Bodde i bydelen Trastevere, og for Grønlandsrampen fra Tiggerstaden var det midt i blinken. Siden vi er godt vant til litt av hvert gikk aklimatisering til det lokale gatemiljø på sekunder. Heller ingen ulempe at det var bare 5 minutter å tusle bort til kvartaler med mange gode restauranter.
Vet ikke helt om jeg tror 100% på det som står her, men men
Kjøtt trenger ikke gjøres vanskeligere.
heller ikke daukokt kylling. (smakte aldeles fortreffelig)
Ble mye trasking gatelangs. Svett og herlig, kan være en utfordring må små unger på tur, men gikk overraskende greit.
Hva gjør du når det lukter rart borti veien, nesten som om noen har gjort i buksa? Går etter lukta selvsagt, 100 meter til......
Gammel skinke og ost. Jummy!
Eller hva med den her, ikke store lokalet men steike utvalg. Var det ikke for jallatilstandene på flyplassen skulle jeg som jeg oftest gjør kjøpt mengder med mat hjem, men torte rett og slett ikke å få mengder med mat på avveie i varmen. Steike sur og irritert for akkurat det. Resten av sommeren på hjemmebane skulle vært preget av italiensk fingermat.
Lov å leve på minner da
For å ikke surne helt i varmen, alltid viktig med væsketilførsel
godt forberedt for platesafari, men som sikkert andre har erfart, med familie på tur/slep kan det være vanskelig å finne tid nok til alenetid.
Bestemte meg for to adresser som var spesielt anbefalt fra italienske kontakter. Den første var åpen (jippi!) den andre var stengt (bummer!) da jeg stod utenfor, ingen forklarende lapp selvsagt. Resulterte i at mer enn €600 ble med hjem igjen. Skulle selvsagt kjøpt mer i den første, lot det ligge igjen flere ting jeg gjerne kunne kjøpt når jeg først var igang.
Hovedanledningen for Roma-turen var bryllup.
Storslått sådan i fantastiske omgivelser utendørs. Middagen bød på ikke mindre enn 26 retter........ Phew!
Her en smakebit på ventematen rett etter vielsen.
Det var vel det, mitt Roma i kompaktversjon.
Iskald Cuba Libre smakte like godt hver kveld på balkongen.
helsike, fikk nettopp en telefon som varslet middagsgjester om halvannen time. Må orge noe på sparket, og skal i barnehagen om en halvtime.
Ungene som kommer er ikke helt stuereine når det gjelder vinyl heller. Her må det berges det som berges kan, og det litt brennkvikt.
Får si som JJ.
Herlig skeiv billedreportasje, også tom for LIKER.
Ble ikke mindre hippen på en tur tilbake til Roma heller, fantastisk by, elsker å rusle i gatene der.
Morsomt med utsikten fra hotellet, trekker du en rett linje derfra, gjennom "bryllupskaken" og forbi havner du på hotellet vårt,
like ved Traianosøylen, Roma.... - sukk......
må nesten stikke avgårde. Det her sto ikke helt i planboka for onsdag 24. Juli . Skulle til med å ta en runde til med fotografering, spørs om derer må vente til i morra. Takk for tilbakekmeldinger og tålmodighet folkens.