Evo III
Hertugen
Der kom den .Oppdateringen tas trinnvis - din kommer.
De prioriterer nok seriøse brukere først
Der kom den .Oppdateringen tas trinnvis - din kommer.
De prioriterer nok seriøse brukere først
2TB holder vel til ca 3000+ album hvis lagret som FLAC.Og jeg som nettopp har kjøpt Sony CDP-CX350
Hvilken harddisk er anbefalt på denne da? 2Tb for lagring av cd samling ca 300 til 400 stk
Jeg tenker kun å bruke den til cd samling Spotify og radio. Har allerede RME Adi 2 dac fs, som brukes som equalizer og dac
Hei. Det kommer nå en versjon med denne strømforsyningen innebygget, så da løser vel problemet seg med garanti hvis den blir tatt inn til NorgeHva tenker folka angående den strømforsyningen som linkes til...?
Tenker i forhold til garanti osv...
Hvor har du dette fra?Hei. Det kommer nå en versjon med denne strømforsyningen innebygget, så da løser vel problemet seg med garanti hvis den blir tatt inn til Norge
På nettsiden til AudiophonicHvor har du dette fra?
Audiophonics.På nettsiden til Audiophonic
The EverSolo DMP-A6 / DMP-A6 Master Edition warranty becomes null and void if the power supply is removed or replaced.
To maintain the validity of your warranty, if you have already purchased an EverSolo DMP-A6 / DMP-A6 Master Edition from Audiophonics, we offer to carry out the installation for you, in our workshop. You will be invoiced a fixed fee for this operation, which will be communicated to you by e-mail. To do this, please contact us via the contact form, "Pre-sale" tab, "Technical information - Advice" section.
If you'd like to purchase an EverSolo DMP-A6 Master Edition with LPS-A6 power supply and SSD pre-assembled, plus remote control included, please visit the product page EverSolo DM-A6 Master Edition Upgrade.
Leste nok ikke alt ser jeg strømforsyning blir montert av Audiophonics. Så da er den oppgraderte versjonen ikke Eversolo sin egen. Beklager.Det er nok ikke fabrikkgaranti men garanti fra audiophonics dersom den er kjøpt via audiophonics og/eller de har foretatt PSU skifte.
I banankasser på loftet er de ganske ryddig lagretJeg kan se for meg en rotete ssd lagring ved kopiering av CDer, er det noen annen ryddig mulighet til lagring av CDer? Jeg tenker allt gjøres uten pc.
Sikkert bedre enn i bæreposer i allefallI banankasser på loftet er de ganske ryddig lagret
Absolutt, angrer ikke i det hele tatt. Flott produkt som bare blir bedre og bedre.Nå er det veldig stille rundt dette produktet her inne Er dere som har kjøpt fornøyde?
"Nøytralt" er et meget vanskelig når det gjelder lyd hvis en bare bruker ørene.Jeg ser at flere her beskriver lyden fra Eversolo DMP-A6 streameren som "nøytral lyd". Hvordan avsløres dette i anlegget ? Er man da sikker på at anlegget man har gjengir kildene 100% nøytralt ? Jeg har samme innspillinger på CD, Vinyl og streaming fra Roon fra mitt eget cd bibliotek, og samme CD fra Roon /Qobuz. Her er det nyanser og lyd-forskjeller av det som til slutt kommer fra mine høyttalere..Hvordan kan jeg da plukke ut det som låter mest "nøytralt" , dvs. korrekt i forhold til hvordan dette er innspilt? Jeg bare lurer...
Du mener da at "nøytral lyd" kan måles, heller..? Jeg oppfatter "nøytral lyd" som lyd fra en innspilling/mastering som ikke blir farget i noen deler av frekvensområdet når den avspilles over anlegget hjemme. Hvordan kan en da vite hvordan den opprinnelige master låt ( låt denne "nøytralt"??) i studio før den ble utgitt på markedet? Det er mange utgivelser jeg har vært innom som jeg slett ikke vil karakterisere som nøytrale. (for mye/for lite i forskjellige frekvensområder) Men jeg vet jo ikke heller om mitt oppsett låter helt nøytralt..."Nøytralt" er et meget vanskelig når det gjelder lyd hvis en bare bruker ørene.
Nei, du må via eversolo.Kan jeg koble meg direkte til Eversolo DMP-A6 via Qobuz appen fra Windows(samme som Spotify connect)? Eller lar det seg bare gjøre via en app på telefonen?
Eller er det en app til Windows?
Ok, men kan ikke se at det er noe app til Windows for Eversolo? Må bruke mobiltelefon da?Nei, du må via eversolo.
Må nok det, bruker Apple selvOk, men kan ikke se at det er noe app til Windows for Eversolo? Må bruke mobiltelefon da?
Og jeg androidMå nok det, bruker Apple selv
Ordet nøytralt er et meget vanskelig i denne hobbyen. Enig i at det ordet gir meg null i forhold til hvordan det låter. Og for min del personlig så er det heller ikke det jeg jobber mot, hverken på jobb eller i denne hobbyen.Du mener da at "nøytral lyd" kan måles, heller..? Jeg oppfatter "nøytral lyd" som lyd fra en innspilling/mastering som ikke blir farget i noen deler av frekvensområdet når den avspilles over anlegget hjemme. Hvordan kan en da vite hvordan den opprinnelige master låt ( låt denne "nøytralt"??) i studio før den ble utgitt på markedet? Det er mange utgivelser jeg har vært innom som jeg slett ikke vil karakterisere som nøytrale. (for mye/for lite i forskjellige frekvensområder) Men jeg vet jo ikke heller om mitt oppsett låter helt nøytralt...
Mitt poeng med dette er at det sier meg egentlig lite at DMP-A6 låter nøytralt. Det som er min erfaring og er viktig for meg etter å ha brukt flere streamere i forskjellige prisklasser , er forskjellen på hvordan disse gjengir bla. små detaljer i opptaket som bruk av klang/effekter , opptaksrommet, størrelse på konsertlokale, 3D og størrelsen på hele lydbilde.
Den nøytraliteten har ikke vært påvist i form av måling, men i form av lytting. Det har vært ganske gjennomgående på de 5-6 testene jeg har sett. Det har da vært snakk om at via Eversolo sin DAC, så har lydbildet blitt opplevd friskere, mer nøytralt og "på" - kontra de andre streamerne det ble sammenlignet med.Du mener da at "nøytral lyd" kan måles, heller..? Jeg oppfatter "nøytral lyd" som lyd fra en innspilling/mastering som ikke blir farget i noen deler av frekvensområdet når den avspilles over anlegget hjemme. Hvordan kan en da vite hvordan den opprinnelige master låt ( låt denne "nøytralt"??) i studio før den ble utgitt på markedet? Det er mange utgivelser jeg har vært innom som jeg slett ikke vil karakterisere som nøytrale. (for mye/for lite i forskjellige frekvensområder) Men jeg vet jo ikke heller om mitt oppsett låter helt nøytralt...
Mitt poeng med dette er at det sier meg egentlig lite at DMP-A6 låter nøytralt. Det som er min erfaring og er viktig for meg etter å ha brukt flere streamere i forskjellige prisklasser , er forskjellen på hvordan disse gjengir bla. små detaljer i opptaket som bruk av klang/effekter , opptaksrommet, størrelse på konsertlokale, 3D og størrelsen på hele lydbilde.
Du nevner det jo selv, det kan være forskjeller på master. Det kan like gjerne være større forskjeller på master enn avspillingsutstyr til tider.Du mener da at "nøytral lyd" kan måles, heller..? Jeg oppfatter "nøytral lyd" som lyd fra en innspilling/mastering som ikke blir farget i noen deler av frekvensområdet når den avspilles over anlegget hjemme. Hvordan kan en da vite hvordan den opprinnelige master låt ( låt denne "nøytralt"??) i studio før den ble utgitt på markedet? Det er mange utgivelser jeg har vært innom som jeg slett ikke vil karakterisere som nøytrale. (for mye/for lite i forskjellige frekvensområder) Men jeg vet jo ikke heller om mitt oppsett låter helt nøytralt...
Begrepet nøytral brukt til å beskrive lyd er vel forstått som at ingen deler av frekvenspekteret fremstår som fremhevet eller mangelfult. Mulig ballansert er bedre måte å beskrive samme?Mitt poeng med dette er at det sier meg egentlig lite at DMP-A6 låter nøytralt. Det som er min erfaring og er viktig for meg etter å ha brukt flere streamere i forskjellige prisklasser , er forskjellen på hvordan disse gjengir bla. små detaljer i opptaket som bruk av klang/effekter , opptaksrommet, størrelse på konsertlokale, 3D og størrelsen på hele lydbilde.
Amir nevner også kabler i sin test.....og det ser ut som det er et voksende marked for slike produkterI helgen ble jeg underholdt av Amir som slaktet Chord sin Hugo M Scaler og Rob som forsøker dementere i videointerju av fanboy. --https://www.youtube.com/watch?v=orXrRwP7xLE
Devialet AIR er vel streaming fra PC/Mac over nettverket.Er det noen som har noen formening om hvordan denne hadde fungert inn i en Devialet Expert 200? Eller lyder Devialet sin egen AIR like bra eller bedre?
Velkommen. En virkelig go'klump du har kjøpt.Då er eg også med i Eversolo-klubben!
Topping Pre90 og D70S vart solgt, og ein Master Edition erstatter no disse!
Spm:
Kilden på dette anlegget har fram til no vore Qobuz på ROON. Mi ROON-kjerne er ein NUC med ROON ROCK. Eg har enno ikkje noke rippa musikk i ROON.
Å beholde ROON blir vel kanskje ‘smør-på-flesk’ då?
Mvh Arild