være.

    Og som det er nevnt lenger oppe her så er borgerkriger noe grassalt jævlige! Det var vel i fjor en gang at USAs totale tap av menneskeliv i krig nådde slike høyder at det ikke lenger er slik at Borgerkrigen førte til flere drepte enn ALLE andre kriger USA har deltatt TIL SAMMEN!

    Nei, jeg ( og jeg tror det gjelder Deph også ) har ingen sympati med folk som setter fyr på gudshus, uansett hvilket gudshus det er. At Deph sikkert gjerne ville ha konvertert alle moskeer og kirker i kongleriket til barer og nattklubber er en helt annen sak, men brenne dem? Nei det tror jeg ikke du finner mange tilhengere av her på HFS.
    Ok, det var bare en antagelse basert på tidligere skriverier hvor muslimer har blitt karakterisert som b-mennesker og argumentasjon for deportasjon. Det virker litt snodig å kategorisk avfeie at man kunne ha noe sympati når slike standpunkter forfektes...
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.118
    Antall liker
    9.429
    Nå mistenker jeg ikke deg Pinky for å være en "sint mann", men jeg må da også få si at jeg knapt kan se for meg at du setter deg inn i din Spitfire iført hettegenser!!?!
    Du er vel mere typen på sixpence, rutete skjerf og cordblazer? ;););)
    To av tre var ikke dårlig. :D

    Jeg tenkte mer på kumpanene til Max H. enn Blitz.
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    – Jeg skulle ta 13.13-bussen fra Skredderåsen til Moss sentrum. Da jeg gikk om bord i bussen scannet jeg busskortet mitt som vanlig, men jeg ble bedt om å legitimere meg, så jeg viste derfor bankkortet mitt, men det var ikke nok og det var da jeg også la fram skolekortet, som også har bilde. Da ba han meg i tillegg om vise ansiktet. Jeg kan vise ansiktet mitt for å identifisere meg, men det var åpenbart at han hadde en helt annen agenda enn å identifisere meg til tross for at alle bevisene pekte mot at identifikasjonskortene tilhørte meg. Da truet han med politiet og ba meg gå av. Han sa «der er døra». Det var helt forferdelig, sier 18-åringen, som til gikk av bussen, uten å ha vist ansiktet. Hun understreker at hun selv valgte å begynne med niqab rett før jul. (Sitat slutt).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn