Er det ingen HFS'ere som var på demo hos Kontrapunkt torsdag kveld ?

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.804
Antall liker
8.443
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Denne tråden var på ingen måte ment som en krangletråd så enten så slutter dere med kranglinga......... ellers så sletter jeg hele tråden...... så enkelt er det :p
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Sorry, point taken. Mener bare at det er relevant å belyse at man ikke kan lese musikalsk ytelse ut ifra hvilken dac-chip som brukes. Eller ut ifra tekniske spesifikasjoner i det hele tatt.

Enig i at dette bør være en tråd om produktet og dets muligheter, ikke om hvor lite tro folk har på et produkt de aldri har hørt. Gleder meg til å lese om folk som kan beskrive produktets musikalske ytelse og funksjonalitet. Hva syntes du Rudi?

Mvh Vidar P
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.804
Antall liker
8.443
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Min mening om produktet og mine lytteinntrykk kommer på audiophile i løpet av helgen i følge Audiophile Arve, kommer også noen bilder.
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Linn sin nye boks har vel også funksjoner som vi ikke finner på andre nettverksavspillere i dag, ref omtalen hos Lyd&Bilde:

Men Linn har tatt det enda lengre enn såkalt "CD-kvalitet", og tilbyr gjennom sitt plateselskap Linn Records også nedlastbare musikkfiler i studiokvalitet. Med masteropptak rett fra studio er det mulig å oppnå en vesentlig høyere lydkvalitet enn med dagens 16-bits CD-plater.

For hva det måtte være verdt.

:)
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.804
Antall liker
8.443
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
topline skrev:
Linn sin nye boks har vel også funksjoner som vi ikke finner på andre nettverksavspillere i dag, ref omtalen hos Lyd&Bilde:

Men Linn har tatt det enda lengre enn såkalt "CD-kvalitet", og tilbyr gjennom sitt plateselskap Linn Records også nedlastbare musikkfiler i studiokvalitet. Med masteropptak rett fra studio er det mulig å oppnå en vesentlig høyere lydkvalitet enn med dagens 16-bits CD-plater.

For hva det måtte være verdt.

:)


Her er du inne på noe vesentlig spør du meg ;)
 
O

omholt

Gjest
Mitt siste bidrag:
Selvfølgelig er det mer enn DACen som teller, men det får da man også i et godt lydkort eller en DAC som er godt konstruert og det uten at det trenger å koste mye. Forskjellene som gjenstår da blir eventuelt forandringer i lydsignaturen som jeg har påpekt flere ganger. Således kan det godt tenkes at du og mange vil foretrekke lyden i Linn boksen, men fra en PC/Mac så kan man tweake som man vil.

Alle tester hvor PC sammen med bra DAC/lydkort er blitt testet opp mot svindyre CD spillere bekrefter det jeg sier.
Flere og flere oppdager dette og hvis ikke hifi markedet følger etter, så vil de få det vanskelig etterhvert.
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.431
Antall liker
1.383
Rudi skrev:
Denne tråden var på ingen måte ment som en krangletråd så enten så slutter dere med kranglinga......... ellers så sletter jeg hele tråden...... så enkelt er det :p
Foreløpig ligger det meste innenfor det akseptable. Også såkalte 'uholdbare' påstander er meget verdifulle, idet de representerer en eller flere medlemmers syn på et konkret felt av hardware-delen av musikken: desto viktigere da å få påstandene opp og frem i lyset - og motargumentert med fakta. Dette vil vi alle lære av og tjene på.

mvh

JackX
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.431
Antall liker
1.383
Rudi skrev:
JackX skrev:
Rudi skrev:
Denne tråden var på ingen måte ment som en krangletråd så enten så slutter dere med kranglinga......... ellers så sletter jeg hele tråden...... så enkelt er det :p
Foreløpig ligger det meste innenfor det akseptable. Også såkalte 'uholdbare' påstander er meget verdifulle, idet de representerer en eller flere medlemmers syn på et konkret felt av hardware-delen av musikken: desto viktigere da å få påstandene opp og frem i lyset - og motargumentert med fakta. Dette vil vi alle lære av og tjene på.

mvh

JackX

Aha...... så da skal jeg bare holde kjeft og la de holde på, trådstarter har ingenting han skal ha sagt, jeg tar holdningen til moderator til etteretttning.
:D

Du har en meget selektiv måte å lese meg på, det skjønner jeg.

Jeg har på ingen måte sagt at du skal holde kjeft. Jeg sier faktisk det motsatte. Uten at 'uholdbare' påstander kommer opp og frem i lyset, hvordan skal vi da kunne diskutere ? Skal alle være enig med deg, er det du mener ? De som er uenig med deg har også rett til å ha sitt/ få sitt syn frem. Dette representer da en utfordring til deg - og andre - som har et annet syn. Du kan jo ta utfordringen og utdype videre ditt syn på den aktuelle problemstillingen.

Slik bringes kunnskap frem til oss alle.

mvh

JackX
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
topline skrev:
Linn sin nye boks har vel også funksjoner som vi ikke finner på andre nettverksavspillere i dag, ref omtalen hos Lyd&Bilde:
Men Linn har tatt det enda lengre enn såkalt "CD-kvalitet", og tilbyr gjennom sitt plateselskap Linn Records også nedlastbare musikkfiler i studiokvalitet. Med masteropptak rett fra studio er det mulig å oppnå en vesentlig høyere lydkvalitet enn med dagens 16-bits CD-plater.
SD Transporter spiller også disse høyoppløste formatene fra bl.a. Linn uten problemer, så det er ikke unikt for Linn spilleren. Faktisk er det ingenting med denne Linn spilleren som er nytt eller unikt i forhold til transporter, bortsett fra pris og muligens lydkvalitet.

Synes det er spennende at en etablert high-end produsent hiver seg på nettverkspiller bølgen, tipper det får åpnet øynene på endel konservative audiofile.

Ingen tvil om at den svært høyt priset. Men hva er riktig pris for et produkt? Det er vel hva folk er villig til å betale, så hvis Linn selger mange nok slike bokser så er prisen riktig. Tipper det er nok folk med mye penger som er villig til å bla opp.
For oss som synes det er for dyrt finnes det andre løsninger...
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.164
Antall liker
3.997
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
topline skrev:
Linn sin nye boks har vel også funksjoner som vi ikke finner på andre nettverksavspillere i dag, ref omtalen hos Lyd&Bilde:

Men Linn har tatt det enda lengre enn såkalt "CD-kvalitet", og tilbyr gjennom sitt plateselskap Linn Records også nedlastbare musikkfiler i studiokvalitet. Med masteropptak rett fra studio er det mulig å oppnå en vesentlig høyere lydkvalitet enn med dagens 16-bits CD-plater.
Transporter spiller fint av disse filene. Squeezebox klarer opp til 48kHz/24bit uten problemer.
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
mteinum skrev:
topline skrev:
Linn sin nye boks har vel også funksjoner som vi ikke finner på andre nettverksavspillere i dag, ref omtalen hos Lyd&Bilde:

Men Linn har tatt det enda lengre enn såkalt "CD-kvalitet", og tilbyr gjennom sitt plateselskap Linn Records også nedlastbare musikkfiler i studiokvalitet. Med masteropptak rett fra studio er det mulig å oppnå en vesentlig høyere lydkvalitet enn med dagens 16-bits CD-plater.
Transporter spiller fint av disse filene. Squeezebox klarer opp til 48kHz/24bit uten problemer.
Ok, så hvis jeg tolker dere rett så kan jeg få Transporteren koblet opp mot Linn Records for nedlasting av masterfiler?
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.164
Antall liker
3.997
Sted
Øya
Torget vurderinger
1

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Innlegg
482
Antall liker
1

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.856
Antall liker
8.172
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Er det ingen HFS'ere som var på demo hos Kontrapunkt tidligere i kveld ?

thomand skrev:
Må ikke la Arve slå kloa i teksten din vettu. Blir jo oversatt til det rare språket da ;D

Støtter C._Alshus i kravet om bilder
Rudi har masse bilde, og ein del tekst eg må få orden på. Det tek si tid, det er sant, men eg skal prøve i morgon tidleg.
Og eg kjem ikkje til å omsette til min norskstandard. Har sjølv fått omsett mitt stoff til bokmål, og likte det dårleg. Det skulle berre mangle at eg ikkje hadde såpass respekt for Rudi sin integritet som skribent...
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.856
Antall liker
8.172
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
mteinum skrev:
X3 skrev:
Tror jeg holder meg til sjarmen det er å tusle bort til spilleren å legge den blanke cd`en i aluminiums skuffen en stund til jeg :)
Tro meg, den dagen du har alle platene dine tilgjengelig fra fjernkontrollen - så er det ingen vei tilbake.
Vel, det som gjorde meg overtydd om CD-mediet sine kvalitetar var ikkje lyden. Det kriteriet er fyrst kome på plass dei siste åra (spesielt var det Esoteric-spelaren som overtydde meg) Eg fekk tak i ein Sony magasinspelar med plass til 200 CDar (og innskrivingsfunksjon på titlar/låtar) akkurat den tida då ungane var på det mest klåfingra. Ved plassering av denne ute av syne, kunne faktisk alle i familien få tilgong på heile musikksamlinga frå same fjernkontroll.
Lydkvalitetane til CD og SACD er no på eit nivå eg finn fullt akseptabelt. Og brukskomforten er framleis storarta, så vel som endå betre ved harddisk og gode konvertarar på ymse avspelingsstadar. Men min viktigaste lydkjelde er faktisk framleis vinylsamlinga (større enn CD-samlinga, og for det meste med lyd eg føretrekk, når alt kjem til alt).

Elles: Det heiter aluminiumsskuffen. Ikkje aluminiums skuffen. (norsklærarkommentar)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
For de som leser tysk; her er en sammenlikning av Klimax DS til 15k euro og Transporter til 2k euro; Klimax scorer 140 poeng og får voldsomt skryt for sin overlegne lydkvalitet, mens Transporter gjør det bra til prisen med sine 110 poeng.

http://www.linn.co.uk/files/48b0e0b6/OC_Audio_1107_Linn_small.pdf

Klimax DS blindtestes også mot en 10k euro dyrere (!) Accuphase drivverk/dac, med flying colours. Argument om overprising synes å fordampe litt i en slik sammenheng.

For de som leser engelsk er her en test fra HiFi World, hvor Klimax DS scorer 5/5 glober, og dens lydkvalitet omtales som "State of the art sonics".

Essentially, the first truly high end, high resolution network music player, it boasts the company’s trademark superlative design and build, plus sonics which are the equal of pretty much any optical disc player on the market. A beautifully engineered, flexible and superb sounding music playing device, its biggest problem is simply the fact that most people won’t yet understand its reason for being.
http://www.linn.co.uk/files/eaccc978/Linn Klimax.pdf

Så veldig ille kan den vel ikke være da.. :)

De synes å være enige med Rudi om at dette lukter av fremtida.

As the whole world slowly moves away from ‘physical media’, there will be more and more products like Linn's Klimax DS, but this one is special and will continue to be years later. Whether it's too far ahead of its time right now, remains to be seen.
Mvh Vidar P
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Vidar P skrev:
For de som leser tysk; her er en sammenlikning av Klimax DS til 15k euro og Transporter til 2k euro; Klimax scorer 140 poeng og får voldsomt skryt for sin overlegne lydkvalitet, mens Transporter gjør det bra til prisen med sine 110 poeng.

http://www.linn.co.uk/files/48b0e0b6/OC_Audio_1107_Linn_small.pdf
Takk for linken, det var interessant lesning, fikk børsta litt støv av skoletysken også. :-*

De får jo begge 5 "ører" og "Referanzklasse". Synes Transporteren ser ut til å klare seg relativt bra mot sin 7,5 gang så dyre slektning. Ser også at de mener Transporteren spiller i liga med Accuphase DP-57.

Men, såfremt ikke min rustne tysk spiller meg et puss, det ser ikke ut til at de har sammenlignet Klimax DS og Transporter direkte i samme lyttesesjon? Virker som alle sammenligningene stort sett er mot de to nevnte Accuphase CD spillerne?
 

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Innlegg
482
Antall liker
1
Min tysk er under all kritikk, men det virker som om DS'en ikke har WLAN. Det er nesten ikke til å tro at de har utelatt noe så opplagt.
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Stemmer det, intet trådløst nett på Linn. Det er masse annen funksjonalitet den mangler også i forhold til transporter.

Det er en rendyrket musikkavspiller for wav og flac, intet annet, men det gjør den visst til gjengjeld svært godt.
 

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Innlegg
482
Antall liker
1
Den manglende funksjonaliteten må vel til for å få HI-FI elementet på plass. Hadde den vert i stand til å spille MP3, så ville vel det ikke gått ut over det andre den kan.
Dette bør være en platform som er klar for nye elementer, og det skal det vist også være.
 

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
topline skrev:
Linn sin nye boks har vel også funksjoner som vi ikke finner på andre nettverksavspillere i dag, ref omtalen hos Lyd&Bilde:

Men Linn har tatt det enda lengre enn såkalt "CD-kvalitet", og tilbyr gjennom sitt plateselskap Linn Records også nedlastbare musikkfiler i studiokvalitet. Med masteropptak rett fra studio er det mulig å oppnå en vesentlig høyere lydkvalitet enn med dagens 16-bits CD-plater.

For hva det måtte være verdt.

:)
Men man trenger ikke denne spilleren for å nyte slike filer. Jeg har mange av Linns innspillinger på min harddisk.
Jeg har importert dem til iTunes og styrer avspillingen gjennom denne. Man må konvertere fra FLAC, men det er kurant.

Dette Linn produktet er laget for dem som fortsatt er ukomfortable med å konfigurere PC/Mac for audio avspilling, og dem er det mange av. (Bondevik bruker fortsatt ikke e-post ...)

Husk å stille om bit og sample-rate i Audio MIDI Setup programmet dersom du har Mac.
 
L

Ludo

Gjest
Rudi skrev:
Nå ligger det hele ute på audiophile............ Arve har vært våken tidlig i dag ;D
Bra jobba - skal bli spennende å følge med på dette produktet :)
 
K

kbwh

Gjest
Litt diskusjon om prising her ser jeg. Det Klimaxkabinettet er ikke billig. En annen sak er at DS vel koster det samme som CD12 gjorde i sin tid.

Manglende WLAN er kommentert. Jeg spurte theStig om WLAN og hi-rez en gang. Glem det sa han.

Vi (dvs. de fleste av oss) vet intet om lyden fra Klimax DS. Jeg har lest noen ofseleg flotte (unnskyld, Arve!) specclaims fra Ivor himself. Jeg er en sånn teiting som mener at gode specs ofte gir god lyd.

En annen sak: Her klarer Linn også å gi kundene (dvs. la dem kjøpe) hi-rez multikanal uten at de må handle disse helvetes SACD-skivene. Glimrende, også for sånne som meg. Jeg må nok nøye meg med en Transporter når tiden kommer. Disse Linnboksene er jo helt feildimensjonerte, hehe.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.804
Antall liker
8.443
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Som de fleste her på HFS har fått med seg så er jeg ikke noen stor tilhenger av det digitale mediet og jeg er nok enda mere kritisk (om mulig ;D) når jeg lytter til det enn til analog, når det er sagt er det jo vanskelig og fornekte at det finnes.
Jeg sammenlignet det nye systemet med hva som til nå har vært noe av det beste Linn har kunne tilby av CD basert lyd og der ble det besvist at det nye systemet var et stort skritt i riktig rettning.
Eneste grunnen egentlig til at jeg bryr meg litt om dette er at det kan være intresant og overføre LP samlingen sin til et slikt medie OG få med lyden fra de forskjellige pickup'er/arm/spiller combo'er, for meg blir det nye mediet som en utrolig god gammeldags kasettspiller ;D ;D som tar opp lyden i fra det du måtte ha av analogt avspillingsutstyr i heimen, men denne gang med den forskjell at med dette mediet så har man en sjans til og høre forskjellene noe man svært sjelden hadde i gamle dager uansett hvor god kasettspiller man hadde ;)

Så det finnes faktisk fordeler med det nye mediet selv for gamle vinyl-horer som meg selv........... men når sant skal sies har jeg godt av og flytte rompa ut av godstolen engang i blandt for og snu skiva...... og det er jo litt av sjarmen det også eller hva ?
 
K

kbwh

Gjest
Godt hovedpoeng, Rudi. SOTA ADCer begynner å bli rimelig transparente også nå. Du kunne hatt bruk for en tokanalsversjon av den nye RME ADI-8 QS, for å ta et eksempel.
 

geirf2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
451
Antall liker
164
Sted
Nes Romerike
Så det finnes faktisk fordeler med det nye mediet selv for gamle vinyl-horer som meg selv........... men når sant skal sies har jeg godt av og flytte rompa ut av godstolen engang i blandt for og snu skiva...... og det er jo litt av sjarmen det også eller hva ?
[/quote]
Helt enig, hvor late kan noen enkelte bli? Jo, veldig har jeg lagt merke til. Men, Det ER kanskje greit med fjernkontroll på Tv'n? OG Cd spilleren, OG surround', OG volumkontrollen på Pre'n, man lar seg rive med.Æsj, klarte ikke engang å få orden på sitatet fra Rudi.
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Rudi, takk for rapporten, har et spørsmål om demonstrasjonen.

Når det ble sammenlignet med CD spilleren, ble det spilt eksakt de samme lydsporene?
Eller ble det spilt vanlig 16/44 format fra CD og studiokvalitet 24/96 for DS'en?

Ble det spesifikt opplyst om dette?

Bare lurer på om det var en epler mot pærer sammenligning dere ble presentert?
 

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Innlegg
482
Antall liker
1
Valentino skrev:
Manglende WLAN er kommentert. Jeg spurte theStig om WLAN og hi-rez en gang. Glem det sa han.
Det kommer til "å ta seg ut" når jeg kobler DS(Kjøpt med fantasipenger) opp med den lille skvisboksen min koblet opp som "bridge".
Når Linn folkene får se det bildet, kommer de til å ha flammerøde ører til de får bygd det inn i sin egen boks ;D
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.804
Antall liker
8.443
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Veggen skrev:
Rudi, takk for rapporten, har et spørsmål om demonstrasjonen.

Når det ble sammenlignet med CD spilleren, ble det spilt eksakt de samme lydsporene?
Eller ble det spilt vanlig 16/44 format fra CD og studiokvalitet 24/96 for DS'en?

Ble det spesifikt opplyst om dette?

Bare lurer på om det var en epler mot pærer sammenligning dere ble presentert?


Jeg hadde en privat sessjon før alle de andre kom og jeg hørte igjennom mange varianter (ikke styrt av meg, men av Linn's markedssjef) hvorpå jeg etter en 6-7 kutt fortalte hva jeg syntes og hva jeg trodde var hva......... og jeg hørte svært liten eller ingen forskjell på cd plate og rippet cd plate spillt via det nye maskineriet, derimot med samme kutt downloadet fra Linn's master sammling ble det andre boller og da var det enkelt og si/høre at dette var bedre.

Hele denne sulamitten er intresant.......... dog er den vel ikke 120.000 kr intresant for meg ....... iallefall ikke enda ;D
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Takk for svar Rudi.
Dette samsvarer bra med det jeg hører selv her hjemme med transporteren.
Gode hi-rez innspillinger låter svært bra, mer avslappet og naturlig.
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Valentino skrev:
Jeg spurte theStig om WLAN og hi-rez en gang. Glem det sa han.
Javel? Hva er begrunnelsen for dette?
Det er da vitterlig nøyaktig de samme dataene som overføres, og helt identisk bitstrøm som til slutt når frem til dac chipen både ved kablet og trådløst nettverk.

Er det RF støy fra wifi kretsen som er begrunnelsen kanskje? Skulle tro det går å konstruere løsninger som ikke er følsomme for det. Det er jo ofte mye annen RF støy uansett fra f.eks switchmode strømforsinger, displaydrivere, etc i hifi utsyr fra før.
 
K

kbwh

Gjest
Jeg mener å huske hovedargumentet var datamengden. Kanskje jeg husker gale, kanskje han kan utdype.
At det ikke har med lydkvalitet å gjøre (at radiotransmisjon skulle degradere den, lissom) er jeg brennsikker på.
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Datamengden selv på hi-rez lydfiler er faktisk ikke så stor.
En 24/96 wav fil har bitrate på 4608 kbps, det er ikke noe problem for et 54Mbit trådløst nett.
Jeg kjører dette hjemme, har aldri noe trøbbel med dette.
 
N

nb

Gjest
Veggen skrev:
Datamengden skulle ikke være noe problem med moderne nettverk.
En 24/96 wav fil har bitrate på 4608 kbps, det er ikke noe problem for et 54Mbit trådløst nett.
Jeg kjører dette hjemme uten noen problemer.
Det kan jo være ganske stort sprik mellom reell og teoretisk ytelse, samt at den kan variere litt over tid, vet ikke helt hvor vanlig det er med kortvarige diper i overførselshastigheten, men det kan tenkes å være et problem i slike sammenhenger. Jeg har kun streamet flac/was over trådløst hjemme med store avstander og tykke vegger, det gikk fint på mitt 54 MBit nett.
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
La oss si at reell ytelse på nettet ligger på halvparten, dvs 26Mbit. Det er fremdeles ca 5 ganger så høy overføringskapasitet som en 24/96 wav fil krever.

Kortvarige dipper på hastigheten har man hele tiden, men siden SB3/Transporter har en temmelig stor buffer så merker man ingenting til det ved avspilling.
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Hvis jeg ikke husker helt feil, var argumentasjonen for ikke å bruke WLAN at hvis det var flere brukere i et område som delte trådløse nettverk, så ville hver enkelt få tildelt en mindre datamengde. Jeg vet ikke om det er noe hold i det, eller om det har noen praktisk betydningen.
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Rudi skrev:
Veggen skrev:
Rudi, takk for rapporten, har et spørsmål om demonstrasjonen.

Når det ble sammenlignet med CD spilleren, ble det spilt eksakt de samme lydsporene?
Eller ble det spilt vanlig 16/44 format fra CD og studiokvalitet 24/96 for DS'en?

Ble det spesifikt opplyst om dette?

Bare lurer på om det var en epler mot pærer sammenligning dere ble presentert?


Jeg hadde en privat sessjon før alle de andre kom og jeg hørte igjennom mange varianter (ikke styrt av meg, men av Linn's markedssjef) hvorpå jeg etter en 6-7 kutt fortalte hva jeg syntes og hva jeg trodde var hva......... og jeg hørte svært liten eller ingen forskjell på cd plate og rippet cd plate spillt via det nye maskineriet, derimot med samme kutt downloadet fra Linn's master sammling ble det andre boller og da var det enkelt og si/høre at dette var bedre.
Lastet ned noen master flac filer fra Linn i dag, og må si at kvaliteten imponerer. Nå har jeg ikke samme spor som vanlig cd, men sammenlignet med andre cdplater så låter det en 1/2 dimensjon over.. 8)
 
Topp Bunn