Et rørprosjekt som aldri blei fullført

liliya

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
484
Torget vurderinger
14
Et rørprosjekt som aldri ble fullført

Prosjektet ble i sin tid presentert i danske "Ny Elektronik" og er en “push pull sak” med 4 stk EL 34 og 1 stk ECC 82 som fasesplitter. Deler og print blei kjøpt inn/laget i 1999, men har siden ligget og samlet støv og aldri vært koplet opp. Hovedtrafoen (HX 370 blei forøvrig kjøpt inn hos Motron for to år siden, men heller ikke det sørget for noen fornyet framdrift til å fullføre prosjektet. Vurderer derfor å kvitte meg med det jeg har og håper på at det er noen av medlemmene her som går svanger med et rørprosjekt og som kunne tenke seg å overta det jeg har. Dersom det investeres i yttrligere en hovedtrafo fra Motron, og en utgangstrafo fra Demostenes, rør til en kanal + chassis, diverse plugger etc. så burde sluttresultatet bli et fint og vellydende sluttrinn. Jeg skal ikke dra sammenlikningen for langt, men en K 4040 fra Velleman har visse likhetspunkter ( ca. kr. 10.000 komplett byggesett ??). Strømforsyningen vil ligge på omtrent samme verdier som Velleman: Her 370 Volt høgspenning med opptil 50mA per rør + 1,5 amper glød til hvert av rørene.Jeg gjør oppmersom på at et print må bores opp og iloddes medfølgende komponenter( i langt bedre kvalitet et det som foreslås i opprinnelig deleliste. Velleman oppgir 2x90W klasse AB/ 2x20W klasse A
Noen som har lyst til å overta?? Kopi av artikkelen+ noe hjelp og tips til byggingen kan påregnes + tips fra en selvbygger i Danmark Jeg legger detaljert liste over deler ut på vanlig bruktbørs, men håper at det er ok å presenteret prosjektet her på selvbyggersiden. Ønsker å selge dette som et samlet prosjekt. Får jeg ikke et fornuftig bud, blir det nok til at jeg må ta meg selv i nakken og fullføre prosjektet selv.

E. Stillingen

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.079
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Første spark herved avgitt ;)
Hopp uti med begge beina...og fortsett her, med bilder etterhvert.

Arne K

Topp Bunn