Estelon lanserer ny generasjon av sin Classic-serie

Estelon_Classics-4.jpg

I år feirer den estiske HighEnd høyttaler produsenten Estelon 10-års jubileum. I den anledning lanserer de oppdaterte modeller i sin Classic-serie.

Alfred Vassilkov vokste opp i et Estland som var preget av sovjetdominans, og han fanget som ungdom interesse for lyd. Han startet med å modifisere gamle radioapparat for å få de til å låte bedre, og startet med å konstruere høyttalere 25 år før han startet Estelon.

Estelon

Estelon ble stiftet for 10 år siden, og i løpet av disse årene har Estelon rukket å etablere seg som en velrennomert og eksklusiv HighEnd høyttalerprodusent. Høyttalerne har et eksklusivt og utpreget skulpturelt design, men i likhet med den høyt profilerte høyttalerdesigneren Laurence Dickie som også står for særdeles skulpturelle høyttalere i Vivid Audio som vi skrev om for en liten måned siden, understreker også Alfred Vassilkov at hans kreasjoner primært er begrunnet i lydhensyn.

Flaggskipserien

Helt i toppen hos Estelon finner vi flaggskipserien. Den består av Estelon Extreme og Extreme Special Edition, der sistnevnte er toppmodellen, og koster 2,2 mill. Da får du en høyttaler i et ekstremt design, og som i full utstrekning måler over to meter i høyden.

Estelon Forza er litt rimeligere, men også her må du ut med 1.295.000,-.

Estelon Classics

Det er den noe mer moderat prisede Estelon Classics produsenten har valgt ut for en MK II generasjon i denne omgangen. Denne serien består av 4 hovedmodeller, der to av dem også har varianter både med- og uten diamantdiskant.

Omfattende oppgraderinger

Det er ganske omfattende oppgraderinger Vassilkov har utført for denne 2. generasjon av Classics-serien. På alle de fem X/XB/XC-modellene er det nå drivere med membran i matt mørk grå farge, men der du uten pristillegg kan få hvite membraner som et alternativ. Og flere av disse modellene har fått ny diskant – enten diamant eller keramisk.....

Les hele nyhetsartikkelen om Estelon Classics-serie Mk II hos Audiophile.no
Estelon_Classics-2.jpg

Sist redigert:

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.844
Link til alle artikler
590
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
TEST: Icon Audio Stereo 40 Signature - Stairway to Heaven

TEST: Icon Audio Stereo 40 Signature - Stairway to Heaven

• 1
Jeg har tidligere hatt Icon Audio Stereo 30 på besøk, den sjarmerte stort, så jeg tenkte at det ville være interessant å høre storebror Stereo 40. Dette viste seg å være mulig, så jeg fikk til...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Clearaudio - Al Di Meola på besøk!

TEST: Clearaudio - Al Di Meola på besøk!

• 0
Er Clearaudio Celebrity Al Di Meola verdens flotteste platespiller? Den fremstår i det minste som en radikal og rent ut sagt vakker motsats til de “oljeplattformene” som har blitt trenden innen...
Fortsett
Audiophile.no
TEST Rega Planar 8 med Nd9. Platespilleren som gikk sine egne veier.

TEST Rega Planar 8 med Nd9. Platespilleren som gikk sine egne veier.

• 1
Rega sin platespiller Planar 8 kan leveres med den rykende ferske MM-pickupen Nd9 som en fabrikkmontert løsning. Vi har hatt denne komboen på test i 3-4 uker, og spilte en uhorvelig mengde vinyl...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Manley Stingray II - Den rokker!

TEST: Manley Stingray II - Den rokker!

• 6
Jeg har hatt Manley Stingray II på fransk visitt. Vi har tilbrakt en langhelg sammen, med sene kvelder, for ikke å si netter. Det har vært minneverdig. Manley Stingray II er en linjeforsterker...
Fortsett
Audiophile.no
Skatter fra bluesens pauluner. Buddy Guy – Damn Right, I`ve got the blues

Skatter fra bluesens pauluner. Buddy Guy – Damn Right, I`ve got the blues

• 12
George “Buddy” Guy ble født 20 juli 1936 i Lettsworth Louisiana, tett på Mississippi river, i bomullsdistrikt, i fattigslige kår. Tidlig i tenårene fikk han en gitar av faren sin, og under sterk...
Fortsett
Audiophile.no
6 CD-spelarar frå Yamaha, NAD, Marantz og Xenon

6 CD-spelarar frå Yamaha, NAD, Marantz og Xenon

• 0
Du tenkjer sikkert som eg gjorde for litt sidan, at ingen er interesserte i CD-spelarar lenger, alle strøymer no. Men, som me har forklart tidlegare, eg leitte fram og prøvde nokre CD-spelarar for...
Fortsett
Topp Bunn