Pete Wingfield spiller piano/keyboards på flere album i samlingen min, er oppført som credit med piano på Vazelina Bilopphøggers - Blålys!
Neste oppgave har blaffet videre noen ganger, men lyset sluknet vel for to-tre år siden. Coveret er lett gjenkjennelig hvis en først har sett det.
Bandet har solgt over 25 millioner plater på verdensbasis, syv gull og et platinaalbum, og en mengde top 100, 40 og 10 plater i begge hjemlandene over Atlanteren.
Så samles vi på valen, seiren vet vi at vi får, og Internasjonalen skal få sin folkevår,
mens 1 mai nærmer seg og Liotheles løser oppgaven helt uten hints:
Aha! Den gamle tungrockradiovert Thor Rune Haugen med albumet Livsnyter. Etter iherdig bruk av filtre på Discogs dukket denne opp, bra jeg startet fra de nyere år.
Opprinnelig en 12" seks spors EP med et annet coverbilde, reutgitt noen år senere med fem spor til som LP med dette coveret her. Rock 'n' Roll siden av Atlanterhavet og den lite rolige siden av Stillehavet.
De har skrevet låter med diverse interessante temaer, som å konservere A.Hitlers kjønnsorgan og trenden med å stikke sine øyne ut. Hints kan være alt fra Ray Campi til Oblivians.
I over 24 timer har denne lofiperlen ligget ute, tiden er for lengst ute for mer hints. Her er løsningen for de tusener av høyoppløste ører i norges land;
Hvis Angry Samoans som band er ukjent for deg bør du absolutt sjekke de ut. Stp not lsd (som har vært med i stafetten tidligere) er vel min favoritt. Sjekk gjerne ut Jeff Dahl group mens du er i gang
Harry Nillsson var en av medlemmene av den beryktede drikkeklubben The Hollywood Vampires. Og roter jeg litt i hyllene mine så finner jeg albumet Nilsson Schmilsson
Når plata ble sluppet hadde den et ilegg som skapte kontrovers, en faksimile av et flyveblad fra 50-tallets usa.. Det ble hengt opp på veggen i kollektivet jeg bodde i og skapte mye bråk, til tross for at vi hadde flerfoldige meter med slik musikk i huset.