Et vinylhue prøver seg på PC-lyd. RoDa gjør ting han ikke kan .....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    Vedr. garanti: vet ikke. Går jo an å sjekke med forhandleren om garantien ryker hvis man bytter vifte.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Støysvake Squeezebox Server-løsninger

Barbaresco skrev:
    server til Transporter på hovedanlegget, og slå på NAS i sjeldnere tilfeller, men at lettvekteren er på momentant.
    Med fare for å begynne å bevege oss utenfor enkel nybegynnerguide.
    Mulige løsninger for støysvake Squeezebox Server-løsninger (utenom Squeezebox Touch):
    • Apple Mac mini med Squeezebox Server
    • En stillegående, gjerne vifteløs (mini-)PC som kjører Squeezebox Server,
      f.eks. basert på Intel Atom, AMD Fusion eller prosessorer laget for bærbare datamaskiner
    • SqueezePlug - Squeezebox Server on a Plug Computer

SheevaPlug Plug Computer

Vedlegg

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.395
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.395
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    RoDa skrev:
    DEL I:

Internettradio og WiMP/Spotify

Jeg vet ikke hvor intuitive de andre Squeezeboxmodellene er, men Touch var perfekt enkel å få opp!
    Første ledd i RoDa får PClyd er derfor akkurat det.

Kjøp en Squeezebox Touch
    Ta den med hjem og koble til strøm og enten analoge utganger eller digitalutgang.
    Følg instruksjonene som kommer på skjermen.

Det du trenger er:
    - nettverksnavn og kode på ditt trådløse nettverk
    - brukernavn og passord på Sportify/WiMP

Etter du er ferdig med dette, så har du internettradio og WiMP/Spotify på anlegget ditt.
    Verdt pengene alene bare det ;)

Etter del ! så kommer del II

Her kan det eventuelt for noen være aktuelt å putte inn minnekort eller USB-harddisk og la det vær med det.
    Den veien har ikke jeg gått, og har heller ingen instruksjoner å komme med.
    Tror det er så enkelt som å putte inn disken og gå til min musikk og bytt bibliotek.
    De som bruker dette kan eventuelt komme med innspill.

For meg var neste trinn å får tak på Squeezebox Server for å kunne spille av musikk jeg har rippet til harddisk.
    I første omgang harddisken på samme PC som jeg har rippet musikken til, min bærbare.

www.mysqueezebox.com får du tak i programmet.

Last ned programmet og kjør det.
    Da får du squeezebox server installert og kan sette opp den til å finne musikken din der du har lagret den.

Kontrollpanelet har noen faner, går kjapt gjennom dem her:
    Trykk "bruk" på hver fane når du er ferdig, før du går til neste.

Status

Her kan du sette opp om Squeezebox server skal starte automatisk eller ikke, min har stått til automatisk oppstart.
    (Avslått på dette skjermbildet siden den ikke kjøres etter NAS kom på plass)
    Her kan du også velge om du skal starte web-grensesnittet og avspilleren eller kontrollpanelet ved dobbelklikk i systemstatusfeltet. Velg det som du synes er best for deg.
    Du finner også søkefunksjonen for å oppdatere musikksamlingen, kommer tilbake til det.

Bibliotek

Navn på biblioteket ditt.
    Trykk browse for å finne frem til musikksamlingen din på harddisken.
    Samme for å vise til hvor spillelister skal lagres. NB! Her har jeg lest at noen har hatt problemer dersom både musikksamling og spillelister viser til samme mappe. Dersom du får problemet, lag den en ny mappe for spillelister og vis til den.

Konto

Brukernavn og passord til Mysqueezebox kontoen din. Husker ikke om dette trengs for å komme på WiMP/Spotify/Nettradio fra squeezebox server, men tror det er nødvendig. Ingen skade å fylle inn uansett :)
    Om man rapporterer eller ei har kanskje ikke noen betydning, jeg tenkte som så at det er kommunikasjon som ikke kan gjøre annet enn å forstyrre streamingen av musikk, så jeg tok det vekk.

Avansert

Fjernkontroll, åpner nettleser og avspilleren der
    Avanserte innstillinger, åpner nettleser og kontrollpanel der for ytterligere innstillinger

Avanserte innstillinger, kontrollpanel i nettleser

Mye likt som kontrollpanelet du nettopp har sett.

En ting å stille inn her som betyr litt for daglig bruk og kanskje for lyden.....

Trykk på rullegardinen her

Trykk på lyd

Her er mine innstillinger, kan hende du vil ha det annerledes i forhold til ditt bruk.

Tror det skal være det mest nødvendige, si fra om det er noe uklart.

Vedlegg

Aubi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Antall liker
    1
    Kjekt å se disse innstillingsmenyene igjen, for det er en stund siden sist!

Det jeg prøver å si med det, er at dette bare virker sånn uten videre. Eneste variabel til daglig er om PC'en er på eller ikke.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    RoDa skrev:
    [...]
    Om man rapporterer eller ei har kanskje ikke noen betydning, jeg tenkte som så at det er kommunikasjon som ikke kan gjøre annet enn å forstyrre streamingen av musikk, så jeg tok det vekk.
    Rapportering kan bidra til å forbedre programvaren. Tenk på det som meget enkelt dugnadsarbeid og bidrag tilfellesskapet.

Rapporteringen er neppe særlig ressurskrevende. Man skal formodentlig ha en meget skral datamaskin før det overhode vil forstyrre noe som helst. Noen hifimennesker er dessverre skuggredde ved høylys dag, også når de bruker datamaskiner.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn