Erstatningselementer Jamo Concert V

Lars J

Medlem
Ble medlem
03.03.2011
Antall liker
1
Hei.

Jeg er på leting etter mellomtone og basselement til jamo concert V ,noe som viser seg og være ganske umulig da det er lite eller ingen info om disse høyttalerne.

Er det noen som har en pekepinn på hvor jeg kan ta kontakt , og i bestefall bestille ?

NB det trenger ikke være originale elementer ,men bør ikke være en nedragdering i kvalitet.

På forhånd takk.

-Lars

Sist redigert:

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Antall liker
25.860
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
2 Komplette høyttalere for 800 DKr. på dba.dk. Da har du reservedeler i lang tid fremover.
Må godt nokk hentes, men det kan vel klares i transporttråden??

Sist redigert av en moderator:

Lars J

Medlem
Ble medlem
03.03.2011
Antall liker
1
2 Komplette høyttalere for 800 DKr. Da har du reservedeler i lang tid fremover.
Må godt nokk hentes, men det kan vel klares i transporttråden??
Takk for tips, men hvordan er det og få over grensa og til nordnorge?

Jeg kjenner desverre ikke til transporttråden?

Er dette høyttalere som er vanskelig å skaffe deler til ? ( virker slik ut fra egen erfaring nå)

Sist redigert av en moderator:

Lars J

Medlem
Ble medlem
03.03.2011
Antall liker
1
Ineg aning.
Men om du må betale VTA av 800, går det vel også.
Om du kjenner en, som kjenner en, som kjenner en som kjører mellem DK og NO, eller........

https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/den-store-transport-av-utstyr-tråden.84395/#post3044551
Beklager men jeg er ikke helt inne på forkortelser , hva mener du med VTA?

Og går det ikke feks å bestille seas excel elementer i norge ? har skjønt det slik at det kan være en god erstatning for originalelementer ?

Takk for svar.

-Lars

HasseBasse

Ble medlem
29.10.2016
Antall liker
25.860
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Sorry..... skriveleif.
Mente selvfølgelig MVA (mer verdi afgift) = importmoms (25%) ...... kjært barn har mange navn.
Du kan sikkert finne Seas Excel i Norge men til mange gange prisen på det settet, jeg linket til.

Du skrev: "NB det trenger ikke være originale elementer ,men bør ikke være en nedragdering i kvalitet."

Du fikk link til 100% originale elementer til pølsepris. Hvor mye hjelp trenger du egentlig??? ;)

Sist redigert:

Lars J

Medlem
Ble medlem
03.03.2011
Antall liker
1
Ja ,jeg får forfølge det tipset fra dk. Jeg er desverre ikke så erfaren innefor det og få ting fra "utlandet" så beklager min uvitenhet.

Takk for svar iallefall 😊

Jan300

Medlem
Ble medlem
31.01.2009
Antall liker
8
Sted
Oppland
Torget vurderinger
1
Beklager men jeg er ikke helt inne på forkortelser , hva mener du med VTA?

Og går det ikke feks å bestille seas excel elementer i norge ? har skjønt det slik at det kan være en god erstatning for originalelementer ?

Takk for svar.

-Lars
Er vel ikke Seas exel i disse?

Lars J

Medlem
Ble medlem
03.03.2011
Antall liker
1
Er vel ikke Seas exel i disse?
Nei ,men det er isåfall tenkt som erstatningselementer siden det ut fra hva jeg forstår er gode alternativer.

Men det virker som vanskelig og få tak i i norge.

HasseBasse

Ble medlem
29.10.2016
Antall liker
25.860
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Som Jan300 skriver, så er det ingen andre elementer enn de originale, som gir den
exakte lyd, du får fra dine Jamo.
Alle andre, som fysisk passer, passer IKKE på de elektriske parametrene = nye delefilter må lages, eller de du har endres.
Eneste "EasyPeasy" måten er å bytte med originale. Da vet du presis, hva du får av lyd, nemlig den du har/hadde ;)

• Liker
Reaksjoner: TT.
Topp Bunn