Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Sitter å koser meg med noe godt i glasset og hører den nye skiva til 4 gode Jazz musikere som har gitt ut ny skive sammen.
    Er spesielt glad i Joshua Redmann og Christian McBride som jeg hører mye på til daglig. Gøy når de gir ut skive sammen igjen 🥰

    IMG_6353.PNG




    IMG_6350.jpg



    Mvh: Espen L
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Sitter å koser meg med noe godt i glasset og hører den nye skiva til 4 gode Jazz musikere som har gitt ut ny skive sammen.
    Er spesielt glad i Joshua Redmann og Christian McBride som jeg hører mye på til daglig. Gøy når de gir ut skive sammen igjen 🥰

    Vis vedlegget 651237



    Vis vedlegget 651236


    Mvh: Espen L
    Den plata må sjekkes senere i dag.

    Har veldig sansen for Brian Blade. Han er så utrolig PÅ. Så han live med Wayne Shorter i Warszawa for noen år siden. Blade stjal showet for min del (nå er jo Shorter godt oppe i årene, så han er unnskyldt).
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Den plata må sjekkes senere i dag.

    Har veldig sansen for Brian Blade. Han er så utrolig PÅ. Så han live med Wayne Shorter i Warszawa for noen år siden. Blade stjal showet for min del (nå er jo Shorter godt oppe i årene, så han er unnskyldt).
    Mye bra på denne plata, om kanskje ikke revolusjonerende. Blir også litt for mye tørr «studiolyd» (som mange moderne jazzproduksjoner har) - mangler lyden av «rommet» sånn innspillingene hadde på 50- og 60-tallet. Men jeg må gi den noen flere gjennomlyttinger :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Fredag og litt flytende kornprodukter samt den nye skiva til Bendik Hofseth snurrende rundt så blir det kos i stuen 👍
    Forøvrig så er den etter min smak en fantastisk jazz skive :)
    Vi har vanvittig mange dyktige musikere i dette landet.

    195081944340-cover-zoom.jpeg


    Image 2.jpeg
    Image 3.jpeg
    Image.jpeg



    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Sitter og funderer litt når jeg nå sitter og spiller litt Jazz om hvilken 3 Jazz skiver jeg setter mest pris på og ikke minst som blir spilt veldig mye her i stua!

    Ikke lett dette men tror jeg kanskje havner ned på disse tre.

    Image 2.jpeg



    Mvh: Espen L
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Fortsatt et meget lekkert oppsett :)

    Og leieboeren.... Jaggu.. 🧐🧐
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Fikk tatt meg en ny tur opp til Espen L for å lytte til Kharma Exquisite Midi 2.1 som nå må ha blitt innspilt. For de som er interessert i historie bygde tyskerne noe som ble kalt for lommeslagskip for å omgå de begrensningene som ble pålagt de av Versaillestraktaten. Det var et skip på størrelse med en krysser, men med bevæpningen til et slagskip. Det samme kan sies om Midi, som med sin beskjedne fysiske størrelse og to åtte tommers basser spiller som en langt større høyttaler.

    På låter som inneholder dypbass er det sjokkerende hvor dypt den går, samtidig som den er superoppløst oppover. Det ble spilt mange sanger med kvinnevokal og det ble aldri slitsomt eller spisst som det kan bli på enkelte anlegg. Vi spilte samtidig svært høyt, så problemer hadde vært enkelt å detektere.

    På sangen both sides now sunget av Seal på 75 års jubileumskonserten til Joni Mitchell hørte jeg lett at det kom frem detaljer som er skjult hos meg, men så snakker vi jo om en nesten dobbelt så dyr høyttaler lagd av samme mann. Det bør merkes og det merkes lett hos Espen L.

    Så tusen takk for invitten og jeg kommer gjerne igjen.
     

    STRØM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    104
    Antall liker
    383
    Sted
    Troms
    Fikk tatt meg en ny tur opp til Espen L for å lytte til Kharma Exquisite Midi 2.1 som nå må ha blitt innspilt. For de som er interessert i historie bygde tyskerne noe som ble kalt for lommeslagskip for å omgå de begrensningene som ble pålagt de av Versaillestraktaten. Det var et skip på størrelse med en krysser, men med bevæpningen til et slagskip. Det samme kan sies om Midi, som med sin beskjedne fysiske størrelse og to åtte tommers basser spiller som en langt større høyttaler.

    På låter som inneholder dypbass er det sjokkerende hvor dypt den går, samtidig som den er superoppløst oppover. Det ble spilt mange sanger med kvinnevokal og det ble aldri slitsomt eller spisst som det kan bli på enkelte anlegg. Vi spilte samtidig svært høyt, så problemer hadde vært enkelt å detektere.

    På sangen both sides now sunget av Seal på 75 års jubileumskonserten til Joni Mitchell hørte jeg lett at det kom frem detaljer som er skjult hos meg, men så snakker vi jo om en nesten dobbelt så dyr høyttaler lagd av samme mann. Det bør merkes og det merkes lett hos Espen L.

    Så tusen takk for invitten og jeg kommer gjerne igjen.
    Denne beskrivelsen kan jeg skrive under på👍, jeg fikk samme inntrykk / opplevelse da jeg besøkte Espen. Lydinntrykket er mye dypere og større en størrelsen på høytalerene skulle tilsi, min mening, da støtter jeg meg til den gamle leksa, det er ikke størrelse det kommer an på🙂.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Fikk tatt meg en ny tur opp til Espen L for å lytte til Kharma Exquisite Midi 2.1 som nå må ha blitt innspilt. For de som er interessert i historie bygde tyskerne noe som ble kalt for lommeslagskip for å omgå de begrensningene som ble pålagt de av Versaillestraktaten. Det var et skip på størrelse med en krysser, men med bevæpningen til et slagskip. Det samme kan sies om Midi, som med sin beskjedne fysiske størrelse og to åtte tommers basser spiller som en langt større høyttaler.

    På låter som inneholder dypbass er det sjokkerende hvor dypt den går, samtidig som den er superoppløst oppover. Det ble spilt mange sanger med kvinnevokal og det ble aldri slitsomt eller spisst som det kan bli på enkelte anlegg. Vi spilte samtidig svært høyt, så problemer hadde vært enkelt å detektere.

    På sangen both sides now sunget av Seal på 75 års jubileumskonserten til Joni Mitchell hørte jeg lett at det kom frem detaljer som er skjult hos meg, men så snakker vi jo om en nesten dobbelt så dyr høyttaler lagd av samme mann. Det bør merkes og det merkes lett hos Espen L.

    Så tusen takk for invitten og jeg kommer gjerne igjen.
    Hyggelig at du tok turen innom Jabba_Jabba.
    Ble lite lytting sist du var innom samt at høyttalerene knapt hadde kommet innenfor dørene.
    Jeg har satt sammen dette systemet etter mine ører og min erfaring og er svært fornøyd. Jeg er trygg på hva jeg selv vil ha av presentasjon av lyd og det er det viktigste, men er jo gøy at du og de som har vært innom også synes det fungerer meget godt :) Og det i en stue som er noe begrenset med akustiske tilltak.
    Jeg har ledig plass i racket og er i tenkeboksen på hva eventuelt det skal "fylles" opp med :)

    Kanskje en Stromtank så optimaliserer jeg virkelig på strømsiden!

    munich20170520_high_end_20170317.jpg


    Ellers har jeg en del god vinyl liggende i kjelleren som kunne vært gøy og fått "snurret" litt med.
    Hadde "utvidet" hobbyen med og fått en god vinylrigg å ikke minst gleden av og komme hjem med ny musikk.
    dCS riggen jeg har er av høy klasse og en fantastisk musikk formidler, den blir uansett stående selv om det eventuelt ville blitt en vinyl spiller.
    Høsten er lang så for jeg se om jeg sitter helt rolig eller gjør noen nye "investeringer".

    Ingen vet hvor haren hopper :)
    Uansett en av feks disse to hadde vært gøy og fått koblet opp!
    Technics_SL-1000R_arm_33978-1000x652.jpg
    Bergmann-Galder.jpg



    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Tok for moro skyld og kjørte en A-B test mellom disse to!
    Må si jeg ble forundret over hvor mye bedre K2 HD Mastering låt.
    Nesten så jeg ikke trudde det jeg hørte.
    Den kostet riktignok en god del på eBay men dette var det virkelig hvert.

    IMG_6461.jpg


    Mvh: Espen L
     

    STRØM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    104
    Antall liker
    383
    Sted
    Troms
    Tok for moro skyld og kjørte en A-B test mellom disse to!
    Må si jeg ble forundret over hvor mye bedre K2 HD Mastering låt.
    Nesten så jeg ikke trudde det jeg hørte.
    Den kostet riktignok en god del på eBay men dette var det virkelig hvert.

    Vis vedlegget 656127

    Mvh: Espen L
    Skulle hørt den på Vinyl 🙂.
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Hyggelig at du tok turen innom Jabba_Jabba.
    Ble lite lytting sist du var innom samt at høyttalerene knapt hadde kommet innenfor dørene.
    Jeg har satt sammen dette systemet etter mine ører og min erfaring og er svært fornøyd. Jeg er trygg på hva jeg selv vil ha av presentasjon av lyd og det er det viktigste, men er jo gøy at du og de som har vært innom også synes det fungerer meget godt :) Og det i en stue som er noe begrenset med akustiske tilltak.
    Jeg har ledig plass i racket og er i tenkeboksen på hva eventuelt det skal "fylles" opp med :)

    Kanskje en Stromtank så optimaliserer jeg virkelig på strømsiden!

    Vis vedlegget 656095

    Ellers har jeg en del god vinyl liggende i kjelleren som kunne vært gøy og fått "snurret" litt med.
    Hadde "utvidet" hobbyen med og fått en god vinylrigg å ikke minst gleden av og komme hjem med ny musikk.
    dCS riggen jeg har er av høy klasse og en fantastisk musikk formidler, den blir uansett stående selv om det eventuelt ville blitt en vinyl spiller.
    Høsten er lang så for jeg se om jeg sitter helt rolig eller gjør noen nye "investeringer".

    Ingen vet hvor haren hopper :)
    Uansett en av feks disse to hadde vært gøy og fått koblet opp! Vis vedlegget 656103 Vis vedlegget 656104


    Mvh: Espen L
    Hei tror den Technics'n ville passe fint inn :giggle:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Må inn på Analogue Productions den der når du får platespiller Espen.
    Vil tro det er enda større forskjell enn på CDene du viser.

    Du vet, du får ikke det hele for det halve.🙊😉
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    Hyggelig at du tok turen innom Jabba_Jabba.
    Ble lite lytting sist du var innom samt at høyttalerene knapt hadde kommet innenfor dørene.
    Jeg har satt sammen dette systemet etter mine ører og min erfaring og er svært fornøyd. Jeg er trygg på hva jeg selv vil ha av presentasjon av lyd og det er det viktigste, men er jo gøy at du og de som har vært innom også synes det fungerer meget godt :) Og det i en stue som er noe begrenset med akustiske tilltak.
    Jeg har ledig plass i racket og er i tenkeboksen på hva eventuelt det skal "fylles" opp med :)

    Kanskje en Stromtank så optimaliserer jeg virkelig på strømsiden!

    Vis vedlegget 656095

    Ellers har jeg en del god vinyl liggende i kjelleren som kunne vært gøy og fått "snurret" litt med.
    Hadde "utvidet" hobbyen med og fått en god vinylrigg å ikke minst gleden av og komme hjem med ny musikk.
    dCS riggen jeg har er av høy klasse og en fantastisk musikk formidler, den blir uansett stående selv om det eventuelt ville blitt en vinyl spiller.
    Høsten er lang så for jeg se om jeg sitter helt rolig eller gjør noen nye "investeringer".

    Ingen vet hvor haren hopper :)
    Uansett en av feks disse to hadde vært gøy og fått koblet opp! Vis vedlegget 656103 Vis vedlegget 656104


    Mvh: Espen L
    Jeg har begge disse to platespillerne koblet opp i hovedanlegget, utrolig bra begge to:)
     

    Realchef

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    286
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    fantastisk oppsett som jeg gjerne skulle lånt ørene til en gang :)jeg synes du skal gå for stromtank på den tomme plassen i racket , de var overalt på munchenmessen i fjor og jeg synes de er tøffe :cool:

    uansett flott oppsett

    mvh
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Hyggelig at du tok turen innom Jabba_Jabba.
    Ble lite lytting sist du var innom samt at høyttalerene knapt hadde kommet innenfor dørene.
    Jeg har satt sammen dette systemet etter mine ører og min erfaring og er svært fornøyd. Jeg er trygg på hva jeg selv vil ha av presentasjon av lyd og det er det viktigste, men er jo gøy at du og de som har vært innom også synes det fungerer meget godt :) Og det i en stue som er noe begrenset med akustiske tilltak.
    Jeg har ledig plass i racket og er i tenkeboksen på hva eventuelt det skal "fylles" opp med :)

    Kanskje en Stromtank så optimaliserer jeg virkelig på strømsiden!

    Vis vedlegget 656095

    Ellers har jeg en del god vinyl liggende i kjelleren som kunne vært gøy og fått "snurret" litt med.
    Hadde "utvidet" hobbyen med og fått en god vinylrigg å ikke minst gleden av og komme hjem med ny musikk.
    dCS riggen jeg har er av høy klasse og en fantastisk musikk formidler, den blir uansett stående selv om det eventuelt ville blitt en vinyl spiller.
    Høsten er lang så for jeg se om jeg sitter helt rolig eller gjør noen nye "investeringer".

    Ingen vet hvor haren hopper :)
    Uansett en av feks disse to hadde vært gøy og fått koblet opp! Vis vedlegget 656103


    Mvh: Espen L
    Hadde tatt Referansen SL-1000R uten å tenke en tanke, plugg and play, no hasle, super kvalitet med Supermann lyd og tidløst design! 🤩
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Problemet med strømrenser og platespiller er at du enda en gang må bytte rack 😃
    Neida karma. Bassocontinuo er bare å bygge på.:)

    Ellers tviler jeg på om finishen på den hvite norske platespilleren vil oppfylle kravet til trådeier.
    Ikke det at det er dårlig, men når en ser på det andre som er i huset faller den nok gjennom er jeg redd.
    Vi må kanskje bevege oss litt mer i retning Artisan Fidelity. (?)
    1597567674056.png
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Finnes det noe info om disse norske spillerne noen plass?
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    fantastisk oppsett som jeg gjerne skulle lånt ørene til en gang :)jeg synes du skal gå for stromtank på den tomme plassen i racket , de var overalt på munchenmessen i fjor og jeg synes de er tøffe :cool:

    uansett flott oppsett

    mvh
    Takk takk :)
    Stromtank hadde visuelt passet fint sammen med Dan D Agostino.


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Neida karma. Bassocontinuo er bare å bygge på.:)

    Ellers tviler jeg på om finishen på den hvite norske platespilleren vil oppfylle kravet til trådeier.
    Ikke det at det er dårlig, men når en ser på det andre som er i huset faller den nok gjennom er jeg redd.
    Vi må kanskje bevege oss litt mer i retning Artisan Fidelity. (?)
    Vis vedlegget 656240
    Den var jaggu lekker!


    Mvh: Espen L
     

    STRØM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    104
    Antall liker
    383
    Sted
    Troms
    Tok for moro skyld og kjørte en A-B test mellom disse to!
    Må si jeg ble forundret over hvor mye bedre K2 HD Mastering låt.
    Nesten så jeg ikke trudde det jeg hørte.
    Den kostet riktignok en god del på eBay men dette var det virkelig hvert.

    Vis vedlegget 656127

    Mvh: Espen L
    Ble innspirert til å spille denne skiva nå på en søndags morgen, kaffe og alene hjemme 🙂
    Har denne i flere utgaver, men nå gjorde jeg en A/B test mellom Analoge Production sin SACD og LP utgave, og her hos meg må jeg litt motvillig innrømme🙂 at LP utgaven låter klart best.
    Skulle aldri ha startet med denne vinyl greia🙂, ikke bra for pengeboka, men til tider meget bra for sjela🙂.
    Vinyl er til tider irriterende bra altså🙂
    Fortsatt god Søndag Espen.

    Tommy
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Ble innspirert til å spille denne skiva nå på en søndags morgen, kaffe og alene hjemme 🙂
    Har denne i flere utgaver, men nå gjorde jeg en A/B test mellom Analoge Production sin SACD og LP utgave, og her hos meg må jeg litt motvillig innrømme🙂 at LP utgaven låter klart best.
    Skulle aldri ha startet med denne vinyl greia🙂, ikke bra for pengeboka, men til tider meget bra for sjela🙂.
    Vinyl er til tider irriterende bra altså🙂
    Fortsatt god Søndag Espen.

    Tommy
    En knall bra skive!
    Kos deg med den flotte Bergmann spilleren din Tommy :)
    God søndag (y)

    Mvh: Espen L
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Nå hadde vel hverken en Raven eller ett stykk Dr.Feckert Firebird gjort seg bort i dette Snurrebass racket til Espen heller :cool:

    DSC_2192.JPG


    Men den Technics SL-1000R kverna er tidløs og griselekker. Bergmann Galder med Odin tangential arm krever noe mer av brukeren.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn