Erfaring m. Opera 2.0 platespiller?

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
Hei
Er det noen som har erfaring/er med opera 2,0 spilleren og som kan fortelle litt om denne. ( gjerne sammenlignet mot andre spillere i samme klasse)

Mvh Jan I

Berka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
474
Sted
Valnesfjord
Torget vurderinger
5
Hei Jan!

Har hatt denne i ca 1,5 år i kombinasjon med Mørch DP-6 og Ortofon MC 30 Super MkII.

Hadde tidligere VPI HW-19 MkIII med samme arm og pu. Med Opera LP-2.0 har alt forandret seg i positiv retning: mer dybde, rom og dynamikk.

Spilleren har fungert feilfritt og jeg er fornøyd.

Du har jo en fantastisk flott egenprodusert platespiller (med min gamle tallerken). Er ikke denne god nok? Men jeg skjønner deg også fordi det skumle med å hifi-interessen er at det er en fare for at man hele tiden(!?) søker noe ennå bedre... som kan gi en ennå større opplevelse...

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
Hei
Ja er faktisk meget fornøyd med DIY spilleren,MEN jeg synes den tar for mye plass.( bygger mye ut fra vegg + sideveis)
Ser etter en litt mindre spiller,og så har en jo alltid lyst på noe nytt.
Har fått tilbud på en lite brukt Opera 2.0 så derfor frister denne.
Venter ennå på tilbud på en Michell Gyro SE
Valgets kvaler ::)
Forresten,Vet du om Opera 2.0 har et bedre lager enn 1.0 eller er det samme lageret på begge?
Mvh

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
Hei
Ja er faktisk meget fornøyd med DIY spilleren,MEN jeg synes den tar for mye plass.( bygger mye ut fra vegg + sideveis)
Ser etter en litt mindre spiller,og så har en jo alltid lyst på noe nytt.
Har fått tilbud på en lite brukt Opera 2.0 så derfor frister denne.
Venter ennå på tilbud på en Michell Gyro SE
Valgets kvaler ::)
Forresten,Vet du om Opera 2.0 har et bedre lager enn 1.0 eller er det samme lageret på begge?
Mvh
Som rent drivverk er denne veldig solid bygd. Har kun prøvd å bruke fiskesene som drivrem, men det er jo muligheter for litt DIY her. Lageret som benyttes er en kopi av det inverterte lageret til Scheu, med anleggflate av PTFE. Lydmessig ligger dette drivverket på den stramme, slanke og rytmiske siden. Motoren som benyttes kommer fra Clearaudio. Hva skal du ev betale for dette?

Topp Bunn