Forsterkere Et lite dilemma (eller luksusproblem, om du vil)

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Innlegg
1.661
Antall liker
1.406
Torget vurderinger
2
Ok, så var jeg her igjen...hva skal man gå for!?

Det gjelder bytte av preamp i hovedanlegget, Min "gamle" Nad S1000 skal forflyttes til et av sideanleggene hvor nåværende amp-HT kombo ikke fungerer tilfredsstillende og ønske er et enklere oppsett med en pre og et par aktive HT. Så da har jeg behov for en ny pre (jeg hadde et par i kikkerten men de glapp unna, som man sier) og da må jeg fortsette jakten.

For å ta det første først, budsjett: <10k (egentlig så langt under som mulig)
Så det neste på lista; funksjoner - det er viktig at den nye pre'en har en adekvat RIAA del som håndterer både mm og mc pickuper ellers er det behov for minst to-tre linje-inganger og gjerne tape-loop og helst en god hodetelefonforsterker. Hmm, det var det tror jeg!

Jeg har jo et par aktuelle kandidater i kikerten: (listen er ikke i prioritert rekkefølge)

Denon PRA6000
Denon PRA1200
Tandberg 3002
Nakamichi MC5
Sony TA-E86B
Kenwood L-1000C
CJ PV7 + en ok step-up for mc
NAD S1000S

Effekttrinnet den skal benyttes sammen med er en Muse 160 og Hovedsignalkilde er platespilleren

og for å si det sånn så er prisspranget i denne listen over aktuelle kandidater ganske stort fra rett under maximum og ned til rett over 1 frognertier for Nad'en...(den ligger på finn).
Problemet mitt er at jeg ikke vet så mye om de forskjellige (har stort sett befattet meg med integrerte forsterkere tidligere) og derfor har begrenset erfaring.

Finnes det andre kandidater som har gått under radaren min?
 
Topp Bunn