2
2xJ
Gjest
Nå var du j@#%¤a OT @Retep
Fint! Men kanskje "faen ta" ikke er helt dekkende for hvordan denne tråden har utviklet seg? Det er jo ikke alle som er like forbanna på fraktselskap som trådstarter. Kanskje "erfaringer med" hadde passet bedre enn "faen ta"?Jeg har endret tittelen da tråden også omfatter andre fraktselskap.
I tillegg har trådstarter forlatt oss for en god stund siden.Fint! Men kanskje "faen ta" ikke er helt dekkende for hvordan denne tråden har utviklet seg? Det er jo ikke alle som er like forbanna på fraktselskap som trådstarter. Kanskje "erfaringer med" hadde passet bedre enn "faen ta"?
Original-papir tar lang tid med post. Stavanger - Kreta tok nesten 13 uker.Lettere sjokkert!
Jobben sendte en konvolutt med papirer jeg måtte ha originalene på Stavanger - Trondhjem.
Tok korte 13 dager!
Hva i helvete????
Lettere sjokkert!
Jobben sendte en konvolutt med papirer jeg måtte ha originalene på Stavanger - Trondhjem.
Tok korte 13 dager!
Hva i helvete????
[/SITAT]
Bruk DHL
Nei......sjååååå........Dronane kjeeeeeem...... ?Posten og Bring graver sin egen grav.
Nå skal vi snart fikse alt selv. Selv kjøringen.
Neste gang bruker du UPS for sending til USA. De henter hjemme hos deg, ordner fortollingspapirer og holder deg oppdatert hele veien. Det koster litt mer enn posten, men det virker. Og pakken er fremme på to dager.Har hatt en "interessant" opplevelse med Posten de siste dagene:
Sendte to defekte pickuper til VAS i USA den 8.3 d.å. Med sporing kom hele fornøyelsen på litt over kr. 400.-. Har gått og ventet på at VAS skal bekrefte mottak, men fikk i stedet en kryptisk SMS fra Posten i dag at jeg måtte sende inn tollpapirene, ellers ville jeg få pakken i retur.
Hva faen- tollpapirene var da klistret på pakken!
Prøvde meg på Postens hjemmesider, og det var litt av en X-files opplevelse. Jeg greide å logge meg inn på siden min, som påsto hardnakket at jeg ikke hadde sendt noen pakke. Det var også en jævla ørkenvandring av chatboter og en masse fullstendig nytteløs informasjon om tollbehandling av pakker inn i Norge, ikke et eneste ord om ut av Norge.
Hvorfor skal for øvrig en utgående pakke tollbehandles? I særdeleshet en pakke som tydelig er merket "til reparasjon?" Hva i Helvete er dette????
Fant til slutt et terlefonnummer- til "Kundetjeneste", vi kan jo like godt kalle det "Bjørnetjeneste", for å henge bjella på katten. Der fikk jeg etter mye om og men beskjed om at de medfølgende tollpapirene var ufullstendige. Hva var forbrytelsen min? Jeg hadde bare skrevet total verdi, men Posten måtte ha separate verdier for hver ting i pakken, måtte jeg da skjønne.
Nye tollpapirer er avsendt pr. mail, mens jeg sitter og ergrer meg grønn over en tjenesteytende bedrift som greier å sitte og trykke på en pakke i 14 dager. Og henger seg opp i at pakken inneholdt to ting, mens bare totalverdien var angitt....... Faen til folk! Kunne ikke Posten skifte navn til Trigger eller ASVO med en gang, slik at folk kunne forstå at det dreier seg om en vernet bedrift?
Mvh
Stort sett bare positive erfaringer jeg og, så det meste går bra men vi har det med å grave oss ned i det som går dritt - og det er jo ikke bra ! Så derfor heia Posten, Postnord, Porterbuddy, Helt Hjem og hva de nå heter alle sammen. En ting er i alle fall sikkert - prisen har går drastisk ned med konkurranseBestilte streamer fra Hifisentralen i går, ble sendt med Posten.
12:24 i går Bestilling lagt inn.
13:22 samme dag (58 minutter senere): Levert inn på posten av @Høvdingen
07:12 I dag: Klar til henting på mitt lokale postkontor!.
Om pakken ikke skannes i butikken (noe som et unormalt) vil den skannes når den kommer til omsorteringsstasjonen.Pakke med pickup på vei (?) fra Tønsberg til Aukra.
Ifølge avsenderen ble den levert inn på
mandag men pakken ble ikke scannet i butikken og kan dermed ikke spores.
Ingen oppdatering fra sorteringsterminalene underveis heller.
Burde vært her i dag…