Er det noen musikere blant oss?

Hvem av dere er musikere?

• Det er yrket mitt

Stemmer: 0 0.0%
  • Spiller i helgene

• Spiller til hjemmebruk

• Er komplett umusikalsk

• Er best til å vurdere andre

• Totalt antall stemmer
    0

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Tenkte det kunne være greit å få en oversikt over hvem av oss som er musikere, og hvor mange som er utøvende musikere på heltid.

Jeg begynner med med selv, jeg var tidligere heltids musiker (gitar), men nå spiller jeg bare litt i studio fra tid til annen. (Når jeg blir spurt)

T

timc

Gjest
Har spillt flygelhorn i 7 år, men er noen år siden jeg sluttet. Klimprer litt på gitar innimellom.

Mvh

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.628
Torget vurderinger
1
Er ganske flink på luftgitar....i hvertfall høres det helt likt ut.

T

Thomas_Lutro

Gjest
Det står en gitar med tre strenger på jobben. Den er halvveis tilpasset mine ferdigheter- desverre.............

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Har Yngwie Malmsteen sin gitar som han brakk halsen på,og slengte ut mot publikum :eek: Vm.i kjemping for å sikre seg den.. ;)

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
Hobbymusiker :)
Begynte med blokkfløyte,4 år med piano(tror de 2 siste var mer eller mindre tvang fra modern ;D , og det har igrunnen resultert i at jeg har store problemer med å ta i et idag.Jeg tror korps og diverse teite låter som man blir tvunget til å øve på har ødelagt mange gode musikere :) ),el.gitar når konfirmasjonen kom og jeg oppdaget Pink Floyd og tyngre saker ettervert,begynte så smått med bassgitar i bandprosjekt fordi alle kunne ikke spille el.gitar,og siste 3-4 åra har det blitt endel tromming.Men bass er vel det jeg føler jeg har mest grep på og det er også et instrument som fascinerer meg i bandsamenheng.
Gjekk i 1996 på et 10 ukers kurs i Hollywood på Musicians Institute med bassgitar som instrument.Anbefales!

T

Thomas_Lutro

Gjest
Har Yngwie Malmsteen sin gitar som han brakk halsen på,og slengte ut mot publikum :eek: Vm.i kjemping for å sikre seg den.. ;)
Se der, ja! Det er nok en gitar som passer mine ferdigheter..

joaredge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2005
Antall liker
3
Spillt gitar i ca 10 år, spiller nå bass i ett band. Er nok ikke noe for high end gutta her...

Har gitt ut en 7", skal spille inn og gi ut en 12" i år forhåpentligvis.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.997
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Er utdannet trompetist, musikkpedagog og dirigent.

Undervisning og dirigering fyller arbeidsdagene mine.
Men trompeten får seg noen økter hver dag.

Spillte i punkband en gang på begynnelsen av 80-tallet. Spillte bassgitar ala` Andrew Nebb i DePress..  ;)
Men så kicka jeg på "slapphand"....

Ellers er jeg ALToppslukende når det gjelder musikk og musikkstiler.
Min filosofi er at jeg til enhver tid skal holde meg oppdatert på dagens musikk.
Jeg "prakker" på mine elever den musikken jeg liker best. Og da fortjener de at jeg vet hva som skjer i deres liv og tid.
Det fine med dette er jo at jeg finner en del bra musikk.  ;)
Men du verden...det finnes mye dritt også.
Og det værste de siste årene, er tendensen til dårligere og dårligere lyd!

Ed:
Ups...glemte lyden på 80-tallet....

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
står nå en fender her, men det kommer stort sett bare ulyd av den/meg

Axl

Medlem
Ble medlem
04.05.2005
Antall liker
0
Okei.. Yrket mitt er vel litt å ta i, men har spilt gitar i 6 år..

Axl

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Jeg har en gammel Washburn Falcon el-gitar, håndlaget i usa (! ;D) i kjelleren, og en gammel el-bass et eller annet sted, sannsynligvis i kjelleren til fader'n, men det blir mest å klunke på den akustiske innimellom. Men det har blitt alt for langt imellom i det siste, kjenner jeg på fingertuppene når jeg en sjelden gang slår an en tone eller fler.

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Antall liker
84
Er låtskriver, vokalist og rytmegitarist i americana/country/rock/pop bandet THE ALABAMA RODEO STARS.
Eneste countrybandet i Norge med en farget (les neger) vokalist:D

Vår første plate kommer ut til våren!

PS: Er forresten godt i gang med å skrive en reportasje om innspillingen vår som jeg håper får plass som gjesteskribentstoff i et av de kommende Fidelity.

L

Lydtekniker

Gjest
Jeg har spilt trommer i 13 år (selvlært), og klimprer litt gitar ved siden av. Har spilt i en håndfull forskjellige band, alt fra funk, grunge og indierock til metal, og har også blitt leid inn på et par amatør-musicaloppsetninger og på noen konserter et operakor (av alle ting) skulle spille. Driver for tiden med debut-EP'en til bandet jeg spiller i nå (Iscariot).

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Tjah.  Har vel gitarferdigheter i forhold til Lillebjørn Nilsens gitarbok, samt litt skalaklimpring.  Kan dessverre ikke lese noter flytende og er dårlig på utenatspilling, så jeg er helt avhengig av besifring.  Ellers er jeg ikke helt tonedøv, så jeg og kona synger gjerne av hjertens lyst på lange bilturer. Har vel også tatt grep som forsanger ved et par festlige anledninger når resten av forsamlingen av ulike grunner (les: fylla) er blitt komplett tonedøve.
Synger sjelden i dusjen. ;)

Har en håndlaget Washburn Limited Edition stålstrenget kassegitar som jeg henter fram nå og da.
Eier også en vintage Ibanez PF230AV som er på langtidsutlån til svogeren min.
Den kan ses her:
http://www.ibanezregister.com/images/images-pf/pf230/pf230-1978.jpg

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.011
Tja, jeg er trompetist! Utdannet ved musikkonservatorier i Norge og Danmark.

Hverdagen min består av 40% undervisning og 60/100% freelance.

For tiden prøver jeg å etablere meg i markedet i Oslo. De hippeste jobbene står ikke akkurat i kø, men det kommer seg.

Målet er å få en jobb i symfoniorkester. En slik jobb får en etter audition. Markedet er i dag så hardt og tøft at man må være både heldig og dyktig nok for å vinne en slik jobb. Til nå har jeg nok ikke vært noen av delene, men neste gang......

Før utdannelsen levde jeg av å være rekkemusiker i div band. Spilte mye konserter, av og til litt tv jobbing.
Nå er det klassisk musikk jeg spiller mest av, og trives bedre med det.

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Jeg spilte trommer (selvlært) i et band fra '95-'99. Etter det har det blitt lite trommespilling.
Har planer om å kjøpe meg et digitalt trommesett, slik at jeg kan få øvd litt igjen uten å plage naboene (bor i leilighet).

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
582
Jeg spiller gitar på hobbybasis. Er dog ute etter en bra bass m/ forsterker. Er det noen som har noe slikt stående så send pm.

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
1
Jeg spiller trommer. Har nok spilt i et snes forskjellige band og prosjekter de siste 12 år, men dette er altså kun hobby og helgemoro. Spiller ikke etter noter, men har god groove. Har et Ludwig Vintage Super Classic sett i silver-sparkling finish i størrelsene 13", 15", 16" og 24" som jeg er meget glad i og fornøyd med.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
582
Jeg spiller gitar på hobbybasis. Er dog ute etter en bra bass m/ forsterker. Er det noen som har noe slikt stående så send pm.
Hmm. innspirert av mitt eget innlegg har jeg skjekket litt på nettet..Og bestillt meg en Epiphone SG EB-3 bass, og en VOX T60 bassforsterker. Yippi 8)

L

Lydtekniker

Gjest
Hmm. innspirert av mitt eget innlegg har jeg skjekket litt på nettet..Og bestillt meg en Epiphone SG EB-3 bass, og en VOX T60 bassforsterker. Yippi 8)
Epiphone er bra saker til en rimelig penge. Har selv en Epiphone Les Paul, og er meget fornøyd med den.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
582
Epiphone er bra saker til en rimelig penge. Har selv en Epiphone Les Paul, og er meget fornøyd med den.
Ja, har spillt litt på Epiphone gitarer, og syntes de var bra. Er det Les Paul Bass du har?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ja, har spillt litt på Epiphone gitarer, og syntes de var bra. Er det Les Paul Bass du har?
Er det ingen som spiller på Telecaster her?
Alt annet er jo bare dårlige etterligninger ;D

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Jeg har en telecaster eller tre på veggen, jeg. ;)

L

Lydtekniker

Gjest
Nei, jeg har en Les Paul Goth el-gitar. Eneste jeg har å utsette på den er at det er litt lite topp i humbuckerne. Ellers er den knallgod å spille på, og ser rå ut. Tung da, akkurat som originalene, men det er en vanesak.

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
spiller på slurva og blokkfløyte.......... :)

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Sikkert behagelig for naboen ;D
Neppe!
Hører at han snorker,men sannsynligvis så har han et godt sovehjerte! ;D

Topp Bunn