Erfaring med hurtimiksere/blendere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fush

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.01.2006
    Antall liker
    1
    Hei!
    Er på jakt etter en god blender/hurtigmikser til å lage smoothies etc. med. Prisklasse rundt 5-600. Noen her som har anbefalinger? Princess har visstnok et par som ser aktuelle ut. Noen jeg bør styre unna?

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    "Kitchen Aid" er det eneste som duger, men den får du neppe for 600 kroner ::).

Beklager, det var ikke så mye hjelp i meg 8).

Vedlegg

A

Affa

Gjest
    Hamilton Beach sine er av bedre kvalitet enn Kitchen Aid og billigere. Kitchen aid lager gode mix mastere. That all.

Vedlegg

K

kbwh

Gjest
    Kitchen Aid lager også eksplosive kaffemaskiner til hjemmebruk. Styr unna.

A

Affa

Gjest
    Der er det kun Gaggia som gjelder for fattiglapper som meg, Min Classic Coffee har virket knirkefritt i 10 år nå. Det samme har min Gaggia MDF. Nydelig kaffe!

lionstar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.03.2006
    Antall liker
    0
    Jeg har en Hitachi blender. Meget bra. Når jeg kjøpte var det bedre enn Kenwood, satte meg ikke veldig nøye inn i det.

Fush

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.01.2006
    Antall liker
    1
    Braun MX2050 til rundt 700,- er ikke så halvgal.
    Den så ikke så dum ut nei! Men det er jo en 4 år gammel test da. Er kanskje kommet noen bedre modeller i prisklassen siden da?

O

om.s

Gjest
    Electrolux "assistent line" 600W m/ice chrush og tre hastigheter til ett sted mellom 5-700Kr, funker meget godt og med muligheter til reservedeler om noe går i stykker....

mvh

S

slowmotion

Gjest
    Siden vi er inne på det hva med en
    billig og bra kaffetrakter?

;)

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.773
    Siden vi er inne på det hva med en
    billig og bra kaffetrakter?

;)
    Philips til 299.- er bra, i forhold til pris. På jobben hvor den betjener 10 kaffetørste menn 24 timer i døgnet, 7 døgn i uken holder de i 1-1,5 år.
    Hvis Princess sine øvrige produkter ligner på deres kaffetrakter så styr unna. Den ble ikke gammel hos meg.

Vedlegg

Fush

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.01.2006
    Antall liker
    1
    Braun MX2050 til rundt 700,- er ikke så halvgal.
    Det ble denne, satt ned til 499,- på Jernia. Perfekt til mitt bruk! Takk for tipset!

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Billige kaffetraktere er aldri bra, der holder bare Moccamaster  ;)

mvh
    Jeg er siklende uenig. Har hatt moccamaster i flere år, betalte nærmere 1500 for svineriet. Har forsøkt de fleste varianter mht kaffe og vannkvalitet. Kaffen blir ALDRIG god. Har siste året gått over til ekspresso -og presskanne. God kaffe. Fuck Moccamaster.

O

om.s

Gjest
    Jeg er siklende uenig. Har hatt moccamaster i flere år, betalte nærmere 1500 for svineriet. Har forsøkt de fleste varianter mht kaffe og vannkvalitet. Kaffen blir ALDRIG god. Har siste året gått over til ekspresso -og presskanne. God kaffe. Fuck Moccamaster.
    Det var værst, synd at du har slike opplevelser, har hjemme har jeg minst fem varianter for å brygget en god kopp, og nå snakker jeg om svart god kaffe, ikke dette nymotens brygget med stor bøg faktor de kaller "kaffe i en eller annen variant", når det er sagt er det vel akuratt Moccamaster og ett merke til som tilfredstiller kravene for god kaffe m tanke på tid/temperatur som er det essensielle for å få brygget seg en god kopp kaffe, når vi snakker om traktere vel og merke....
    Eller så er det så at du velger dårlig kvalitet på kaffen, som kan smake ok på billige og dårlige traktere, men dritt på MM og det er ikke trakterens skyld, mmm litt bekjent problemstilling det der....

Når også det er nevnt så nytes det kaffe fra tid til annen fra Moccamastere som er både 20 og 30 år gamle, og som funker helt optimalt med marginellt vedlikehold underveis, så her er det ikke noe fuck Moccamaster nei....

mvh

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Ingen kaffetrakter lager kaffe som er så god som kokekaffe.
    Hjelper ikke å bytte strømkabel en gang.

A

Affa

Gjest
    Ingen kaffetrakter lager kaffe som er så god som kokekaffe.
    Hjelper ikke å bytte strømkabel en gang.
    Du kan ikke sammenligne. Det er to typer drikk med helt forskjellig smak.

Malingsgraden sammen med kontakttid og varme har alt og si for smaken og kaffens kjemiske sammensetning. Espresso er for eksempel kraftig, men det frigis lite koffein og syre sammenlignet med traktekaffe og ikke minst kokekaffe som er et uhyre pga sin lange kontakttid.

Moccamaster lager gode traktere. Med god nymalt kaffe får man utmerket kaffe. Alt annet er tullball.
    EDIT: Med det menes selvsagt ikke at andre fremstillingsmetoder er tullball, men at det er tullball at traktekaffe er dårlig kaffe.....

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Moccamaster er et oppskrytt produkt. En skikkelig kaffekjele,
    friskt kildevann og nykverna kaffe. Det er det som er kaffe. Det som er tullball er og si at dette er tullball ! Det vitner om liten livserfaring.

A

Affa

Gjest
    Snakk om livserfaring... Kokekaffe er nydelig, men meget skadelig i store mengder. God traktekaffe er meget bra. Kjøp deg en skikkelig kvern.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Trenger ikke kvern. Jeg drikker daglig traktekaffe. Men GOD kaffe, da må det kokekaffe til. Men i mitt hus kommer ingen
    Moccamaster. Jeg syns etter egen erfaring det er et oppskrytt
    produkt som langt i fra fortjener statusen den har fått. Men nå står vel Moccamasteren stort sett rundt på bermekjøkken også da. ;)

A

Affa

Gjest
    Moccamaster er en arbeidshest. Den holder i det uendelige og den er billig. Stygg er den også.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.553
    Poenget med Moccamaster er at den har doble varmeelement slik at vanntemperaturen holder mellom 92-96 grader under hele trakteprosessen. På "vanlige" traktere faller og stiger temeraturen gjennom trakteprosessen, og dette påvirker selvsagt kaffesmaken. Derfor burde alle traktere vært laget på denne måten.

Kjelekaffe er best, når traktekaffe får trekke på kjelen, ca. 10 minutter.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Ok. Arbeidshest som i Mazda 323, Timex og JVC.

O

om.s

Gjest
    Snakk om livserfaring... Kokekaffe er nydelig, men meget skadelig i store mengder. God traktekaffe er meget bra. Kjøp deg en skikkelig kvern.
    Mmmm, ble så inspirert her at jeg tror jeg går og kverner opp litt Monsun tørket Indisk Malabar og kjører den gjennom Moccamasteren....

mvh

Vedlegg

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    311
    Hei
    Var det KLM som hadde scetsjen med "Ante" ?
    Hvor de lagde snescootersandwich i en hurtigmikser.
    Husker jeg falt helt for denne p.g.a. oppskriften :
    1 fl 60% og 2 skiver brød kjøres fint i hurtigmixer.
    Dermed 1 stk " snescootersandwich" ;) ;D
    Mvh Jan I

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn