Har for noen år siden rippet all musikk til harddisk, og har alltid vert plaga av at jeg synes forsterkerene mine har måttet ta i ( volumet må skrues langt oppover før jeg har blitt fornøyd med volum) fra PC og SB. Nå sitter jeg med en meget god rørforsterker som yter ca100w i 8ohm. Men må skru volum opp mot kl 12 før det skjer noe, altså før volumet nærmer seg det jeg lytter på.
Nå koblet jeg dvd spiller rett i forsterker, og vips så har jeg veldig mye mye mere volum på anlegget. Jeg husker at jeg rota rundt med foobar en stund og noe jeg innbiller meg var en innstilling på gain/volumutgjevner.
Noe å gjøre her? Om ikke så er det frem med cd-ene mine igjen. Jobben med å rippe 800-850gig med musikk gidder jeg ikke å ta igjen.....
Finnes det noe program som kan redde meg, eller er jeg fucked!
Nå koblet jeg dvd spiller rett i forsterker, og vips så har jeg veldig mye mye mere volum på anlegget. Jeg husker at jeg rota rundt med foobar en stund og noe jeg innbiller meg var en innstilling på gain/volumutgjevner.
Noe å gjøre her? Om ikke så er det frem med cd-ene mine igjen. Jobben med å rippe 800-850gig med musikk gidder jeg ikke å ta igjen.....
Finnes det noe program som kan redde meg, eller er jeg fucked!