Frakt og sending Er dette lureri?

fraiser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2011
Innlegg
363
Antall liker
210
Torget vurderinger
10
Fikk denne hendvendelsen på finn.no i dag vdr min integra research annonse..
image.jpg
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.684
Antall liker
2.287
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Det kan være lureri, men hvis kjøper forhåndsbetaler til din bankkonto og inkluderer fraktutgifter så er det vel greit? Hvis du ikke sender før du har pengene så har ikke du noe problem.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Er du i tvil så kan du bare avslå forespørselen?
 

fraiser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2011
Innlegg
363
Antall liker
210
Torget vurderinger
10
Tenkte den tanken jeg også,men jeg skrev tilbake at jeg må sjekke ut frakt så skrev han at .please write in english. Selv om jeg skrev på engelsk. Alle reale bud på denne har vært fra utlandet så stusser litt..Tror kanskje jeg dropper denne handelen fordi det blir nok bare mye frem og tilbake og usikkerhet... Takk for svar aam01.
 

fraiser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2011
Innlegg
363
Antall liker
210
Torget vurderinger
10
Er det flere her som har fått lignende tilbud fra utlandet via finn? Har flere bla fra polen og denne fra fillipinene. Synes det er rart at de er villig å betale mange 1000 i frakt?
 

fraiser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2011
Innlegg
363
Antall liker
210
Torget vurderinger
10
Kom på at dette inngår vel sikkert i finn's lure betalingsgaranti der pengene ikke overføres til konto før kjøper godkjenner varen.? Har aldrig helt likt dette da dette bare er en fordel for kjøper. kan ende opp å sitte flere mnd å vente på at varen kommer tilbake hvis det ikke innfridde forventningene eller kjøper ombestemte seg etter betaling..Har ikke ennå blitt lurt på finn ( annet enn folk som ikke har holdt avtaler) Jeg avslo dessuten betalingen på finn på denne fra fillipinene.. :)
 

Zeitgeist

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2013
Innlegg
1.509
Antall liker
1.572
Sted
Melhus
Torget vurderinger
11
Er det flere her som har fått lignende tilbud fra utlandet via finn? Har flere bla fra polen og denne fra fillipinene. Synes det er rart at de er villig å betale mange 1000 i frakt?
Jeg har fått slike bud fra Afrika på finn. Styr unna!
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.684
Antall liker
2.287
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Betalingsgarantien til Finn er bare til fordel for kjøper i dette tilfellet. Styr unna hvis du ikke får penger på konto først.
 

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Innlegg
2.988
Antall liker
707
Jeg ville da ikke oppgi kontonummeret mitt til en så tvilsom type.
 
Topp Bunn