Digitale avspillere Er det mange her som bruker eller vurderer å bruke DAC med volumkontroll som pre?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kristonio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2018
    Innlegg
    102
    Antall liker
    94
    Torget vurderinger
    1
    Bruker pr idag en RME ADI-2 DAC som forforsterker koblet inn i Bladelius effekt. Kunne ikke vært mer fornøyd egentlig. Hadde en Audio Valve Eclipse på lån, men må si at ADI-2 DAC ikke stod tilbake for noe i forhold til den dedikerte forforsterkeren, selv om det er ca 40000kr i differanse mellom de to.
     

    karlhungus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.11.2012
    Innlegg
    61
    Antall liker
    16
    Sted
    Frankrike
    Har brukt både Hegel HD25 og HD30 som pre på en Doxa 72 med veldig bra resultat. Får kjempegod oppløsning og tekstur med en god DAC direkte i effektforsterker!
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.255
    Antall liker
    9.485
    Torget vurderinger
    2
    Har brukt Cambridge 851C cd spiller med DAC og PRE som pre amp med godt resultat i mange år.
    https://www.cambridgeaudio.com/en/products/851/851c

    Samme funksjonalitet fås i ren Dac/Nettverkspiller 851N, også ( evt ren DAC). Med 32bits digital volum og balansekontroll er det ingen bekymringer ang ytelse. Tekniske målinger fra Stereophile viser state-of-the-art ytelse.

    Fikk min på salg hos hifiklubben for 10K( veil pris 16k), det smarteste kjøpet jeg har gjort. Nå har Hififreaks tatt over og selger for 12k.
     
    Sist redigert:

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.477
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Endor
    Har brukt Cambridge 851C cd spiller med DAC og PRE som pre amp med godt resultat i mange år.
    https://www.cambridgeaudio.com/en/products/851/851c

    Samme funksjonalitet fås i ren Dac/Nettverkspiller 851N, også ( evt ren DAC). Med 32bits digital volum og balansekontroll er det ingen bekymringer ang ytelse. Tekniske målinger fra Stereophile viser state-of-the-art ytelse.

    Fikk min på salg hos hifiklubben for 10K( veil pris 16k), det smarteste kjøpet jeg har gjort. Nå har Hififreaks tatt over og selger for 12k.
    Jeg kan ikke finne review av Cambridge 751N i Stereophile...
    De har jo testet Cambridge 851D, men det er jo noen forskjeller her.... er det 851D du henviser til?
    https://www.stereophile.com/content/cambridge-audio-azur-851d-da-processor-measurements

    Såvidt jeg forstår skal vel DAC i 851N være den samme som i 851D :rolleyes:
     

    rarhjerne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    318
    Antall liker
    96
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    Kan bekrefte dette Balle,har 851N som brukes som dac,pre,streamer som kjøres rett inn i 2x851W effektforsterkere
    savner absolutt ingenting nå,og jeg har prøvd ganske mye utstyr opp gjennom årene :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Bruker en slik:

    Vis vedlegget 551686

    Dac/adc/delefilter/pre, blant annet.

    mvh
    Jeg har aldri hørt om denne før, virker superspennende, kan du ha to digitale kanaler inn og digitalt delefilter og opp til 8 analoge kanaler ut, i tillegg til analog volum... stemmer det?
    Å nei, du kan ha mye mer enn det. :)

    Du kan ha opp til 8 analoge kanaler inn og ut, og 8 digitale inn over DB 25- kontakter, pluss over AES/EBU og et ukjent antall digitale kanaler inn over Ethernet.

    Jeg bruker 2 digitale og 2 analoge inn, og 4 analoge ut, og ja, den har analog volumkontroll.

    Mvh
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Bruker lydkortet Lynx Aurora inn i Hypex Ncore 400. Lynx har lav utgangsimpedanse og nok gain til å drive Ncore til klipping.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.255
    Antall liker
    9.485
    Torget vurderinger
    2
    Har brukt Cambridge 851C cd spiller med DAC og PRE som pre amp med godt resultat i mange år.
    https://www.cambridgeaudio.com/en/products/851/851c

    Samme funksjonalitet fås i ren Dac/Nettverkspiller 851N, også ( evt ren DAC). Med 32bits digital volum og balansekontroll er det ingen bekymringer ang ytelse. Tekniske målinger fra Stereophile viser state-of-the-art ytelse.

    Fikk min på salg hos hifiklubben for 10K( veil pris 16k), det smarteste kjøpet jeg har gjort. Nå har Hififreaks tatt over og selger for 12k.
    Jeg kan ikke finne review av Cambridge 751N i Stereophile...
    De har jo testet Cambridge 851D, men det er jo noen forskjeller her.... er det 851D du henviser til?
    https://www.stereophile.com/content/cambridge-audio-azur-851d-da-processor-measurements

    Såvidt jeg forstår skal vel DAC i 851N være den samme som i 851D :rolleyes:
    Samme DAC og preamp og vol kontroll i 851C/D/
    Edir øøø litt seint ute
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn