Får ikke lyd i nettleseren etter installasjon av head-amp m/dac.

stolpe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.09.2008
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Etter at jeg begynte å bruke headamp m/dac(USB) så får jeg ikke lyd i nettleserene mine lengre, prøvd både Chrome og IE. Spiller fint musikken i Foobar. Noen med noen tips?

stolpe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.09.2008
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Fant ut av det, måtte disable alt utenom Burson Audio USB DAC under Playback på lydinnstillinger.

EDIT: Trodde jeg, startet Foobar igjen og da funket ikke lyden i nettleseren igjen..

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.023
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Bruker du wasapi kanskje?
Funker det om du skrur foobar av (trykker stop) og ikke bare pause når du skal spille av i nettleseren?

Hva sier "advanced" i volum kontrollen din?

Vedlegg

stolpe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.09.2008
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Jeg restartet PCn, for å lyd i browseren, så må jeg stoppe Foobar og så må jeg lukke og åpne browseren på ny for å få lyd.

bambadoo, bruker wasapi ja, har like innstillinger som deg.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.290
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det som står der sier jo at når du kjører foobar, som bruker Wasapi, skal KUN den ha tilgang til dac-en. Da vil du ikke få lyd fra noen andre programmer når du kjører foobar. Videre ser det ut til at webbrowseren din kun sjekker om den har tilgang til noen ledige lyd-devices ved oppstart, og hvis den ikke har det (når foobar kjører) tenker den vel bare at "neivel, da får jeg kjøre uten lyd denne session-en, da."

stolpe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.09.2008
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Hehe, ja, når man først leser selve teksten og bare ikke ser på bildet så står det jo greit forklart slik som du beskriver.

Nå huket jeg vekk de hakene men fikk da problemer med å spille av musikk i Foobar:

Unrecoverable playback error: Unsupported stream format: 44100 Hz / 16-bit / 2 channels
Bytter jeg til output: DS : SPDIF Interface (Burson USB DAC) så er lyden i både Foobar og nettleser, men jeg setter
jeg det til output WASAPI : SPDIF Interface (Burson USB DAC) så får jeg opp den feilmeldinga og ikke noe lyd i Foobar.

Topp Bunn