ERA 666

Nido

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.08.2008
Antall liker
16
Vokst opp med denne i min fars oppsett, med original arm og Grado PU. Ikke brukt på mange år, og lurer på om dette er noe å satse på. Er det noen som har noe erfaring med denne spilleren; hva bør gjøres for å få den "i god shape"

Eller hva sier du Audiophile-Arve ;)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.479
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg har svært lite erfaring med ERA. Det avgrensar seg til nokre spelarar som stod i ein platebutikk med tanke for at kundane skulle få spele av platene. Verka heilt ok, men eg har ikkje sett dei på mange tiår. Så eg kan diverre ikkje hjelpe deg. Eg går ut frå at spelaren er ganske ok om du får han til, iallfall på høgd med mange andre spelarar frå tidleg 70-tal. Pickupen kan vere litt for rimeleg til å yte resten av spelaren rettferd, men det kjem sjølvsagt an på kva pickup som er påmontert, Grado har også mange flotte pickupar, og sjølv om dei billegaste er ok for pengane, finnest det mange som er meir spennande som ikkje er alt for dyre.
Lukke til!

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.224
Torget vurderinger
1
Jeg kjøpte en ERA på slutten av 70-tallet, og jeg mener å huske at det var en 666. BOAAS i Trondheim (på den tiden) importerte disse spillerne selv, rusket av standard armen som jeg husker ble karakterisert som ubrukelig, og monterte på en Formula 4 arm. I kombinasjon med diverse Sonus PU fungerte det veldig bra. Så vidt jeg husker var det en Black Label Gold på mitt eksemplar.

Kjenner at jeg begynner å savne den... :'(
;)

Nido

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.08.2008
Antall liker
16
Hvilke andre armer tenker du kan passe på denne spilleren? Den er jo ganske "nervøs" av seg med det flytende opphenget :)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Nido skrev:
Hvilke andre armer tenker du kan passe på denne spilleren? Den er jo ganske "nervøs" av seg med det flytende opphenget :)
Formula 4 funker som nevnt fint, ellers er SME serie III en god match. Den er ikke så vrien å finne heller. Men for all del, prøv armen du har først. det er slett ikke sikkert den er så dårlig. det var jo en legendarisk platespiller i sin tid!

Lykke til!

Topp Bunn