Ett fett ved bruk av HDMI?

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
Er det noe poeng i å kjøpe en veldig god(dyr) dvd-spiller kontra en god når man likevel skal tappe bildesignalet digitalt? Mitt konkrete spørsmål er om det er noen vits i å kjøpe denon dvd3910 istedenfor 2910? Jeg tenker altså kun på bildet, at 3910 sikkert er bedre på lyd er uvesentlig for meg da jeg kun skal bruke den som videoavspiller digitalt til projektor.

T

theStig

Gjest
Det har lite å si - med mindre du ønsker å oppskalere til 720p eller 1080i i spilleren. Gjør man det, så er det forskjeller ute og går.

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
Det er sant, ja jeg vil selvsagt helst oppskalere til 720p ettersom projektoren har denne oppløsningen. Da vil det altså lønnse seg å kjøpe 3910 likevel? projektoren har jo egen oppskalerer (panasonic 700), men den er vel uansett dårligere enn de som sitter i nevnte denoner

T

theStig

Gjest
Gode projektorer har gjerne gode upscalere også. Jeg foretrekker uten å blunke å upscale i min Projectiondesign Action model 1 mkII framfor å gjøre det i DVD-spilleren. Hva som er best avhenger jo av både spiller og projektor så klart.

Jeg kjører altså "native" 576p ut av DVD-spilleren, og da har jeg ikke sett noen forskjell mellom forskjellige typer spillere.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg tror ikke du vil oppleve stor forskjell på 2910 og 3910 når det gjelder videoskalering. Begge er svært bra i 720p og 1080i.

Men har ikke sett det gjennom prosjektor...på lcd og plasma er det ikke lett å se forskjell...

O.

LuckyLuke

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.06.2002
Antall liker
0
Sted
Lillehammer
Når du kjører HDMI på Action mener jeg at man må skalere til 720p på DVD siden, det er ikke mulig å skalere til 720p på Action! over DVI/HDMI, bare gjennom analoge innganger...

Kjøp begge DVD spillere og test, lever den ene tilbake før retur tiden er ute og la oss høre dommen...?

N

nb

Gjest
Så vidt jeg har skjønt, er billeddelene i 2910 og 3910 så godt som identiske, 3910 er mer påkostet i den analoge lyddelen. Et annet alternativ er 1920, tror dette er ganske nær på en 2910 men til halve prisen (har dog ikke testet dette selv). 2910 og 3910 dukker jo også opp brukt innimellom, så det er en mulighet. Imidlertid har jeg inntrykk av de går for en del over "halv pris" - regelen.

Topp Bunn